Урок розвитку зв’язного мовлення.
Діагностувальна робота: усний твір
Завдання 1: Опис предмета
Виберіть один із запропонованих предметів і складіть короткий усний твір, описуючи його.
Варіанти предметів:
-
Ваш улюблений школярський прилад (ручка, зошит, олівець і т. д.).
-
Ваша улюблена іграшка.
-
Якийсь предмет у вашій кімнаті.
Вимоги:
-
Опис повинен містити ознаки предмета: колір, форма, величина, матеріал, призначення.
-
Використовуйте прикметники для детального опису.
-
Можна додати інформацію про те, чому цей предмет вам важливий або чому ви його любите.
Завдання 2: Опис людини
Опишіть одну з ваших близьких або знайомих людей (родичів, друга, вчителя).
Вимоги:
-
Дайте короткий опис зовнішності цієї людини (вік, колір волосся, очей, ріст, особливі риси).
-
Описуйте характер цієї людини, чим вона вам цікава або чим відрізняється від інших.
-
Використовуйте синоніми, щоб уникнути повторів, і намагайтесь бути конкретними.
Завдання 3: Опис тварини
Уявіть, що ви побачили цікаву тварину. Складіть усний твір, описуючи її.
Вимоги:
-
Описуйте вигляд тварини (розмір, колір, форма тіла, очі, лапи тощо).
-
Уважно опишіть, як тварина поводиться: чи вона активна, спокійна, і що любить робити.
-
Якщо тварина домашня, вкажіть, як вона взаємодіє з людьми. Якщо дика, розкажіть, де вона живе.
Завдання 4: Опис природного явища або місця
Опишіть місце, де ви любите проводити час, або яке природне явище вам подобається.
Варіанти:
-
Ліс.
-
Гора.
-
Річка або озеро.
-
Парк.
-
Море.
Вимоги:
-
Описуйте зовнішній вигляд місця, особливості природи (дерева, квіти, вода, небо, тварини).
-
Розкажіть про звуки, запахи, кольори, які ви помітили в цьому місці.
-
Чому вам подобається це місце? Що ви відчуваєте, коли там перебуваєте?
Завдання 5: Опис сезону або часу доби
Описуйте один із сезонів або частину дня, що вам найбільше подобається.
Варіанти:
-
Літо.
-
Зима.
-
Ранок.
-
Вечір.
Вимоги:
-
Описуйте характерні ознаки сезону (погода, температура, кольори, звуки, що відбуваються навколо).
-
Вкажіть, чим цей сезон або час доби є особливим для вас (що ви робите, чим захоплюєтесь).
-
Використовуйте прикметники для детального опису.
Рекомендації для учнів:
-
Складіть план для вашого опису перед початком виступу: почніть з загальних рис, а потім перейдіть до деталей.
-
Використовуйте яскраві прикметники і дієслова, щоб зробити твір більш живим та цікавим.
-
Практикуйтесь в тому, щоб мати чітке і зрозуміле висловлювання.