Урок з використанням методу “мікрофон”
Тема. Пишемо листи друзям і знайомим,
Щоб усе цікаве було їм відоме.
( написання листа з попереднім складанням плану)
Мета: вчити дітей систематизувати спостереження,послідовно і логічно висловлювати свої думки; формувати вміння складати тексти листів про свої справи; познайомити з частинами листа; вчити послідовно висловлювати свої думки; розвивати мовлення; виховувати культуру мовлення і етику мовленнєвого спілкування.
Обладнання: зразки листів та конвертів.
Хід уроку
I.Організація класу.
Вчитель: - Доброго ранку!
Діти: - Доброго ранку!
Вчитель:— Японські екстрасенси радять: щоб гарно пройшов день, коли прокинешся — треба голосно засмійся.
— Давайте і ми з вами запрограмуємо себе на все добре!
Дівчата.
—Я всміхаюсь сонечку!
— Я всміхаюсь квіточці!
-Я всміхаюсь дощику.
Хлопці
— Здрастуй, золоте!
— Хай вона росте!
-Лийся мов з відра!
Всі: -Друзям усміхаюся, зичу їм добра!
Вчитель:
— Я теж бажаю усім добра, успішного трудового дня і приємного спілкування!
II. Актуалізація знань і чуттєвого досвіду учнів.
Вчитель. - Любі діти, сьогоднішній урок ми проведемо використовуючи усім відому гру “Мікрофон”
- Нагадую правила гри:
- говорить тільки той у кого мікрофон; - висловлюватись треба коротко і точно; - коли хтось висловлюється, інші не мають права викрикувати, чи перебивати |
1. Бесіда.
- Відгадайте загадку.
Ми хоча і не крилаті,
Летимо в міста і села,
Несемо для вас, малята,
Звістки щирі та веселі.
(Листи.)
- Що допомогло відгадати загадку?
- Чи доводилось вам писати листи? Кому?
- Як можна надіслати листа?
ПІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитись грамотно і правильно писати листи, підписувати конверти.
IV. Колективна підготовча робота.
1. Повторення вивченого матеріалу
- Готуючись до сьогоднішнього уроку ви одержали завдання і зараз послухаємо, як ви підготувались.
- Закінчіть мою фразу:
- Лист-це аркуш паперу.... (з письмовим повідомленням про щось)
- Лист надсилається (поштою у конверті)
- Лист повинен бути.... (змістовним, образним, логічним)
- Лист складається із..(трьох частин: зачину, основної частини і кінцівки)
- Адресат-... (той, хто одержує лист
- Адресант-... (той, хто надсилає лист)
- Адреса-... (місце проживання особи, напис на конверті)
2. Повідомлення вчителя.
- Коли пишеш лист, слід дотримуватись мовленнєвого етикету. На початку листа потрібно ввічливо привітатися, використовувати шанобливі форми звертання Ви, Вас, які пишуться з великої букви. В кінці слід так само ввічливо попрощатися, побажати всього найкращого.
- Коли ви хочете щось попросити, потрібно ввічливо звернутися з проханням (потім обов'язково треба подякувати за виконане прохання). У листах використовують слова-звертання, слова- привітання, слова, що виражають прохання, вдячність. З.Ознайомлення із зразком листа.
Доброго дня, люба сестричко Наталочко! Листа від тебе одержала. Щиро дякую. Ти питаєш про мої шкільні справи. Успіхи у мене гарні. Вчуся добре. Нещодавно одержала “12" з математики та перемогла у шкільній олімпіаді з української мови. Співаю у шкільному хорі та захоплююсь вишивкою. Наталочко, як навчаєшся ти? Щиро бажаю усього найкращого. 30жовтня 2015 рік. Твоя сестричка Олеся |
4. Бесіда.
- З чого починається лист?
- Про що в листі розповідає брат?
- Чим закінчується лист?
5. Гра “ Подумай і запиши. ”
- А зараз пограємо у гру. Допишіть потрібні слова. Слова-звертання: дорога,__________________бабусю.
Слова-привітання: доброго___________________ранку
Слова-прощання: допобачення, __________________є
Слова, що виражають прохання, вдячність: будь ласка,
_____________________________________________.
6. Ознайомлення із пам 'яткою щодо написання листа.
Пам'ятка. 1. Привітання та подяка за одержаний лист. 2. Розповідь про себе (відповіді на запитання). 3. Звертання до друга (бабусі, дідуся) зі своїми запитаннями. 4. Прощання. |
7. Фізкультхвилинка
.Ось на дудочці ми граєм:
Ду-ду-ду, ду-ду-ду!
На лужку зайці у танці:
Ду-ду-ду, ду-ду-ду!
Граєм ми на балалайці:
Тренді-брень, тренді-брень! .
На лужку зайці у танці:
Тренді-брень, тренді-брень!
А тепер на барабані:
Косоокі всі навтьоки
По кущах та по кущах.
8.Хвилинка — веселинка.
- А зараз друзі ви послухаєте ще один лист. Подумайте чи хотіли б ви отримати такого листа. Знайдіть у тексті помилки і виправте їх.
“ Нових у мене друзів стільки!
Я, мамо, добре відпочився!
І апельсинів тут наївся,
І накупався, як ніколи....
Пеши. Вітаєм Я й Микола”.
А мама так йому писала:
“ Без тебе дома скучно стало...
Але тобі на користь море.
І ми зустрінемося скоро.
- Ти молодець, що “відпочився”
,- Коли б ще й грамоти навчився!”
(Г. Бойко)
- Ось такий лист написав син мамі. І щоб наші мами одержували задоволенні від наших листів ми повинні навчитися їх писати гарно та грамотно.
- Отже до роботи.
9. Колективне складання плану листа.
План
1. Кому пишу? (Звертання.)
2. Про що пишу? (Зміст.)
3. Чим закінчую? (Дата, підпис.)
10. Самостійна робота.
(Діти самостійно обирають адресата і пишуть лист)
11. Перевірка самостійної роботи.
(За власним бажаннями учні зачитують листи).
V. Підсумок уроку.
- Чого ви навчились на уроці?
- Що таке електронна пошта? Розкажіть.
- Під час уроку ви усі намагалися давати чіткі та повні відповіді.
- Ви усі молодці.
- Сподобалась вам робота із “мікрофоном”. Надалі ми теж будемо працювати за таким методом.
- Дякую за співпрацю!
Урок з використанням методу “мікрофон”
Тема. Пишемо листи друзям і знайомим,
Щоб усе цікаве було їм відоме.
( написання листа з попереднім складанням плану)
Мета: вчити дітей систематизувати спостереження,послідовно і логічно висловлювати свої думки; формувати вміння складати тексти листів про свої справи; познайомити з частинами листа; вчити послідовно висловлювати свої думки; розвивати мовлення; виховувати культуру мовлення і етику мовленнєвого спілкування.
Обладнання: зразки листів та конвертів.
Хід уроку
I.Організація класу.
Вчитель: - Доброго ранку!
Діти: - Доброго ранку!
Вчитель:— Японські екстрасенси радять: щоб гарно пройшов день, коли прокинешся — треба голосно засмійся.
— Давайте і ми з вами запрограмуємо себе на все добре!
Дівчата.
—Я всміхаюсь сонечку!
— Я всміхаюсь квіточці!
Хлопці
— Здрастуй, золоте!
— Хай вона росте!
Всі: -Друзям усміхаюся, зичу їм добра!
Вчитель:
— Я теж бажаю усім добра, успішного трудового дня і приємного спілкування!
II. Актуалізація знань і чуттєвого досвіду учнів.
Вчитель. - Любі діти, сьогоднішній урок ми проведемо використовуючи усім відому гру “Мікрофон”
- Нагадую правила гри:
1. Бесіда.
- Відгадайте загадку.
Ми хоча і не крилаті,
Летимо в міста і села,
Несемо для вас, малята,
Звістки щирі та веселі.
(Листи.)
- Що допомогло відгадати загадку?
- Чи доводилось вам писати листи? Кому?
- Як можна надіслати листа?
ПІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитись грамотно і правильно писати листи, підписувати конверти.
IV. Колективна підготовча робота.
1. Повторення вивченого матеріалу
- Готуючись до сьогоднішнього уроку ви одержали завдання і зараз послухаємо, як ви підготувались.
- Закінчіть мою фразу:
- Лист-це аркуш паперу.... (з письмовим повідомленням про щось)
- Лист надсилається (поштою у конверті)
- Лист повинен бути.... (змістовним, образним, логічним)
- Лист складається із..(трьох частин: зачину, основної частини і кінцівки)
- Адресат-... (той, хто одержує лист
- Адресант-... (той, хто надсилає лист)
- Адреса-... (місце проживання особи, напис на конверті)
2. Повідомлення вчителя.
- Коли пишеш лист, слід дотримуватись мовленнєвого етикету. На початку листа потрібно ввічливо привітатися, використовувати шанобливі форми звертання Ви, Вас, які пишуться з великої букви. В кінці слід так само ввічливо попрощатися, побажати всього найкращого.
- Коли ви хочете щось попросити, потрібно ввічливо звернутися з проханням (потім обов'язково треба подякувати за виконане прохання). У листах використовують слова-звертання, слова- привітання, слова, що виражають прохання, вдячність. З.Ознайомлення із зразком листа.
4. Бесіда.
- З чого починається лист?
- Про що в листі розповідає брат?
- Чим закінчується лист?
5. Гра “ Подумай і запиши. ”
- А зараз пограємо у гру. Допишіть потрібні слова. Слова-звертання: дорога,__________________бабусю.
Слова-привітання: доброго___________________ранку
Слова-прощання: допобачення, __________________є
Слова, що виражають прохання, вдячність: будь ласка,
_____________________________________________.
6. Ознайомлення із пам ’яткою щодо написання листа.
7. Фізкультхвилинка
.Ось на дудочці ми граєм:
Ду-ду-ду, ду-ду-ду!
На лужку зайці у танці:
Ду-ду-ду, ду-ду-ду!
Граєм ми на балалайці:
Тренді-брень, тренді-брень! .
На лужку зайці у танці:
Тренді-брень, тренді-брень!
А тепер на барабані:
Косоокі всі навтьоки
По кущах та по кущах.
8.Хвилинка — веселинка.
- А зараз друзі ви послухаєте ще один лист. Подумайте чи хотіли б ви отримати такого листа. Знайдіть у тексті помилки і виправте їх.
Писав із табора Василько:
“ Нових у мене друзів стільки!
Я, мамо, добре відпочився!
І апельсинів тут наївся,
І накупався, як ніколи....
Пеши. Вітаєм Я й Микола”.
А мама так йому писала:
“ Без тебе дома скучно стало...
Але тобі на користь море.
І ми зустрінемося скоро.
- Ти молодець, що “відпочився”
,- Коли б ще й грамоти навчився!”
(Г. Бойко)
- Ось такий лист написав син мамі. І щоб наші мами одержували задоволенні від наших листів ми повинні навчитися їх писати гарно та грамотно.
- Отже до роботи.
9. Колективне складання плану листа.
План
1. Кому пишу? (Звертання.)
2. Про що пишу? (Зміст.)
3. Чим закінчую? (Дата, підпис.)
10. Самостійна робота.
(Діти самостійно обирають адресата і пишуть лист)
11. Перевірка самостійної роботи.
(За власним бажаннями учні зачитують листи).
V. Підсумок уроку.
- Чого ви навчились на уроці?
- Що таке електронна пошта? Розкажіть.
- Під час уроку ви усі намагалися давати чіткі та повні відповіді.
- Ви усі молодці.
- Сподобалась вам робота із “мікрофоном”. Надалі ми теж будемо працювати за таким методом.
- Дякую за співпрацю!
|
|