Урок розвитку зв'язного мовлення. Твір на основі власних спостережень: "Берізка в осінньому вбранні"

Про матеріал
Формувати в учнів уміння складати твори; розширити знання учнів про берізку; розвивати спостережливість, творчу уяву, мислення, усне і писемне зв’язне мовлення ; виховувати любов до природи, викликати бажання оберігати берізку.
Перегляд файлу

Тема. Твір-опис на основі власних спостережень. Берізка в осінньому вбранні.

Мета. Формувати в учнів уміння складати твори; розширити знання учнів про березу; розвивати спостережливість, творчу уяву, мислення, усне і писемне зв’язне мовлення ; виховувати любов до природи, викликати бажання оберігати її.

Обладнання уроку: картина берізки в осінньому вбранні

І. Організаційна частина.

  1. Вступна бесіда.

-  Яка зараз пора року? Який місяць?

-  Я запросила до нас  на урок дивну гостю. Відгадайте загадку і дізнайтесь, хто вона?

Загадка.

Маю плаття золотеньке,

Гнучкі, ніжні віти.

Кору білу, стан тоненький

Як я звуся, діти? (берізка)

-  Які слова вам допомогли відгадати загадку?

Вчитель: - Дуже красива берізка восени. Її краса завжди приваблювала художників, композиторів, поетів і надихала їх до написання творів.

Послухайте, як описали берізку поети у своїх віршах?

Білокора і вродлива,    Зітха берізка потихеньку,

Віти- коси до землі.     Останні падають листки.

Де вона – й земля щаслива,    вітрець не віє вже тихенько,

Вся в святковому вбранні.    жене понурії хмарки.

-  Які «красиві» слова сказав автор про берізку запам’ятали?

 

ІІ. Повідомлення завдань уроку.

-  Сьогодні ми будемо описувати берізку в осінньому вбранні. На допомогу вам прийдуть власні спостереження.

  1. Створення мовленнєвої ситуації

-  Про що повідомимо в зачині? ( про берізку) Учні:

Прийшла чарівна осінь. В золоті шати одягнулась берізка.

Настала осінь. Одягнула вона берізку в золоте вбрання.

Що розповімо про неї в основній частині?

-  Береза осенью Бесплатная фотография - Public Domain PicturesЯка берізка?( висока, струнка, красива, святково вбрана, зажурена, незвичайна)

-  На що схожа берізка? (на дівчину в красивому платті, на лісову красуню, на палаючу свічку)

-  Які гілочки в берези? (тонкі, тоненькі, довгі,схожі на кіски)

-  Хто розплітає коси? (вітер - пустунець,грається, гойдає, колише)

-  Яке листя? (жовте, золоте, тріпотливе, маленьке, схоже на маленькі сердечка)

-  Як воно падає? (кружляє, веде прощальний танок)

-  А у кінцівці скажіть своє ставлення до берізки? Учні:

Люблю милуватися барвами осені.

Люблю берізку в осінньому вбранні.

  1. Робота з планом

План

  1. Де росте берізка?
  2. Завітала до берізки осінь.
  3. Який стовбур, крона, гілки, листочки)
  4. Милуюсь білокорою красунею.
  5. Що робить вітер?

 

  1. Робота із словничком.

Білокора красуня, незвичайна, святково вдягнена, зажурена; мов палаюча свічка; палахкотить полум’ям; тріпоче,гілля, тоненькі  довгі кіски; вітер – пустунець грається, розчісує;  вплела золоті стрічки; унизу, зверху, на узліссі.

  1. Добір синонімів.

Берізка – струнка, білокора, красуня.

Кора – знизу, зверху, потріскана, гладенька.

Листки - дрібні, різьблене, схожі на сердечка.

Одяг - пишний, у косах золоті стрічки.

Вітер – пустотливий, грайливий, зривав, кружляв.

ІІІ. Основна частина.

  1.  Складання усного опису 1-2 сильними учнями.
  2. Зачитування зразка.

Зразок

Берізка

Росте на узліссі струнка білокора берізка.

Тонке довге гілля опустила до самої землі. Кора унизу потріскана, а зверху гладенька. Листочки дрібні, схожі на маленькі сердечка.

Осінь подарувала їй чудову, розкішну сукню, а у довгі коси вплела золоті стрічки. Пустотливий вітерець грається її вітами, зриває листя. Воно кружляє у прощальному танку і встеляє барвистим килимом землю.

Люблю милуватися берізкою в осінньому вбранні.

  1. Самостійне написання твору.
  2. Зачитування учнями творів.

ІV. Підсумок уроку

  1. Робота довідкового бюро (цікавинки про берізку)
  2. Бесіда

-  Що на уроці було цікавим?

-  Про що б ви попросили людей?

 


docx
Додано
9 лютого
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку