Урок розвитку зв’язного мовлення" Чарівні слова"

Про матеріал

Розробка уроку розвитку мовлення містить матеріал, який

поглибить знання дітей про культуру усного і писемного мовлення; ознайомить учнів з правилами мовного етикету ;збагатить словниковий запас учнів .

Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема: Чарівні слова

Мета:

  1. Ознайомити учнів з правилами мовного  етикету;
  2. Поглиблювати знання дітей про культуру усного і писемного мовлення
  3. Розвивати мовленнєву увагу та пам'ять. Збагачувати словниковий запас учнів;
  4. Виховувати бажання дотримуватись норм етикету, використовувати в своєму мовленні ввічливі слова.

I. Організаційний момент.

1. Привітання

Доброго ранку! – травам росистим,

Доброго ранку – квітам барвистим,

Доброго ранку – сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному!

2. Створення емоційного настрою уроку.

Знову день почався, діти

Всі зібрались на урок.

То ж пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні в нас урок звичайний,

Та вчить багато нас чому,

Хай буде він для вас повчальний,

За це подякуєм йому.

А що ми будемо робити,

Про що ми будем говорити,

Ви зможете усі сказати,

Як зможете загадку відгадати.

II. Мотивація навчальної діяльності.

1. Хвилинка каліграфії

Нас чекає цікаве завдання. Ви повинні не тільки правильно і гарно написати букви та їх з’єднання, але із цих з’єднань утворити слова. Розгадавши цю загадку ви дізнаєтесь про що піде мова на сьогоднішньому уроці.

Чч Ча ні рів ва сло

Чарівні слова .

- Які це слова?

2. Погляньте на дошку. Перед вами 5 смайликів, на яких зображені різноманітні емоції. На вашу думку, з яким обличчям люди мають говорити ввічливі слова? (покажіть правильну відповідь,піднявши потрібну кількість пальчиків лівої та правої руки) 

3. Звуковий аналіз слова посмішка

III. Оголошення теми уроку.

Сьогодні у нас урок-подорож до Країни ввічливості і доброти. Мандрівка буде нелегкою, нас чекають різні зустрічі і випробування, але впоратись з усім нам допоможуть добрі вчинки і чарівні слова. Тож у путь!

IV. Засвоєння нових знань, розвиток навичок культурного спілкування.

1. Театралізована сценка (до класу заходить королева Країни ввічливості та доброти)

- Діти, до нас завітала сама королева Країни ввічливості та доброти

- Ласкаво просимо вас, королево! Завітайте до нас!

К: - Добрий день! Мої хороші!

Не чекали ви мене?

Хай вам сонечко всміхнеться,

Світить лагідно завжди,

Бачу ви тепер в роботі,

Тож не буду заважать

Маю я свої турботи

Ну, бувайте, час рушать.

- Я бажаю вам успіху і чекаю до себе. Щоб ви не заблукали, дорогу до свого королівства я уквітчала, а вам потрібно цю дорогу засіяти чарівними словами. Тож, чекаю на вас.

  • Чи сподобалася вам гостя? Чим саме?
  • Кого ми можемо назвати чемним, люб’язним?

2. Робота з тлумачним словником.

- А чи хотіли б ви бути чемними?

3. Гра «Озвуч малюнки»

4. – Український народ завжди славився своєю гостинністю та привітністю а весь світ. Здавна на нашій землі зустрічали гостей хлібом і сіллю, низько вклонялися їм. І ви, і ваші рідні й сусіди не забувають при зустрічі вітатися один з одним.

- А якими словами можна вітатися? (Добрий день, здрастуйте, здоровенькі були…)

Прокладаємо дорогу до королівства цими словами.

5. Цікавинка з історії «Довідкове бюро»

Як виник звичай, заходячи до приміщення знімати капелюха?

Цей звичай виник за часів середньовіччя, його започаткували лицарі. Входячи в дім лицар знімав шолом, даючи цим жестом зрозуміти господарю: «Я довіряю тобі». Нині, знімаючи капелюха, гість показує господарям, що ставиться із повагою до них і їхньої оселі. До речі, це правило ввічливості, як і в давнину, стосується лише чоловіків. Жінкам дозволено перебувати в приміщенні в капелюшку, адже він – частина їхнього вбрання, аксесуар.

6. Інсценізація уривка з казки «Лисичка-сестричка»

- Упізнали цю казку?

- Чому господарі впустили лисичку до себе в хатинку?

- Який висновок можемо зробити? ( Ввічливих і лагідних скрізь шанують)

- Давайте запишемо ці слова, візьмемо їх до уваги і будемо частіше уживати їх у своєму мовленні.

7. Фізкультурна хвилинка

8. Частівки – усмішки (Прослухайте частівки і якщо ви згодні з тим що співають ваші друзі – поплескайте в долоньки, а якщо ні – сидіть тихенько)

9. Діалогічне мовлення

До класу заходять Мальвіна і Буратіно (учні класу). Між ними відбувається діалог.

М: - Здрастуйте, діти! Здрастуй, Буратіно!

Б: (бурчить) - Привіт

М: - Чого це ти такий сумний?

Б: - Сумний і все, а що тобі від мене треба?

М: - Чому це ти так відповідаєш? Може, я хочу тобі допомогти

Б: - А що я такого тобі сказав?

М: - Діти, поясніть Буратіно чому не можна себе так поводити? (Відповіді дітей)

Б: - Вибач мене, Мальвіно! Я все зрозумів!

М: - Правильно. Не дарма в народі кажуть: «(вивішує на дошці написані прислів’я )»

10. Робота зі скарбничкою народної мудрості (читаємо прислів’я і пояснюємо їх)

М: - Дякуємо вам! До побачення!

Б: - До зустрічі!

М: - А на згадку про нас залишаємо вам конвертики з завданням для кожного ( в конвертиках деформовані прислів’я, які треба скласти і записати у зошит)

 

11. Робота в зошитах (списування деформованого речення з друкованого матеріалу)

- Цікава зустріч. Я сподіваюсь, що вона вас чомусь навчила. Які ще чарівні слова ви почули від Мальвіни і Буратіно? ( до зустрічі, до побачення, вибач, дякую)

V. Підсумок уроку

1. – Діти, подивіться, яка гарна вийшла у нас дорога! Вона привела нас до самісінького королівства ввічливості і доброти. Давайте прочитаємо чарівні слова, які нам допомогли дістатися його.

До класу знову заходить королева.

К: - Чую-чую скільки чарівних слів ви назбирали. Молодці! А за те, що ви були такими дружніми, чемними та розумними я хочу всім вам зробити подарунки – це маленькі чарівні палички. Коли у вас будуть неприємності, візьміть цю паличку і згадайте Країну ввічливості і доброти. А ще, тут є поради «як стати доброю та чемною людиною»

2. Інтерактивна вправа-гра «Фея доброти»

Діти стають у коло, заплющують очі, простягають перед собою руки. На рахунок: «один, два, три» королева непомітно кладе в долоні одного з дітей «чарівну паличку» і голосно говорить: «Хто сьогодні найдобріший, виходь до нас скоріше!» Дитина, яка отримала «чарівну паличку», виходить у центр кола. Ця дитина стає феєю доброти (якщо це дівчинка – фея, якщо хлопчик – ельф). Фея доброти або добрий ельф торкається     кого-небудь із  дітей « чарівною паличкою» та говорить  про нього щось приємне та добре. Та дитина , до якої торкнулася фея , повинна сказати що-небудь  добре про свого сусіда і так кожен говорить добрі слова наступній по колу дитині .

3. К: - Сподіваюсь, ви сьогодні зрозуміли чому люди мають бути ввічливими і добрими і як такими стати.


Як багато гарних слів

Є на світі!

Треба знати їх завжди

Дорослим і дітям.

 

Треба дякувати тим,

Хто нам допоможе

Ну а зараз дружно всім

«До зустрічі» кажем

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          Частівки

«Добрий день» казати треба,

Знаєм добре ми це всі.

Одні кажуть раз за разом,

Інші ходять, мов німі.

 

У дівчаток гарні кіски,

Але надто вже малі.

А щоб більші виростали,

Ми їх тягнем до землі.

 

  Ми хлоп’ят своїх навчаєм,

Щоб були солдатами,

А щоб краще пам’ятали,

Любим їх щипати ми.

 

Треба добре вчить уроки,

Щоб оцінку добру мать.

Ні – кручусь на всі боки.

Намагаючись списать.

 

Джентльмени ми всі справжні.

Коли треба чергувать.

Для дівчат звільняєм місце –

Їм не будем заважать.

 

  А коли йдемо в їдальню

Чи вертаємось у клас –

Ви чомусь всі раптом дружно

Місць не звільните для нас.

 

Нас учителька навчає

Бути чемними дітьми,

Щоб ми виросли і стали

Всі хорошими людьми.

 

Вам усмішки ми співали,

Може, в них все негаразд.

Підкажіть ми станем кращі,

Все у нас піде на лад.


 

 

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
1876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку