Урок розвитку зв’язного мовлення. Тема: «Барви осені». Робота з деформованим текстом. 2 клас

Про матеріал
Урок розвитку зв’язного мовлення з використанням цеглинок LEGO. Тема: «Барви осені». Робота з деформованим текстом.
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення. 2 клас.

 

Тема: «Барви  осені». Робота з деформованим текстом.

 

Мета: поглибити знання учнів про осінь як пору року; формувати уміння висловлюватися логічно, правильно; розвивати пошуковий інтерес, логічне мислення, спостережливість, фантазію, здатність відчувати красу осінньої природи її неповторність, передавати свої почуття; збагачувати словниковий запас учнів, виховувати любов до природи; формувати бажання піклуватися про навколишній світ.

Тип уроку: розвитку зв’язного мовлення, інтегрований

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу. 

Холодно зараз в лісах і полях,

Холодно зайчикам, лисичкам, птахам.

Затишно, тепло в класі у нас.

Доброго дня Вам, вітаю всіх вас.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми з вами урок присвячуємо пані-красуні, її Величності Осені і тема уроку: «Барви осені».

- Ви, дорогі діти, будете справжніми художниками, але малювати будете   не  фарбами,  а   словами.

     Уміння говорити красиво, логічно викладати свої думки приходить не відразу, цього треба наполегливо вчитися. Сьогодні ми намагатимемось наше мовлення збагатити новими виразами, словами. Будемо вчитися добирати осінні слова, будувати текст. 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа  «Дощ компліментів»

- Діти, а ви любите осінь?  Яка вона? (золотокоса, чарівна, щедра, прохолодна, барвиста, працьовита, красива, прохолодна, дощова, пізня).

А сонце восени яке? ( менше гріє, ховається за хмари, раніше заходить).

Небо? (затягнуте хмарами, сіре, сумне, дощове, синє, блакитне)

Повітря? ( свіже, холодне, сире, безбарвне, бадьоре)

Листя? (золоте, жовте, буре, багряне, летить, осипається, шурхотить).

Дерева (нарядні, позолочені, сумні, безлисті).

2.  Вправа «Мікрофон». 

- Які ознаки осені ви можете назвати? (Діти називають ознаки осені)

Стало прохолодніше,  вночі навіть бувають заморозки.

Дні стали коротші, а ночі довші.

Посохла трава,  пожовтіле листя опадає з дерев.

Птахи відлетіли у вирій.

Люди зібрали урожай з полів та садів.

Звірі готуються до зими

ІV.Вивчення нового матеріалу.

- Я гадаю, що все, що ми з вами згадали про осінь допоможе нам при складанні тексту.

1. Відновлення  речень.

- Діти, у вас у кожного є різнокольорові картки, на яких були написані речення. Але подув осінній вітрисько і деякі слова підхопив і відніс далеко-далеко. Давайте спробуємо їх відновити. В цьому нам допоможе ЛЕГО.

- Подивіться на екран. На кожній цеглинці написане слово. Прочитайте їх. Виберіть ту цеглинку, яка вам потрібна, щоб відновити речення.

Взаємоперевірка:

  • Підніміть вгору руку з жовтою цеглинкою. Об’єднайтеся в пару. У вас співпали речення? Яке слово ви вибрали? Прочитайте речення. Сідайте на місце і запишіть це слово в речення замість крапок.
  • Підніміть вгору руки ті, у кого червона цеглинка і т.д.

Прилетіла  з  першими  прохолодними  вітрами …(Осінь).

Ніколи  їй  байдикувати,  треба  урожай …. (Збирати).

Осінь  вправно збирала у свій кошик …., …., (овочі та фрукти)

Пофарбувала в золотий колір … (Дерева та кущі).

На прощання помахала вона рукою перелітним…. . (Птахам).

2. Робота в групах. Побудова тексту.

- Діти, а тепер об’єднайтеся у дві групи по кольорам. Побудуйте текст з ваших речень. Придумайте заголовок.

( Діти зачитують складений текст, записують у зошит)

- Діти, а чи всі птахи восени  летять в теплі краї? А які залишаються? А що пташкам найстрашніше взимку? Як ми будемо їх рятувати від голоду ми поговоримо з вами на наступному уроці.

 

V. Рефлексія. Підсумок уроку.

1. Метод «Незакінчене  речення».

- На сьогоднішньому уроці для мене найбільш цікавим відкриттям було…

- Сьогоднішній урок навчив мене…

- Ця інформація дозволяє нам зробити висновок, що…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 січня 2020
Переглядів
2021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку