Урок розвитку зв'язного мовлення. 2 клас. "Малюю осіннє листя"

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення. "Малюю осіннє листя". 2 клас (зошит К.Пономарьової)
Перегляд файлу

Розвиток зв’язного мовлення. Малюю осіннє листя.

 

Мета: формувати в учнів уявлення про виражальні засоби мови, вчити використовувати їх у власному мовленні, вміти переносити ознаки з одного предмета на інший, порівнювати предмети для розвитку творчої уяви, креативного та критичного мислення; удосконалювати вміння будувати речення; розвивати фонематичний слух, асоціативне мислення, мовлення, спостереження, уяву; формувати компетентність спілкування рідною мовою; виховувати культуру поведінки, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: відео осіннього пейзажу; фото природи восени, фото дерева та листя верби, дуба, липи, клена; зошит «Малюю словом»К.Пономарьової.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу.

- Навіщо нам очі? – Щоб бачити.

- Навіщо нам вуха? – Щоб чути.

- Навіщо нам руки ? – Щоб писати.

- Навіщо нам ротик? – Щоб розмовляти.

- Навіщо нам серце? – Щоб відчувати.

- Навіщо нам голова? – Щоб думати.

2. Повторення вивченого матеріалу.

1) Яка зараз пора року?

2) Чому осінь називають чарівницею?

3) Чому назви осінніх місяців отримали саме такі імена?

4) Які кольори ( окрім зеленого ) можна побачити на рослинах восени? Чому так відбувається?

 

3. Повідомлення мети та теми уроку.

- Сьогодні на уроці я пропоную вам відправитися у віртуальну подорож осіннім лісом, щоб побачити дивовижну красу цієї пори року, помилуватися барвами, відчути себе наче в казці, перетворитися на художників. Разом з нами вирушають і наші друзі – знавці української мови: Читалочка, Родзинка, Щебетунчик, Ґаджик.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.  Робота в друкованому зошиті с.10-11

1. Виконання вправи 2 на с. 10

( Вчитель вмикає відео осіннього пейзажу).

  • Погляньте, яка велика кількість листя вже лежить на землі. Чому так відбувається?
  • Я пропоную вам зараз лягти на парту, заплющити очі та прослухати, як композитор П.І. Чайковський зобразив осінь у музикальній композиції «Осіння пісня». ( Звучить мелодія).
  • Що ви собі уявили? Які емоції відчули?

2. Виконання вправи 1 та 3 на с. 10

Поки ми з вами насолоджувалися музикою, наші друзі назбирали осіннього листя. Давайте допоможемо їм визначити, хто під яким деревом збирав.

- Листочок якого дерева знайшов Щебетунчик? З’єднайте стрілочкою лист із відповідним деревом у вправі 1. (Вчитель демонструє фото листочка та дерева клена).

- Давайте поасоціюємо. На що схожий цей лист? ( Зірку, слід гуски, мушлю). Запишемо у вправі 3.

- Листочок якого дерева знайшов Ґаджик? З’єднайте стрілочкою лист із відповідним деревом у вправі 1. ( Вчитель демонструє фото дубового листочка та дуба).

- Давайте поасоціюємо. На що схожий цей лист? ( Хмаринку, солодку вату, дуб). Запишемо у вправі 3.

- Листочок якого дерева знайшла Родзинка? З’єднайте стрілочкою лист із відповідним деревом у вправі 1. (Вчитель демонструє фото листочка та дерева верби).

- Продовжуємо асоціювати. На що схожий цей листочок? ( Пір’їнку, спис, дзьоб). Запишемо у вправі 3.

- Листочок якого дерева знайшла Читалочка? З’єднайте стрілочкою лист із відповідним деревом у вправі 1. (Вчитель демонструє фото листочка та дерева липи).

- Асоціюємо з чим? ( Серце, латаття, кісточка калини, слід оленя ).

3. Виконання вправи 4 на с. 11

- А зараз я пропоную вам перетворитися на митців-чародійників. Створюватимемо красу осені. Тільки ми будемо змальовувати осіннє листя на деревах не фарбами, а словами.

(Вчитель демонструє відео осіннього пейзажу)

- Листя восени переважно яке? ( Жовте ). Якими відтінками жовтого ми можемо ще розфарбувати його, щоб наш пейзаж став виразнішим? (Золотим, жовтогарячим, яскраво-жовтим, сонячним). 

- А це листя якого кольору? ( Червоного ). В які відтінки червоного вдягла осінь листя на деревах? ( Багряні, червоногарячі, помаранчові, вишневі).

- А опале листя яке воно? ( Коричневе, тьмяне).

-Давайте запишемо.

4. Фізкультхвилинка

 В казковому лісі розминка –

Настала фізична хвилинка.

Втому проженем руками

Вгору їх піднімем з вами.

Потім присядемо дружно –

Ноги згинаємо пружно.

Руки, мов крила, розправим

І до плечей їх поставим.

Коло вперед покрутили,

Потім назад повторили.

Голову вниз опустили,

Потім назад нахилили,

Потім наліво поклали,

Потім направо і стали

Рівно і струнко.

Швидко скінчилась хвилинка.

Нас збадьорила розминка.

 

5. Виконання вправи 5 с. 11

-Прочитайте, якими словами описала осіннє листя Читалочка та підкресліть ті, які ми не використали у вправі 4.

 

6. Виконання впр. 6 с. 11

- І ось тепер, мої любі, ми збагатили своє мовлення настільки, що сміло можемо скласти та записати власну розповідь. І в  цьому нам допоможе Родзинка та опорні питання, які вона підібрала для нас.

ІІІ. Заключна частина

1. Бесіда.

-Що ми вчилися робити на уроці?

-Навіщо в нашому мовленні слід використовувати слова, що описують або порівнюють предмет?

2. Рефлексія

- Які цікаві слова ви запам’ятали?

-Чого нового навчилися?

-Тепер я знаю, що…..

-Мене здивувало ……

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку