Українська мова 2 клас
Тема: Найважливіші слова для вираження думки. Виділення їх за допомогою інтонації.
Мета: закріплювати знання учнів про типи речень за метою висловлювання; вчити знаходити в реченнях і виділяти інтонаційно слова, найважливіші для висловлення думки; розвивати виразність мовлення учнів, вміння узагальнювати, порівнювати; збагачувати їх лексичний запас; виховувати бажання допомагати пернатим друзям.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ.Мовна розминка
Вправа « Говори швидко і вірно»
Який день сьогодні?
Який день був вчора?
Який день був позавчора?
Який день буде завтра?
Який день буде після завтра?
Продовжити речення:
Якщо день тепліший за ніч, то ніч ….
Якщо дерево вище за кущ, то кущ ….
Якщо тато старший за сина, то син ….
Діти в лісі зустріли бабусю, яка…
Діти в лісі зустріли бабусю, яку ..
Діти в лісі зустріли бабусю, якій….
Діти в лісі зустріли бабаусю, про яку…якій
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Прочитайте записане речення.
Усно дамо відповідь на кожне запитання
Прочитати запитання, виділяючи голосом виділене слово
Хто приніс їжачка в живий куточок?
Відповідаємо, виділяючи голосом те слово, на яке потрібно отримати відповідь.
Діти принесли їжачка в живий куточок.
Кого принесли діти в живий куточок?
Їжачка принесли діти в живий куточок.
Куди діти принесли їжачка?
В живий куточок діти принесли їжачка.
ІУ. Актуалізація опорних знань.
1.Що ви знаєте про їжака ?
Повідомлення учнів
Їжаки живуть в різних місцях від пустель до лісів. Тіло дорослого їжака вкривають від 7 до 10 тисяч голочок. Вони постійно оновлюються. Старі випадають, а на заміну їм виростають нові. У їжаків не найкращий зір. Проте вважають, що вони можуть розрізняти кольори як людина, на відміну від інших тварин, які бачать світ чорно-білим. Проте у них добрий нюх і слух. Їжак має 36 зубів. Але до старості, він як і людина втрачає їх. Їжаки бояться води більше ніж вогню. Вода позбавляє їх захисту і їжачок розгортається.
2. Каліграфічна хвилинка
Ї ї Їв Їх їж їз їжак
3.Звуко-буквений аналіз слова їжак самостійно
Що ми маємо пам’ятати про букву ї?
Назвати приголосні звуки, які з них дзвінкі?
Назвати голосні звуки
Скільки складів, скільки звуків,букв . Чому звуків більше ,ніж букв7
4. Вправа «Знаки загубились.»
Списати всі речення, визначити які вони за метою висловлювання – якщо розповідне то поставити вкінці крапку, якщо питальне – то знак питання, якщо за інтонацією окличне – то знак оклику. Тобто початок речення є – велика літера , а вкінці знака немає. Його потрібно поставити.
Ми ходили до зимового лісу Дерева і кущі виблискують на сонці Хто ж це їх пофарбував
Та це ж зима чарівниця
Прочитати 1 речення. Яке воно за метою висловлювання? Чому? Який вкінці поставимо знак?
Прочитати 2 речення ( аналогічна робота )
У. Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні ми будемо продовжувати працювати над розповідними і питальними реченнями .Будемо вчитися виділяти в реченні слова, які є важливими для вираження думки та продовжувати розвивати своє вміння правильно інтонувати тобто читати питальні речення з питальною інтонацією.
УІ. Вивчення нового матеріалу.
Прочитайте самостійно напівпошепки вірш К.Перелісної « Біля годівниці» і підготуйтеся до виразного читання вголос.
Прочитати виразно вголос.
Читати в особах з вчителем.
Читання в особах дітьми.
Вивчення цього діалогу.
Розігрування його в особах.
Завдання :
Прочитати розповідне речення , за допомогою питальних слів утворити питальне речення і правильно його проінтонувати .
ПУХНАСТИЙ СНІГ ВКРИВ ЗЕМЛЮ.
ЯКИЙ?…. ЩО ЗРОБИВ?….. ЩО ВКРИВ?..
ВНОЧІ ТРІЩИТЬ СИЛЬНИЙ МОРОЗ.
КОЛИ?…. ЯКИЙ?… ЩО РОБИТЬ?….
БІЛОЧКА У ДУПЛІ ГРИЗЕ ГОРІШКИ.
ХТО?… ДЕ?….. ЩО РОБИТЬ?….
СИНИЧКИ ПРИЛЕТІЛИ ДО ГОДІВНИЧКИ.
ХТО?…. ЩО ЗРОБИЛИ?… КУДИ?…..
СКЛАДАННЯ АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
ПИТАЛЬНЕ РЕЧЕННЯ
УІІ. Підсумок уроку.
Мікрофон
Що найбільш сподобалось робити на уроці?
Що сьогодні запам’ятали?