Урок розвитку зв’язного мовлення «Складання розповіді про домашнього улюбленця за зразком» із завдання для самостійного читання та перевірки розуміння прочитаного тексту «Мурка»
Мета завдання: вчити: читати самостійно
розуміти прочитане,
знаходити відповіді на питання по змісту тексту,
аналізувати малюнки до тексту,
доповнювати речення за зразком для створення тексту;
розвивати: вміння читати напівголоса,
вміння запам’ятовувати прочитане,
мовлення, під час висловлення своєї думки;
виховувати: повагу та любов до домашніх улюбленців,
бажання бережливо ставитися до тварин,
цікавість до читання,
бажання поділитися своєю думкою з іншими,
охайність під час виконання завдань.
Обладнання: картки для читання текст «Мурка», малюнки свійських тварин та домашніх улюбленців, ручки та кольорові олівці.
Хід уроку:
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від…
Але, під час уроку наша тема буде розширюватись, та я дізнаюсь про вас щось нове. А тепер ми повинні повторити правила уроку. (за малюнками «правила та рутини уроку»)
Інструктаж роботи дітей. На дошці виставляються разом з поясненням условні позначки, щоб діти орієнтувалися під час роботи.
1. Читаєте текст для себе
2.Читаєте та відповідаєте на питання першого листочка
3. Доповнює текст пропущеними словами
4. Читає та відповідає на питання другого листочка
Перевірка роботи вчителем: зібрати листочки та визначити якість розуміння тексту за відповідями на питання;
Як можна ласкаво ще назвати кішку з оповідання? (запис на дошці. Повторення написання слів з великої літери, слів – описів предметів)
А яких домашніх улюбленців маєте ви? (відповіді дітей, прикріплення малюнків на дошку)
Подивіться на дошку, що об’єднує цих тварин? (Домашні улюбленці)
Чи можна до них додати тварин: порося, курка, корова… (Ні.)
Як назвати цих тварин? Чим вони відрізняються від попередньої групи? (прибираємо свійських тварин).
Я хочу почути про ваших улюбленців. Але урок у нас не великий. Скоро повинен закінчитись . Як вийти з цього, щоб нікого не образити? (пропозиції дітей, хтось запропонує намалювати). Згодна, але за малюнком важко дізнатися чим полюбляє гратися ваш друг, що любить їсти.
Пропоную не тільки намалювати, а ще й доповнити речення , щоб отримати розповідь.
Інструктаж роботи. Для цієї роботи візьміть великий листочок, підпишіть його.
Діти показують які малюнки та читають дописаний текст про свого домашнього улюбленця;
роботи виставляються на виставку «Мій маленький незвичайний друг».
Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kota/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Мурка У нашої Мурки пухнастий хвостик. Лапки чорненькі. Вуса у Мурки довгі. Вона любить гратися клубочком з ниток. Часто Мурка заплю-щує очі і тихо муркоче. |
Ім’я________________
|
Мурка У нашої __________ пухнастий хвостик. Вуса у неї ______________. _____________ чорні. Вона ______________ гратися клубочком з ______________. Часто Мурка ________________ очі і тихо ______________. |
Ім’я _____________________________
пухнастий короткий з плямкою
вушка спинка лапки
добра зла лагідна грайлива
|
У мене живе _____________________ .
Його / Її звуть ______________________.
У ___________________ хвіст ______________________________.
Сам_ ______________________________ кольору.
_______________ любить грати _____________________________.
Я годую його/її __________________________________________.
Я ________________________________________________________.
Малюнок: