Урок розвитку зв’язного мовлення «Складання розповіді про домашнього улюбленця за зразком» із завдання для самостійного читання та перевірки розуміння прочитаного тексту «Мурка»

Про матеріал
Матеріал уроку продовжує роботу над темою ЯДС, української мови з 1 класу. на основі проведеної роботи (матеріали опису зберігаються у дитячому портфоліо) діти малюють та описують свого домашнього улюбленця, доповідають, що змінилося за цей час. Робота пройшла цікаво, бо малеча підросла, у когось з'явилися нові друзі-тваринки.
Перегляд файлу

Урок  розвитку зв’язного мовлення «Складання розповіді про домашнього улюбленця за зразком» із завдання для самостійного читання та перевірки розуміння прочитаного тексту «Мурка»

Мета завдання: вчити: читати самостійно

                                            розуміти прочитане,

                                            знаходити відповіді на питання по змісту тексту,

                                            аналізувати  малюнки до тексту,

                                            доповнювати речення за зразком для створення тексту;

                      розвивати: вміння читати напівголоса,

                                             вміння  запам’ятовувати прочитане,

                                            мовлення, під час висловлення своєї думки;

                      виховувати: повагу та любов до домашніх улюбленців,

                                             бажання бережливо ставитися до тварин,

                                             цікавість до читання,

                                             бажання поділитися своєю думкою з іншими,

                                            охайність під час виконання завдань.

Обладнання:  картки для читання текст «Мурка», малюнки  свійських тварин та домашніх улюбленців, ручки та кольорові олівці.

                                                               Хід уроку:

  1. Орг.момент
  2. Повідомлення теми та мети уроку:   Щоб визначити, про що сьогодні піде мова, відгадайте загадку: Хто з хвостиком і з вушками,

                                     В кого лапки з подушками?

                                     Як ступа, ніхто не чує,

                                     Тихо крадучись, полює.

                                     І маленькі сірі мишки

                                     Утікають геть від…

Але, під час уроку наша тема буде розширюватись, та я дізнаюсь про вас щось нове. А  тепер ми повинні повторити правила уроку. (за малюнками «правила та рутини уроку»)

  1. Робота над темою. На парті кожен має листочок з текстом. Почнемо роботу з читання тексту. Листочки для роботи потрібно підписати.

 

Інструктаж роботи дітей. На дошці виставляються разом з поясненням условні позначки, щоб діти орієнтувалися під час роботи.

 1. Читаєте текст для себе

E:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\d-man-sitting-reading-book-idea-bulb-over-white-background-34278330.jpg 2.Читаєте  та відповідаєте на питання першого листочка

E:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\plan.jpgE:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\feedback-1889006_960_720.jpgE:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\depositphotos_42505681-stock-photo-little-sketchy-man-with-pencil.jpg 3. Доповнює текст пропущеними словами

4. Читає та відповідає на питання другого  листочка

 

 

                                                

                                                

Перевірка роботи вчителем: зібрати листочки та визначити якість розуміння тексту за відповідями на питання;

  1. Рефлексія: Що сподобалось в тексті? 

                      Як можна ласкаво ще назвати кішку з оповідання? (запис на дошці. Повторення написання слів з великої літери, слів – описів предметів)

                        А  яких домашніх улюбленців маєте ви? (відповіді дітей, прикріплення малюнків на дошку)

  1. Робота над складанням розповіді  за поданим початком речень та власними думками.                                            

Подивіться на дошку,  що об’єднує цих тварин?  (Домашні улюбленці)

Чи можна до них додати тварин: порося, курка, корова… (Ні.)

Як назвати цих тварин? Чим вони відрізняються від попередньої групи? (прибираємо свійських тварин).

 Я хочу почути про ваших улюбленців. Але урок у нас не великий. Скоро повинен закінчитись . Як вийти з цього, щоб нікого не образити? (пропозиції дітей, хтось запропонує намалювати). Згодна, але за малюнком важко дізнатися чим полюбляє гратися ваш друг, що любить їсти. 

Пропоную не тільки намалювати, а ще й доповнити речення , щоб отримати розповідь.

     Інструктаж роботи. Для цієї роботи візьміть великий листочок, підпишіть його.

  1. Прослухайте, які речення треба доповнити. (читання початку речень, спроби дітей усно доповнити їх, пояснення вчителя)
  2. Продумайте та запишіть речення.
  3. Після допису речень, прочитайте текст сусідові по парті.
  4.  Вислухайте рекомендації, усуньте недоліки разом.
  5. Перечитайте текст ще раз.
  6. Продумайте, щоб ви хотіли намалювати, щоб текст став цікавішим.
  7. Намалюйте малюнок.
  8. Запропонуйте свою роботу передивитися сусідові.
  9. Вислухайте побажання, виправте недоліки.

E:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\3d-man-red-question-mark-speech-bubble-27919542.jpgE:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\x_786e80e1.jpg      E:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\6112191-8e77b30574c7ce68.png   E:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\001.jpg    E:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\poppetje-bekijkt-papier-2.jpg E:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\bbafba8d8cf6c9a99be1f942f643d6cc.jpg E:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\images (6).jpg   E:\для НУШ 1кл\человечки-схеми\wx1080.jpg

  1. Рефлексія -  виставка.

Діти показують які малюнки  та читають  дописаний текст про свого домашнього улюбленця;

роботи виставляються на виставку «Мій маленький  незвичайний друг».

            

 

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kota/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

 

 

 

 

                   Мурка

    У нашої Мурки пухнастий хвостик.    Лапки чорненькі. Вуса у Мурки довгі.   Вона любить гратися клубочком з ниток.    Часто Мурка заплю-щує  очі  і  тихо  муркоче.

Ім’я________________

  1. Мурка це:                                              котик    песик   папуга  хом’ячок  
  2. Пухнастий у неї:                                      хутро    хвостик    вушка 
  3. Якого кольору лапки?                         білі    чорні    руді
  4. Домалюй вуса:    Картинки по запросу раскраска котик
  5. Чим любить гратися Мурка?                                               клубочок     іграшка    бантик
  6. Що робить Мурка, коли заплющує очі?    спить     шипить       муркоче

 

 

                                    Мурка

              У нашої __________ пухнастий хвостик.   

   Вуса у неї ______________. _____________ чорні.  

  Вона  ______________ гратися  клубочком з ______________.   Часто Мурка ________________ очі і тихо ______________.

Ім’я _____________________________

  1. Кошеня звуть:                                      Муська      Мурка       Пушок  
  2. Хвостик у неї:

пухнастий    короткий    з плямкою 

  1. Чорного кольору у кошеня? 

вушка    спинка    лапки

  1. Довгі  у котика:                                          очі     лапки       вуса
  2. Чим любить гратися Мурка?                                               клубочок     бантик     іграшка   
  3. Коли Мурка  муркоче?                                                            спить      їсть       заплющує очі
  4. Мурка  -  кішка:  

добра    зла     лагідна    грайлива

  1. Розфарбуй Мурку:

Картинки по запросу раскраска котик с клубочком        Картинки по запросу раскраска котик с клубочком

 

 

У мене живе _____________________ .

 Його / Її   звуть  ______________________.

У ___________________  хвіст ______________________________.

Сам_     ______________________________ кольору.

_______________ любить   грати  _____________________________.

Я годую    його/її    __________________________________________.

Я ________________________________________________________.

Малюнок:

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Суріна Сніжана Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 червня 2022
Переглядів
1147
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку