Барвінківський ліцей №3
Барвінківської міської територіальної громади
Ізюмського району Харківської області
Урок розвитку зв'язного мовлення
« Я вражений красою...»
за колективно складеним планом
З досвіду роботи
вчителя початкових класів
Куцової Л.В
УРОК РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
Тема. Твір - опис « Я вражений красою ...»
за колективно складеним планом..
Мета. Вчити дітей красиво, правильно висловлювати свою думку.
Розвивати мовні навички: вміння влучно добирати слова; використовувати в мові порівняння , прислів’я, загадки; цитувати рядки з віршів; підбирати слова- ознаки, слова- дії, фразеологізми
Формувати вміння писати твори - описи, розвивати уявлення, увагу, спостережливість, творчість, уміння викладати думку послідовно.
Обладнання. Ілюстрації рослин, магнітофонний запис «Пори року» П.І. Чайковського.
Хід уроку
Вранці встало ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Настрій добрий беремо,
Працювати почнемо.
1.Загадка про весну.
Коли я приходжу, сніг розтає.
Сонце тепло дає.
Коли це буває?
Хто відгадає? ( весною)
Діти, на уроці позакласного читання « Прийди, весно, з радістю», під час екскурсії до весняного лісу ми з вами милувалися весною. Кожний з вас помітив красу весни, зробив для себе якесь відкриття.
Напередодні цього уроку ви отримали картки -завдання. Я думаю, що кожний учень добре приготувався до уроку.
КАРТКА - ЗАВДАННЯ 1..Скласти вірш, загадку, прислів`я про весну.
3.Розвиток мовних умінь.
Вчитель.
(матеріали творчих надбань учнів додаються у Скарбниці знань у розділі
« Творча скарбниця дітей» )
4. Діти, перед тим, як будемо писати твір - опис , давайте виконаємо
завдання ось цієї картки ( учитель роздає кожному учневі картку - завдання). КАРТКА - ЗАВДАННЯ
5.Самостійна робота учнів. ( робота в парах)
6.Відповіді дітей.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Час прийшов відпочити.
Лице сонечком умити.
Ручками вітерець поганяти.
Потім сядемо працювати.
IV. Підготовка до написання твору - опису « Я вражений красою ....»
1. Вчитель.
2.Учні розглядають на стенді ілюстрації вибраних рослин.
3.Колективне складання плану про одну7 із рослин (вибираються кращі пропозиції дітей).
ПЛАН
- Чи підійде цей план при написанні твору - опису до кожної весняної рослинки ? (діти приходять до висновку, що це так ).
4.Орфографічна підготовка. Запис на дошці « важких слів».
Зеленобарвна, тендітна, зеленокоса, світлокрила, непомітно, привітна, довгождана, вбрання, прикрасила, барвиста, чепурна, пахучі, крихітні, свіжістю, крислаті, вісник, Червона книга, вражена.
5.Колективне усне складання твору - опису про одну із квіток за вибором учнів.
6.Самостійна робота учнів.
Методичний коментар.
Діти працюють під тихе звучання музики. Користуються Скарбницею знань - розділами Скриньки: поезії, загадок, прислів’їв, словникової.
Вчитель виступає в ролі консультанта, помічника.
7.Перевірка написаного ( 3 учні зачитують свої твори , а зразки кращих творів увійшли до Творчої скарбниці дітей ).
V. Підсумок уроку.
1. Діти, ми говорили про весну, слухали поезію, музику, в лісі милувалися весняним пейзажем. Свої враження, власні почуття ви передали у своїх творах «Я вражений красою...» То як же треба ставитись до природи (діти говорять, що треба помічати красу природи, милуватися нею, любити її, берегти).
2.Чи згодні ви з висловом:
Природу треба любити і знати, Кожного дня її оберігати 3.Робота за схемою ( повторення ).
БЕРЕЖИ ПРИРОДУ - ВОНА ЗБЕРЕЖЕ ТЕБЕ
VІ. Домашнє завдання.
Вчитель роздає картки - завдання на наступний урок розвитку зв’язного мовлення.