Урок-екскурсія до міста Читайликів
Тема. У бібліотеку дружно йдемо Книги читаємо і бережемо.
( скласти твір-міркування на основі власних спостережень)
Мета: розширити уявлення дітей про бібліотеку, формувати вміння будувати текст - міркування; вчити послідовно та зв'язно викладати свої думки; показати значення книги в житті людини; закріпити правила користування книгою; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до книги.
Обладнання.
Хід уроку
І. Оргмомент.
Вчитель. - Що за місто це казкове
І чарівне й загадкове?
Диво - книги в нім живуть
Нам вони знання ж несуть.
П. Вступне слово вчителя.
Так, друзі, нині ми з вами відвідаємо чарівне місто Читайликів, яке називається бібліотека (Виставка книг)
Книги - як люди. Вночі вони міцно сплять, а вранці разом із школярами вирушають до школи, крокують із ними пліч-о- пліч у країну знань. Коли ж діти відпочивають, книги допомагають їм у виборі нових розваг та ігор.
ІП. Повідомлення теми і мети уроку.
- Отож, ми з вами сьогодні проведемо урок у бібліотеці, де дізнаємось багато цікавого і корисного про книги, які є давніми друзями усіх людей.
- Хто ж є господарем у місті Читайликів ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Він є чаклун,
Він знає, що й колу потрібно.
Душа з найтонших в неї струн,
Вона працює дуже плідно.
Складає вірші й побажання,
Не вистачає навіть й дня
Задовольнити всі бажання.
Без неї нам - ну як без рук,
Вона Колумб наш у морі наук.
(Бібліотекар)
- Звичайно, це бібліотекар.
IV. Робота над темою уроку.
І.Виступ бібліотекаря .
Саме так у загадковому та чарівному тому що на ваших очах можуть здійснюватися різні дива. Погляньте уважно довкола тут чимало казкових героїв, книг та інших речей , які на перший погляд зовсім не здатні на чудеса. Отож, будьте надзвичайно уважні, спостережливі, прислухайтеся до кожного слова тому, що воно може бути дуже важливе.
-А зараз послухайте коротку довідку. Звідки ж прийшло до нас слово «бібліотека»
Бібліотека - це затишне містечко для зустрічі читача з
книгою. Слово «бібліотека» грецького походження. Перекладається воно так: бібліо-книга, тека-зберігання, тобто місце для зберігання книг. Перше державна бібліотека на Русі була створена в Києві в II столітті Ярославом Мудрим.
У більшості бібліотек книги видають додому. Відділ, де видають книги додому, називається абонементом. Коли книжка вас зацікавила, бібліотекар запише її назву і номер вам у формуляр (демонструє).
2.Каліграфічна хвилинка.
- Шановні гості, подивіться що це під крильцем у мого помічника Папужки-Говорушко?
- Так, це конверт. А в конверті завдання для каліграфічної хвилинки.
Вислів, друзі, прочитайте
Це задача не проста.
Літери в слова вставляйте
О,У, Е, И,І та А.
Я, Ю, Є - не забувайте
Вже роботу починайте.
-Отож, прочитайте вислів і запишіть каліграфічно в зошити.
- Кн..г.. вч ..ть, ..к н.. св..т.. ж..ть.
З.Зустріч із книгами.
Бібліотекар. - Прислів'я , яке ви щойно записали передає головну думку про велике значення книги в житті людини.
-А зараз ми познайомимося із героями, які проживають у місті Читайликів. Тож зустрічайте наших вірних друзів.
(Представлення міні- сценки)
Словник. Я, друже, книга-чародій,
Мене слід поважати.
Я маю перелік слів І їх вам слід вживати.
А слів багато треба знать:
І для культури мови,
Як вірно кожен звук писать
І вимовляти чітко слово.
Бібліотекар. Ця книга вчить, що ми віки
Чудовим скарбом володієм,
Багаті змістом словники
З часів Русі складати вмієм.
А спілкування між всіма
У межах кожної держави
У ріднім слові не дарма
На існування має право.
Життя збагачує словник,
Зростає цінність габаритів,
Корисна книга -чарівник,
Дружіть із нею, любі діти!
Вчитель. - Скажіть, шановна, а куди нам звернутися, коли потрібна інформація на історичну тематику?
Енциклопедія. - Я завжди поруч із допитливими учнями під час виконання завдань. Дуже полюбляють мене і дорослі.
Бібліотекар .- Іноді трапляється, що потрібно розширити свої знання. Для цього нам допомагають довідники.
Довідник. - А я - довідник учня початкових класів, ваш перший помічник на уроках. Я ваша паличка - виручалочка.
