Урок розвитку зв'язного мовлення

Про матеріал

Урок-екскурсія до міста Читайликів

Тема. У бібліотеку дружно йдемо Книги читаємо і бережемо.

( скласти твір-міркування на основі власних спостережень)

Мета: розширити уявлення дітей про бібліотеку, формувати вміння будувати текст - міркування; вчити послідовно та зв'язно викладати свої думки; показати значення книги в житті людини; закріпити правила користування книгою; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до книги.

Обладнання.

Хід уроку

І. Оргмомент.

Вчитель. - Що за місто це казкове

І чарівне й загадкове?

Диво - книги в нім живуть

Нам вони знання ж несуть.

П. Вступне слово вчителя.

Так, друзі, нині ми з вами відвідаємо чарівне місто Читайликів, яке називається бібліотека (Виставка книг)

Книги - як люди. Вночі вони міцно сплять, а вранці разом із школярами вирушають до школи, крокують із ними пліч-о- пліч у країну знань. Коли ж діти відпочивають, книги допомагають їм у виборі нових розваг та ігор.

ІП. Повідомлення теми і мети уроку.

- Отож, ми з вами сьогодні проведемо урок у бібліотеці, де дізнаємось багато цікавого і корисного про книги, які є давніми друзями усіх людей.

- Хто ж є господарем у місті Читайликів ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Він є чаклун,

Він знає, що й колу потрібно.

Душа з найтонших в неї струн,

Вона працює дуже плідно.

Складає вірші й побажання,

Не вистачає навіть й дня

Задовольнити всі бажання.

Без неї нам - ну як без рук,

Вона Колумб наш у морі наук.

(Бібліотекар)

- Звичайно, це бібліотекар.

IV. Робота над темою уроку.

І.Виступ бібліотекаря .

- Любі діти, рада зустрічі із вами у чарівному та загадковому місті Читайликів.

Саме так у загадковому та чарівному тому що на ваших очах можуть здійснюватися різні дива. Погляньте уважно довкола тут чимало казкових героїв, книг та інших речей , які на перший погляд зовсім не здатні на чудеса. Отож, будьте надзвичайно уважні, спостережливі, прислухайтеся до кожного слова тому, що воно може бути дуже важливе.

-А зараз послухайте коротку довідку. Звідки ж прийшло до нас слово «бібліотека»

Бібліотека - це затишне містечко для зустрічі читача з

книгою. Слово «бібліотека» грецького походження. Перекладається воно так: бібліо-книга, тека-зберігання, тобто місце для зберігання книг. Перше державна бібліотека на Русі була створена в Києві в II столітті Ярославом Мудрим.

У більшості бібліотек книги видають додому. Відділ, де видають книги додому, називається абонементом. Коли книжка вас зацікавила, бібліотекар запише її назву і номер вам у формуляр (демонструє).

2.Каліграфічна хвилинка.

- Шановні гості, подивіться що це під крильцем у мого помічника Папужки-Говорушко?

- Так, це конверт. А в конверті завдання для каліграфічної хвилинки.

Вислів, друзі, прочитайте

Це задача не проста.

Літери в слова вставляйте

О,У, Е, И,І та А.

Я, Ю, Є - не забувайте

Вже роботу починайте.

-Отож, прочитайте вислів і запишіть каліграфічно в зошити.

- Кн..г.. вч ..ть, ..к н.. св..т.. ж..ть.

З.Зустріч із книгами.

Бібліотекар. - Прислів'я , яке ви щойно записали передає головну думку про велике значення книги в житті людини.

-А зараз ми познайомимося із героями, які проживають у місті Читайликів. Тож зустрічайте наших вірних друзів.

(Представлення міні- сценки)

Словник. Я, друже, книга-чародій,

Мене слід поважати.

Я маю перелік слів І їх вам слід вживати.

А слів багато треба знать:

І для культури мови,

Як вірно кожен звук писать

І вимовляти чітко слово.

Бібліотекар. Ця книга вчить, що ми віки

Чудовим скарбом володієм,

Багаті змістом словники

З часів Русі складати вмієм.

А спілкування між всіма

У межах кожної держави

У ріднім слові не дарма

На існування має право.

Життя збагачує словник,

Зростає цінність габаритів,

Корисна книга -чарівник,

Дружіть із нею, любі діти!

Вчитель. - Скажіть, шановна, а куди нам звернутися, коли потрібна інформація на історичну тематику?

Енциклопедія. - Я завжди поруч із допитливими учнями під час виконання завдань. Дуже полюбляють мене і дорослі.

Бібліотекар .- Іноді трапляється, що потрібно розширити свої знання. Для цього нам допомагають довідники.

Довідник. - А я - довідник учня початкових класів, ваш перший помічник на уроках. Я ваша паличка - виручалочка.

Художня книжка. - І мене люблять дорослі і малі. Та ще й так що ніколи не дадуть відпочити, навіть вночі. Адже я така цікава і красива. І без пригод не можу.

Підручник. - Я ж підручник! Зі мною дружить кожен школяр. Діти обгортають мене прикріплюють закладки і тримають у належному вигляді, щоб інші покоління могли також здобувати знання.

Вчитель. - Ось яку цікаву інформацію подали нам книги. Ми дякуємо вам і до зустрічі!

4.Фізкультхвилинка.(під музичний супровід)

Станьмо, діти, рівненько!

Отак! Отак!

Вклонімося низенько!

Отак! Отак!

Далі отак в боки,

Веселенько підем вскоки!

Ось так усі стриб-стриб!

А ніжками диб-диб!

Вгору ручки піднімай,

І всі разом присідай!

Станьмо знов рівненько!

Сядемо тихенько!

5.Структура тексту-міркування. (опорна схема на дошці)

Вчитель. - Які типи текстів ви знаєте?

Чим текст-міркування відрізняється від інших типів текстів?

Текст-міркування

6. Гра « Заповніть рядочки»

- Допишіть дієслова ( що робить і що дає книга)

- Чому книгу називають джерелом знань?

7. Орієнтовні теми.

1) Чому книга мій друг?

2) Які книги слід читати?

3) Що цікавого у бібліотеці?

8.Складання тексту-міркування (усно)

V. Самостійна робота учнів.

Вчитель. - А зараз настав час вибрати одну із запропонованих тем і написати твір-міркування. Нехай стане в пригоді вам і малюнок, який намалювала одна із учениць нашого класу.

-Я пропоную вам початок. Продовжіть міркування самостійно.

Книги - це диво. Без них як без рук.

Вони ...

( Самоперевірка творів)

VI. Підсумок уроку.

Вчитель. - Любі друзі, промайнув час і ми завершуємо нашу екскурсію до міста Читайликів. Ви плідно попрацювали і зараз ми заслухаємо ваші міркування щодо бібліотеки та наших одвічних друзів книг. Я знаю, що кожен із вас висловить власну думку і доведе, що книги - це неоціненний скарб, який створюють люди.

( Заслуховування текстів та обговорення)

Бібліотекар. Полюбіть книжки , малята!

Будуть всі вас поважати.

Виростайте не ліниві,

І розумні, і сміливі.

Книга мудру дасть пораду,

Книга розуму навчить

І ніколи вам не зрадить,

Діти, з книгою дружіть!

Перегляд файлу

 

Урок-екскурсія до міста Читайликів

Тема. У бібліотеку дружно йдемо Книги читаємо і бережемо.

( скласти твір-міркування на основі власних спостережень)

Мета: розширити уявлення дітей про бібліотеку, формувати вміння будувати текст - міркування; вчити послідовно та зв’язно викладати свої думки; показати значення книги в житті людини; закріпити правила користування книгою; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до книги.

Обладнання.

Хід уроку

І. Оргмомент.

Вчитель. - Що за місто це казкове

І чарівне й загадкове?

Диво - книги в нім живуть

Нам вони знання ж несуть.

П. Вступне слово вчителя.

Так, друзі, нині ми з вами відвідаємо чарівне місто Читайликів, яке називається бібліотека (Виставка книг)

Книги - як люди. Вночі вони міцно сплять, а вранці разом із школярами вирушають до школи, крокують із ними пліч-о- пліч у країну знань. Коли ж діти відпочивають, книги допомагають їм у виборі нових розваг та ігор.

ІП. Повідомлення теми і мети уроку.

- Отож, ми з вами сьогодні проведемо урок у бібліотеці, де дізнаємось багато цікавого і корисного про книги, які є давніми друзями усіх людей.

- Хто ж є господарем у місті Читайликів ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Він є чаклун,

Він знає, що й колу потрібно.

Душа з найтонших в неї струн,

Вона працює дуже плідно.

Складає вірші й побажання,

Не вистачає навіть й дня

Задовольнити всі бажання.

Без неї нам - ну як без рук,

Вона Колумб наш у морі наук.

(Бібліотекар)

- Звичайно, це бібліотекар.

IV. Робота над темою уроку.

І.Виступ бібліотекаря .

- Любі діти, рада зустрічі із вами у чарівному та загадковому місті Читайликів.

Саме так у загадковому та чарівному тому що на ваших очах можуть здійснюватися різні дива. Погляньте уважно довкола тут чимало казкових героїв, книг та інших речей , які на перший погляд зовсім не здатні на чудеса. Отож, будьте надзвичайно уважні, спостережливі, прислухайтеся до кожного слова тому, що воно може бути дуже важливе.

-А зараз послухайте коротку довідку. Звідки ж прийшло до нас слово «бібліотека»

Бібліотека - це затишне містечко для зустрічі читача з

 

книгою. Слово «бібліотека» грецького походження. Перекладається воно так: бібліо-книга, тека-зберігання, тобто місце для зберігання книг. Перше державна бібліотека на Русі була створена в Києві в II столітті Ярославом Мудрим.

У більшості бібліотек книги видають додому. Відділ, де видають книги додому, називається абонементом. Коли книжка вас зацікавила, бібліотекар запише її назву і номер вам у формуляр (демонструє).

2.Каліграфічна хвилинка.

- Шановні гості, подивіться що це під крильцем у мого помічника Папужки-Говорушко?

- Так, це конверт. А в конверті завдання для каліграфічної хвилинки.

Вислів, друзі, прочитайте

 Це задача не проста.

Літери в слова вставляйте

О,У, Е, И,І та А.

Я, Ю, Є - не забувайте

Вже роботу починайте.

  • Отож, прочитайте вислів і запишіть каліграфічно в зошити.

- Кн..г..  вч ..ть, ..к н..  св..т..  ж..ть.

З.Зустріч із книгами.

Бібліотекар. - Прислів’я , яке ви щойно записали передає головну думку про велике значення книги в житті людини.

  • А зараз ми познайомимося із героями, які проживають у місті Читайликів. Тож зустрічайте наших вірних друзів.

(Представлення міні- сценки)

Словник. Я, друже, книга-чародій,

                  Мене слід поважати.

                 Я маю перелік слів І їх вам слід вживати.

                  А слів багато треба знать:

                  І для культури мови,

                 Як вірно кожен звук писать

                  І вимовляти чітко слово.

Бібліотекар. Ця книга вчить, що ми віки

                       Чудовим скарбом володієм,

                        Багаті змістом словники

                       З часів Русі складати вмієм.

                       А спілкування між всіма

                       У межах кожної держави

                       У ріднім слові не дарма

                       На існування має право.

                      Життя збагачує словник,

                      Зростає цінність габаритів,

                      Корисна книга -чарівник,

                     Дружіть із нею, любі діти!

Вчитель. - Скажіть, шановна, а куди нам звернутися, коли потрібна інформація на історичну тематику?

Енциклопедія. - Я завжди поруч із допитливими учнями під час виконання завдань. Дуже полюбляють мене і дорослі.

Бібліотекар .- Іноді трапляється, що потрібно розширити свої знання. Для цього нам допомагають довідники.

Довідник. - А я - довідник учня початкових класів, ваш перший помічник на уроках. Я ваша паличка - виручалочка.

Художня книжка. - І мене люблять дорослі і малі. Та ще й так що ніколи не дадуть відпочити, навіть вночі. Адже я така цікава і красива. І без пригод не можу.

Підручник. - Я ж підручник! Зі мною дружить кожен школяр. Діти обгортають мене прикріплюють закладки і тримають у належному вигляді, щоб інші покоління могли також здобувати знання.

Вчитель. - Ось яку цікаву інформацію подали нам книги. Ми дякуємо вам і до зустрічі!

4.Фізкультхвилинка.(під музичний супровід)

Станьмо, діти, рівненько!

Отак! Отак!

Вклонімося низенько!

Отак! Отак!

Далі отак в боки,

Веселенько підем вскоки!

Ось так усі стриб-стриб!

А ніжками диб-диб!

Вгору ручки піднімай,

І всі разом присідай!

Станьмо знов рівненько!

Сядемо тихенько!

5.Структура тексту-міркування. (опорна схема на дошці)

Вчитель. - Які типи текстів ви знаєте?

Чим текст-міркування відрізняється від інших типів текстів?

Текст-міркування

6. Гра « Заповніть рядочки»

- Допишіть дієслова ( що робить і що дає книга)

- Чому книгу називають джерелом знань?

7. Орієнтовні теми.

1) Чому книга мій друг?

2) Які книги слід читати?

3) Що цікавого у бібліотеці?

8.Складання тексту-міркування (усно)

V. Самостійна робота учнів.

Вчитель. - А зараз настав час вибрати одну із запропонованих тем і написати твір-міркування. Нехай стане в пригоді вам і малюнок, який намалювала одна із учениць нашого класу.

-Я пропоную вам початок. Продовжіть міркування самостійно.

Книги - це диво. Без них як без рук.

Вони ...

( Самоперевірка творів)

VI. Підсумок уроку.

Вчитель. - Любі друзі, промайнув час і ми завершуємо нашу екскурсію до міста Читайликів. Ви плідно попрацювали і зараз ми заслухаємо ваші міркування щодо бібліотеки та наших одвічних друзів книг. Я знаю, що кожен із вас висловить власну думку і доведе, що книги - це неоціненний скарб, який створюють люди.

( Заслуховування текстів та обговорення)

Бібліотекар. Полюбіть книжки , малята!

                        Будуть всі вас поважати.

                        Виростайте не ліниві,

                        І розумні, і сміливі.

                        Книга мудру дасть пораду,

                        Книга розуму навчить

                        І ніколи вам не зрадить,

                       Діти, з книгою дружіть!

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку