Розвиток зв’язного мовлення: Складання зв’язного висловлювання до поданих малюнків.
Мета: вчити складати повні речення до малюнків, з’єднувати речення у послідовний текст, використовувати в мовленні займенники, поповнювати активний словниковий запас дітей, вчити розпізнавати казковий сюжет та побутовий; розвивати мовлення, уяву дітей, вміння висловлюватись реченням; виховувати бажання поділитися своїми думками з товаришем, зацікавленість до спостережень у природі, бережливе ставлення до неї.
Матеріали уроку: картки з малюнками, такі ж ілюстрації для демонстрації, пісня про песика https://www.youtube.com/watch?v=uOUfAX4z9g4 , фізкультхвилинка «Веселі звірятка» https://www.youtube.com/watch?v=5gxZ2-Hoyqo
Рекомендації: картки краще розпечатати формату А- 5, сітка для письма буде розміром як у зошиті.
Рекомендації до уроку:
Чим відрізняється казка від оповідання?
Ка́зка — це народно-поетичний або писемно-літературний твір про передбачувано вигадані події чи осіб, іноді за участю фантастичних сил, який має повчальну мету. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B0
Оповіда́ння — невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображувалась одна подія з життя одного, або двох сформованих персонажів. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F#:~:text=%D0%9E%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B0%CC%81%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%E2%80%94%20%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%BE%D0%B1%D1%81%D1%8F%D0%B3%D0%BE%D0%BC%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9,%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%2C%20%D0%B0%D0%B1%D0%BE%20%D0%B4%D0%B2%D0%BE%D1%85%20%D1%81%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%B6%D1%96%D0%B2
Визначте, у вас на листочку казка чи оповідання, доведіть свою думку.
Опишіть свого цуценя: за зростом, за кольором, за виглядом. Визначте його характер.
Що сталося з цуценям? Хто підібрав собачку? Які діти за характером?
Придумай цуценяті ім’я.
Якщо у дітей одна картка, то речення можна складати разом, одразу записувати відредаговане речення. Можна скласти повну розповідь, а потім діти записують її по пам’яті.
Якщо у дітей різні картки, то тексти краще складати повністю, а потім кожен записує свій, спираючись на малюнки.
Також можна скласти текст за однією карткою (на демонстраційних малюнках, тих що немає у дітей), а діти за зразком складають та записують свої тексти.
Після складання тексту – придумати назву, що відображає головну подію казки.
Перевірка: зачитування оповідань, які склали діти, з’єднання у книгу для класної бібліотеки.
Цікава розповідь: згадайте, чи була схожа подія? Спробуй розповісти її друзям.
Домашнє завдання чи Щоденні 5 «Письмо для себе»: запиши розповідь про свого песика та намалюй ілюстрацію, передаючи настрій події, що сталася.
__________________________________________________________________
Використані картинки: