Урок розвитку мовлення у 2 класі
Тема. Опис осені(за малюнком).
Мета. Розвивати усне мовлення, уміння чітко висловлювати свої думки. Формувати навички функціональної компетентності. Виховувати любов до природи, уміння бачити красу навколишнього світу.
Обладнання: виставка дитячих робіт, проектор для демонстрації слайдів.
Попередня підготовча робота: клас ділиться на групи, кожна з яких одержує своє завдання.
1 група – оформляє альбом «Поезія осені». ( Діти знаходять вірші про осінь, заучують напам’ять або готують виразне читання. );
2 група – збирає матеріал про народні свята та звичаї, пов’язані з осінню. З зібраного матеріалу теж готується альбом.
Кожен бажаючий приносить свій малюнок «Пейзаж осіннього пензлика».
З усіх матеріалів у класі створюється виставка. ( Додаток 1. )
Хід уроку
І. Оголошення теми уроку.
Сьогодні ми будемо працювати над розвитком нашого мовлення, над умінням чітко висловлювати свої думки, складати красиві речення. А чому, крім навчальної теми, ми присвятимо наш урок, ви здогадаєтеся, прослухавши вірш.
ІІ. Розвиток мовлення.
1. Слухання вірша. (Звучить музика.)
Така дзвінка глибінь блакиті, мов розмальована емаль.
Верхів’я, золотом облиті, ховають стомлену печаль.
Лиш павутиння срібні миті снують мережкою свій жаль.
2. Слово вчителя.
Так, ми будемо говорити про осінь. Таку ніжну і задумливу, розкішну і печальну осінь, про яку так багато складено чудових віршів. Зараз у нашому класі знову зазвучить музика, а ваші друзі прочитають уривки з осінніх віршів. Послухайте їх і розкажіть нам про осінні зміни у природі.
3. Читання віршів дітьми першої групи.
4. Розповіді дітей про ознаки осені, описані у вірші.
5. Слово вчителя.
Ви склали дуже красиві речення. Подумайте, що утвориться, якщо розмістити їх у певному порядку? (Текст)
- Яку назву можна йому дати?
- А щоб наш майбутній твір вийшов гарний, пригадаємо все, що ми знаємо про речення та текст.
( На партах у дітей знаходиться осіннє листя. Відповівши, діти прикріплюють його на дошці, утворюючи осінній килимок. )
- Який красивий килимок у нас вийшов! От тепер по цьому золотому листячку ми і зайдемо до осіннього лісу і помилуємося його красою.
( Перегляд слайдів. )
6. Фіз.хвилинка «Осіння прогулянка». (Імітація дій, які описує вчитель у музичному супроводі.)
Ми йдемо лісовою стежинкою. Зупиняємося біля озера. Вдихаємо чисте осіннє повітря, піднімаємо голівки до сонечка і посміхаємося. Легенький вітерець хитає берізки. І ми перетворюємося на тоненькі берізки. Над озером летять у вирій журавлі, і ми разом з ними піднімаємося над рідною землею. А тепер золотим листячком покружляємо над землею у тихому осінньому вальсі і опустимося на чарівну золоту галявинку, намальовану на
с.36 нашого підручника.
7. Робота з підручником: колективне складання розповіді за малюнком та питаннями підручника ( вправа 2 ).
8. Презентація свого матеріалу дітьми другої творчої групи.
- А тепер, коли ми склали свій твір про осінь, давайте послухаємо, про які осінні прикмети та свята розкажуть нам ваші друзі.
ІІІ. Підсумок уроку: вправа «Незакінчені речення».
- Сьогоднішній урок мене навчив … .
- Найбільше мені сподобалося … .