Художня книжка. - І мене люблять дорослі і малі. Та ще й так що ніколи не дадуть відпочити, навіть вночі. Адже я така цікава і красива. І без пригод не можу.
Підручник. - Я ж підручник! Зі мною дружить кожен школяр. Діти обгортають мене прикріплюють закладки і тримають у належному вигляді, щоб інші покоління могли також здобувати знання.
Вчитель. - Ось яку цікаву інформацію подали нам книги. Ми дякуємо вам і до зустрічі!
4.Фізкультхвилинка.(під музичний супровід)
Станьмо, діти, рівненько!
Отак! Отак!
Вклонімося низенько!
Отак! Отак!
Далі отак в боки,
Веселенько підем вскоки!
Ось так усі стриб-стриб!
А ніжками диб-диб!
Вгору ручки піднімай,
І всі разом присідай!
Станьмо знов рівненько!
Сядемо тихенько!
5.Структура тексту-міркування. (опорна схема на дошці)
Вчитель. - Які типи текстів ви знаєте?
Чим текст-міркування відрізняється від інших типів текстів?
Текст-міркування
6. Гра « Заповніть рядочки»
- Допишіть дієслова ( що робить і що дає книга)
- Чому книгу називають джерелом знань?
7. Орієнтовні теми.
1) Чому книга мій друг?
2) Які книги слід читати?
3) Що цікавого у бібліотеці?
8.Складання тексту-міркування (усно)
V. Самостійна робота учнів.
-Я пропоную вам початок. Продовжіть міркування самостійно.
Книги - це диво. Без них як без рук.
Вони ...
( Самоперевірка творів)
VI. Підсумок уроку.
Вчитель. - Любі друзі, промайнув час і ми завершуємо нашу екскурсію до міста Читайликів. Ви плідно попрацювали і зараз ми заслухаємо ваші міркування щодо бібліотеки та наших одвічних друзів книг. Я знаю, що кожен із вас висловить власну думку і доведе, що книги - це неоціненний скарб, який створюють люди.
( Заслуховування текстів та обговорення)
Бібліотекар. Полюбіть книжки , малята!
Будуть всі вас поважати.
Виростайте не ліниві,
І розумні, і сміливі.
Книга мудру дасть пораду,
Книга розуму навчить
І ніколи вам не зрадить,
Діти, з книгою дружіть!
Урок-екскурсія до міста Читайликів
Тема. У бібліотеку дружно йдемо Книги читаємо і бережемо.
( скласти твір-міркування на основі власних спостережень)
Мета: розширити уявлення дітей про бібліотеку, формувати вміння будувати текст - міркування; вчити послідовно та зв’язно викладати свої думки; показати значення книги в житті людини; закріпити правила користування книгою; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до книги.
Обладнання.
Хід уроку
І. Оргмомент.
Вчитель. - Що за місто це казкове
І чарівне й загадкове?
Диво - книги в нім живуть
Нам вони знання ж несуть.
П. Вступне слово вчителя.
Так, друзі, нині ми з вами відвідаємо чарівне місто Читайликів, яке називається бібліотека (Виставка книг)
Книги - як люди. Вночі вони міцно сплять, а вранці разом із школярами вирушають до школи, крокують із ними пліч-о- пліч у країну знань. Коли ж діти відпочивають, книги допомагають їм у виборі нових розваг та ігор.
ІП. Повідомлення теми і мети уроку.
- Отож, ми з вами сьогодні проведемо урок у бібліотеці, де дізнаємось багато цікавого і корисного про книги, які є давніми друзями усіх людей.
- Хто ж є господарем у місті Читайликів ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Він є чаклун,
Він знає, що й колу потрібно.
Душа з найтонших в неї струн,
Вона працює дуже плідно.
Складає вірші й побажання,
Не вистачає навіть й дня
Задовольнити всі бажання.
Без неї нам - ну як без рук,
Вона Колумб наш у морі наук.
(Бібліотекар)
- Звичайно, це бібліотекар.
IV. Робота над темою уроку.
І.Виступ бібліотекаря .
- Любі діти, рада зустрічі із вами у чарівному та загадковому місті Читайликів.
Саме так у загадковому та чарівному тому що на ваших очах можуть здійснюватися різні дива. Погляньте уважно довкола тут чимало казкових героїв, книг та інших речей , які на перший погляд зовсім не здатні на чудеса. Отож, будьте надзвичайно уважні, спостережливі, прислухайтеся до кожного слова тому, що воно може бути дуже важливе.
-А зараз послухайте коротку довідку. Звідки ж прийшло до нас слово «бібліотека»
Бібліотека - це затишне містечко для зустрічі читача з
книгою. Слово «бібліотека» грецького походження. Перекладається воно так: бібліо-книга, тека-зберігання, тобто місце для зберігання книг. Перше державна бібліотека на Русі була створена в Києві в II столітті Ярославом Мудрим.
У більшості бібліотек книги видають додому. Відділ, де видають книги додому, називається абонементом. Коли книжка вас зацікавила, бібліотекар запише її назву і номер вам у формуляр (демонструє).
2.Каліграфічна хвилинка.
- Шановні гості, подивіться що це під крильцем у мого помічника Папужки-Говорушко?
- Так, це конверт. А в конверті завдання для каліграфічної хвилинки.
Вислів, друзі, прочитайте
Це задача не проста.
Літери в слова вставляйте
О,У, Е, И,І та А.
Я, Ю, Є - не забувайте
Вже роботу починайте.
- Кн..г.. вч ..ть, ..к н.. св..т.. ж..ть.
З.Зустріч із книгами.
Бібліотекар. - Прислів’я , яке ви щойно записали передає головну думку про велике значення книги в житті людини.
(Представлення міні- сценки)
Словник. Я, друже, книга-чародій,
Мене слід поважати.
Я маю перелік слів І їх вам слід вживати.
А слів багато треба знать:
І для культури мови,
Як вірно кожен звук писать
І вимовляти чітко слово.
Бібліотекар. Ця книга вчить, що ми віки
Чудовим скарбом володієм,
Багаті змістом словники
З часів Русі складати вмієм.
А спілкування між всіма
У межах кожної держави
У ріднім слові не дарма
На існування має право.
Життя збагачує словник,
Зростає цінність габаритів,
Корисна книга -чарівник,
Дружіть із нею, любі діти!
Вчитель. - Скажіть, шановна, а куди нам звернутися, коли потрібна інформація на історичну тематику?
Енциклопедія. - Я завжди поруч із допитливими учнями під час виконання завдань. Дуже полюбляють мене і дорослі.
Бібліотекар .- Іноді трапляється, що потрібно розширити свої знання. Для цього нам допомагають довідники.
Довідник. - А я - довідник учня початкових класів, ваш перший помічник на уроках. Я ваша паличка - виручалочка.
Художня книжка. - І мене люблять дорослі і малі. Та ще й так що ніколи не дадуть відпочити, навіть вночі. Адже я така цікава і красива. І без пригод не можу.
Підручник. - Я ж підручник! Зі мною дружить кожен школяр. Діти обгортають мене прикріплюють закладки і тримають у належному вигляді, щоб інші покоління могли також здобувати знання.
Вчитель. - Ось яку цікаву інформацію подали нам книги. Ми дякуємо вам і до зустрічі!
4.Фізкультхвилинка.(під музичний супровід)
Станьмо, діти, рівненько!
Отак! Отак!
Вклонімося низенько!
Отак! Отак!
Далі отак в боки,
Веселенько підем вскоки!
Ось так усі стриб-стриб!
А ніжками диб-диб!
Вгору ручки піднімай,
І всі разом присідай!
Станьмо знов рівненько!
Сядемо тихенько!
5.Структура тексту-міркування. (опорна схема на дошці)
Вчитель. - Які типи текстів ви знаєте?
Чим текст-міркування відрізняється від інших типів текстів?
Текст-міркування
6. Гра « Заповніть рядочки»
- Допишіть дієслова ( що робить і що дає книга)
- Чому книгу називають джерелом знань?
7. Орієнтовні теми.
1) Чому книга мій друг?
2) Які книги слід читати?
3) Що цікавого у бібліотеці?
8.Складання тексту-міркування (усно)
V. Самостійна робота учнів.
Вчитель. - А зараз настав час вибрати одну із запропонованих тем і написати твір-міркування. Нехай стане в пригоді вам і малюнок, який намалювала одна із учениць нашого класу.
-Я пропоную вам початок. Продовжіть міркування самостійно.
Книги - це диво. Без них як без рук.
Вони ...
( Самоперевірка творів)
VI. Підсумок уроку.
Вчитель. - Любі друзі, промайнув час і ми завершуємо нашу екскурсію до міста Читайликів. Ви плідно попрацювали і зараз ми заслухаємо ваші міркування щодо бібліотеки та наших одвічних друзів книг. Я знаю, що кожен із вас висловить власну думку і доведе, що книги - це неоціненний скарб, який створюють люди.
( Заслуховування текстів та обговорення)
Бібліотекар. Полюбіть книжки , малята!
Будуть всі вас поважати.
Виростайте не ліниві,
І розумні, і сміливі.
Книга мудру дасть пораду,
Книга розуму навчить
І ніколи вам не зрадить,
Діти, з книгою дружіть!