Урок розвитку зв'язного мовлення у 2 класі "Дивограй складів"

Про матеріал
Конспект містить цікаві завдання з розвитку зв'язного мовлення в 2 класі. Додатком до плану-конспекту є презентація "Дивограй складів"
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: «Дивограй складів»

Мета:

  • вдосконалювати вміння визначати кількість складів у слові за наявністю голосних звуків;
  • утворювати нові слова з поданих складів;
  • вдосконалювати вміння визначати наголос у словах,
  • збагачувати словниковий запас слів учнів;
  • формувати мовну компетентність шляхом виконання практичних завдань;
  • розвивати увагу та пам'ять за допомогою ігрових методів;
  • виховувати інтерес до предмета.;
  • розвивати фонематичний слух учнів, мовлення та мислення при коментованому виконанні вправ;
  • виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

Привітання.

- Привітаємо наших гостей одним з чудових жестів, який ми придумали.

- Я хочу вас запитати: чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Сьогодні наш урок буде незвичайним. І ось чому. Ми спробуємо стати чарівниками.

(Демонстрація фрагмента мультфільму Уолта Діснея «Фантазія»)

Бесіда за побаченим та почутим.

- Що відбувалося? Де відбувалися зміни? Завдяки кому? Які кольори використовувались? Чому саме? Чи змінювалася музика протягом фрагменту? Як вона змінилася?

 

Словникова робота («Асоціативний кущ»)

- Як осінь багата кольорами, так наша рідна мова багата словами. Для того, щоб познайомитися одним з них, я пропоную вам пограти у «Шифрувальник».

6, 11, 3, 19, 4, 21, 1, 13

Д  И  В  О   Г  Р   А  Й

- Що на ващу думку може означати це слово? З яких слів воно складається? Де ми можемо подивитися значення цього слова?

(В цей час учні працюють з тлумачним словником: паперовим та електронним). - Так. Значення цього слова в словнику немає. В мові, як і в оточуючому світі, постійно відбуваються зміни, з'являються нові слова. Саме слово дивограй не так давно з'явилося.  Отже, дивограй – це захоплююче, чудове, мінливе поєднання чого-небудь: кольорів, звуків, слів. А наш дивограй покаже які дива трапляються зі складами. Отже, тема уроку «Дивограй складів». І ми самі будемо чарівниками й вланоруч створимо дива з буквами, складами та словами.

Вправа «Знайди зайве слово»

КАБАН, БІЛКА, ВОВК, БОРСУК, БОБЕР

(Зайве слово «вовк», бо в ньому 1 склад)

Робота з довідничком.

- Давайте згадаємо,  що ж таке склад? Які бувають слова за кількістю складів?

«Вправа чарівний потяг»

- Розподіліть слова за вагонами. (В перший вагон односкладові, в другий – двоскладові)

Для розподілу запропоновано малюнки: лиса, книга, портфель, білка, машина, сорока, синиця, жук, кит, вовк, слон, стіл.

- Чому деякі слова залишилися? Як вони називаються?

Завдяки чому ми визначаємо кількість складів у слові?

Робота в зошиті (с.25 впр.1)

Посмішка (запишіть слово, знайдіть голосні, поділіть на склади)

Фізкультфхвилинка

Якщо весело живеться, посміхнись

Робота в зошиті (впр.2)

Робот, робота, робітник, працювати, склад, складати

(закресли голосні, поділи слова на склади)

- Яке слово не можна поділити? Чому?

Читання «Хитре слово»

Прочитай будь-який стовпчик односкладових слів. Яке з них зайве?

Словникова робота

В тлумачному словнику я знайшла опис одного слова, але не знаю, що воно означає. Допоможете?

Автомат, який зовні й рухами схожий на людину (робот)

Робота з підручником с. 35 Читання вірша, рухаючись як робот, що допомагає розбити слова на склади. (Рухи виконують роль фізкультхвилинки)

- На вашу думку, про яку тваринку йдеться у вірші?

ЗАЄЦЬ – зробіть звукову схему слова, визначте кількість складів. Що допомогло вам? Поставте наголос.

Робота з довідничком

  • Що таке наголос? Як називається склад, на який падає наголос? А той, на який не падає?

Практичне засвоєння.

На дошці – слова ЗАЄЦЬ, ХВОСТИК, МАЄ, СІРИЙ.

  • Що спільного мають ці слова? (Вони всі двоскладові) Чи можна з них утворити закінчену думку? Як іншими словами назвати слова, які виражають закінчену думку? (Речення). Які види речень ви знаєте? Утворіть і запишіть речення з цих слів, поділіть слова на склади, поставте наголос. (Читання речення з різною інтонацією).

Підсумок- рефлексія

  • Давайте згадаємо, якою ж була тема сьогоднішнього уроку? Чи вийшов в нас саме дивограй складів?

То вам завдання від Буквоїда. Відновіть склади у всіх словах.

___єць; газе____; ____са; ____сяць, моло___, ма____на, каз____, со____ка

Випишіть:

Хлопці – двоскладові слова

Дівчата – багатоскладові слова

Оцініть завдання за шкалою самооцінки.

  • Я теж спробувала бути чарівницею . Я відібрала в Буквоїда загадку. Допоможіть розібратися, яке слово він там зашифрував.

Допомога – 3 склад, холодний – 2 склад, цікаво – 1 склад

МОЛОДЦІ

Завдання для допитливих

Якщо вам сподобалося грати зі складами, виконайте вправу 3 на с.25

  • Ось і закінчується наш урок. Я пропоную вам висловити свій настрій.

 

 

docx
Додано
16 травня 2021
Переглядів
779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку