Урок розвитку зв’язного мовлення. Діагностувальна робота: усний твір (Ця діагностувальна робота дозволить вчителю оцінити, як учні володіють навичками усного мовлення, вмінням ств

Про матеріал
Ця робота спрямована на перевірку вміння учнів 4 класу складати усний твір, використовувати різні мовні засоби для створення зв'язного опису, а також на розвиток навичок усного мовлення, організації тексту і використання прикметників, дієслів, синонімів та антонімів. Завдання: Учням пропонується скласти усний твір на одну з тем, запропонованих у завданнях. Кожна тема має на меті допомогти учням продемонструвати вміння описувати предмети, людей, тварин або явища, передавати їхні характерні риси, використовуючи точні й яскраві мовні засоби. Твір повинен бути чітким, послідовним і логічним.
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення.

Діагностувальна робота: усний твір

Завдання 1: Опис предмета

Виберіть один із запропонованих предметів і складіть короткий усний твір, описуючи його.

Варіанти предметів:

  1. Ваш улюблений школярський прилад (ручка, зошит, олівець і т. д.).
  2. Ваша улюблена іграшка.
  3. Якийсь предмет у вашій кімнаті.

Вимоги:

  • Опис повинен містити ознаки предмета: колір, форма, величина, матеріал, призначення.
  • Використовуйте прикметники для детального опису.
  • Можна додати інформацію про те, чому цей предмет вам важливий або чому ви його любите.

Завдання 2: Опис людини

Опишіть одну з ваших близьких або знайомих людей (родичів, друга, вчителя).

Вимоги:

  • Дайте короткий опис зовнішності цієї людини (вік, колір волосся, очей, ріст, особливі риси).
  • Описуйте характер цієї людини, чим вона вам цікава або чим відрізняється від інших.
  • Використовуйте синоніми, щоб уникнути повторів, і намагайтесь бути конкретними.

Завдання 3: Опис тварини

Уявіть, що ви побачили цікаву тварину. Складіть усний твір, описуючи її.

Вимоги:

  • Описуйте вигляд тварини (розмір, колір, форма тіла, очі, лапи тощо).
  • Уважно опишіть, як тварина поводиться: чи вона активна, спокійна, і що любить робити.
  • Якщо тварина домашня, вкажіть, як вона взаємодіє з людьми. Якщо дика, розкажіть, де вона живе.

Завдання 4: Опис природного явища або місця

Опишіть місце, де ви любите проводити час, або яке природне явище вам подобається.

Варіанти:

  1. Ліс.
  2. Гора.
  3. Річка або озеро.
  4. Парк.
  5. Море.

Вимоги:

  • Описуйте зовнішній вигляд місця, особливості природи (дерева, квіти, вода, небо, тварини).
  • Розкажіть про звуки, запахи, кольори, які ви помітили в цьому місці.
  • Чому вам подобається це місце? Що ви відчуваєте, коли там перебуваєте?

Завдання 5: Опис сезону або часу доби

Описуйте один із сезонів або частину дня, що вам найбільше подобається.

Варіанти:

  1. Літо.
  2. Зима.
  3. Ранок.
  4. Вечір.

Вимоги:

  • Описуйте характерні ознаки сезону (погода, температура, кольори, звуки, що відбуваються навколо).
  • Вкажіть, чим цей сезон або час доби є особливим для вас (що ви робите, чим захоплюєтесь).
  • Використовуйте прикметники для детального опису.

Рекомендації для учнів:

  • Складіть план для вашого опису перед початком виступу: почніть з загальних рис, а потім перейдіть до деталей.
  • Використовуйте яскраві прикметники і дієслова, щоб зробити твір більш живим та цікавим.
  • Практикуйтесь в тому, щоб мати чітке і зрозуміле висловлювання.

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
22 грудня 2024
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку