Тема. Складання твору на основі власних спостережень, планом та опорними словами. Годівничка
Мета. Вчити учнів складати усні та письмові зв’язні розповіді на основі власних спостережень, планом та опорними словами. Розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати дбайливе ставлення до птахів узимку.
Обладнання уроку: картинки із зображенням зимуючих птахів; малюнок годівнички, відеоролик.
I.Організаційна частина.
II.Підготовча частина.
- Яка пора року настала?
- Скільки випало снігу?
- Як стало жити птахам?
- Які птахи не покинули рідний край?
- Для яких пернатих Україна є вирієм?
- Як ми можемо допомогти птахам пережити зиму?
Що полюбляють їсти птахи
Омелюхи – прив’ялені ягоди горобини. Снігурі – насіння клена, китиці кінського щавлю. Синиці – гарбузове й соняшникове насіння, в також сире м’ясо чи сало. Горобці – зерно, крихти білого хліба, обрізки яблук, буряків.
План.
III.Основна частина
Зима – холодна, люта, морозна.
Птахи – голодні, бідні.
Діти – турботливі, співчутливі, працьовиті.
М’який килим,навкруги, важко добувати, з-під снігу, бідолахи,змайстрували, уранці, прикріпили, у шкільному саду, соняшникове насіння, крихти.
Зразок.
Настала зима. М’яким килимом встелив землю сніг. Важко в таку пору знайти птахам їжу.
Зі школи поверталися діти. Вони побачили на дереві голодних птахів. Увечері попросили батька допомогти їм змайструвати годівничку. Вранці прикріпили її у шкільному саду. Насипали зерна, соняшникового та гарбузового насіння, поклали крихти хліба. Для синичок підвісили шматок сала.
Згодом до годівнички злетілись снігурі, синички, горобці. Смачно поїли і весело заспівали.
- Яких птахів ви упізнали?
- Чому синичок не видно влітку?
- Назвіть «зимових гостей»
IV.Підсумок уроку
Вчитель:
- Давайте не будемо байдужими до птахів, які не покидають рідний край, а залишаються зимувати разом з нами. Не викидайте крихт хліба,адже вони можуть зберегти життя пташині. Пам’ятаймо сумну статистику, що із десяти синичок зможе пережити зиму лише одна. Птахам страшний не холод, а голод.