Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Вічнозелена гостя». 4 клас

Про матеріал
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Вічнозелена гостя» для учнів 4 класу для формування вміння зв’язно передавати зміст тексту
Перегляд файлу

 

Тема. Урок розвитку звязного мовлення. Переказ тексту «Вічнозелена гостя».

Мета. Продовжити формувати уміння звязно передавати зміст тексту, закріпити знання учнів про текст; розвивати спостережливість, логічне мислення, звязне мовлення, увагу, допитливість, збагачувати мову, словниковий запас; виховувати дбайливе ставлення до природи; розвивати інтерес до народних традицій.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

  • Діти, для чого у нас уроки розвитку зв’язного мовлення? (Щоб добре знати рідну мову.)
  • А щоб знати рідну мову, прочитаємо девіз уроку:

                           Гарно, дружно працювати,

                           Мову рідну добре знати.

  • А для цього треба:

                           Слухати - … (уважно)

                           Працювати - … (старанно)

                           Відповідати - … (чітко, виразно)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Бесіда.
  • Яка зараз пора року?
  • Які асоціації виникають у вас зі словом зима? Давайте створимо гірлянду асоціацій. (Учитель записує думки учнів на дошці навколо слова «зима»)

 

                                     Хоровод       пісні      подарунки

сніг        сніжки         гра          вулиця

Новий рік        ЗИМА        Дід Мороз

                                дерева        ялинка       свято     прикраси

                                        розваги        веселощі

 

  • Що, на вашу думку, може обєднати зиму, ялинку, прикраси? (Свято Нового року.)
  • Що виникає в памяті стосовно цього слова? (Хоровод, пісні, подарунки).
  • Давайте доповнимо нашу гірлянду цими словами.
  • Так, з хороводом, танцями, піснями та подарунками зустрічають Новий рік у нашій країні. Чи знаєте ви, як зустрічають Новий рік в інших країнах?
  • А хотіли б дізнатися?
  • Якщо під Новий рік опинитесь в Італії, не підходьте близько до будинків. Італійці в новорічну ніч викидають з вікон старі речі. Чим більше викинеш речей. Вважають італійці, тим краще житиметься в новому році.
  • У Румунії в новорічний пиріг кладуть різні кумедні сюрпризи – монети, каблучки, гіркі перчини. Той, кому дістанеться такий шматок пирога, радіє, тому що це віщує щастя в новому році.
  • А в Болгарії в новорічному пирозі можна знайти чотири дрібнички: кизилову паличку, монету, клаптик паперу та білий ґудзик.
  • Діти, а чи хотіли би дізнатися, як раніше зустрічали Новий рік наші предки?

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати переказ про те, як зустрічали Новий рік  наші предки. Про це ви дізнаєтесь прочитавши текст «Вічнозелена гостя» (с. 108, вправа 213).

 

ІV. Колективна підготовча робота.

 

  1. Бесіда.
  • Про що дізналися з тексту?
  • Яка головна думка тексту?(Новорічне свято – свято надій і сподівань.)
  • Яка мета тексту? (Ознайомити з новорічними традиціями наших предків.)
  1. Відтворення змісту прочитаного за запитаннями.
  • Як зустрічали Новий рік наші предки?
  • Коли вносили деревце в хату?
  • Що відбувалося з деревцем?
  • Як веселилися люди навколо вишні?
  • Як довго було деревце в хаті?
  • Як зявилась вічнозелена ялинка на свято Нового року?
  • Чому текст має таку назву? (Тому, що ялинка приходить до нас в гості на Новий рік.)
  1. Словникова робота.
  • Поясніть зміст висловів: сива давнина, предки – словяни, незадовго, запровадив (ввів, запропонував).
  • Як називаються такі слова? (Синоніми.)
  • Доповніть речення:

У сиву давнину … .

Незадовго до свята … .

Навколо … .

Квітуче … .

Тільки згодом … .

  • Поясніть правопис слів: предки – словяни, незадовго, діжка, біло – рожевим, навколо, Новий рік, згодом, вічнозелена.
  1. Творче завдання.
  • Знайдіть у тексті зачин, основну частину, кінцівку. Доберіть до них назви.
  1. Переказ тексту за планом.
  1. Квітуча вишня.
  2. Веселощі людей навколо деревця.
  3. Вічнозелена ялинка.

 

V. Фізкультхвилинка

 

VІ. Самостійна робота учнів.

 

VІІ. Слухання переказів.

 

VІІІ. Підсумок уроку.

 

  • Чого ви навчились на уроці?
  • Що нового дізнались?
  • Ви були письменниками на уроці. Яка частина мови допомогла зробити текст художнім?
  • А я хочу вам зараз запропонувати ще стати і художниками: намалювати ялинку звичайним способом – олівцями, фломастерами.

 

Додаткове завдання:

     Сенкан

  1. Іменник (Ялинка)
  2. Два прикметника
  3. Три дієслова
  4. Речення з чотирьох слів
  5. Синонім

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
2133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку