Урок розвитку зв’язного мовлення у 3 класі. На тему:"Написання листа"

Про матеріал
ознайомити учнів зі зразком ділового мовлення; вчити складати листи, письмові привітання; закріплювати навички вживання звертань; розвивати культуру мовлення; виховувати культуру писемного мовлення.
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання листа

 

Мета: ознайомити учнів зі зразком ділового мовлення; вчити складати листи, письмові привітання; закріплювати навички вживання звертань; розвивати культуру мовлення; виховувати культуру писемного мовлення.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

 Робота над загадкою

  Ми хоча і не крилаті,

  Летимо в міста і села,

  Несемо для вас, малята,

  Звістки щирі та веселі. (Листи)

— Що допомогло відгадати загадку?

— Чи доводилось вам писати листи? Кому?

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми будемо вчитися писати листи, привітання, запрошення своїм рідним, друзям.

Для того щоб привітати рідних зі святом, не потрібно писати листи,— достатньо надіслати письмове привітання.

 

IV. Робота з мовним матеріалом

 1. Робота за таблицею

— Навіщо людям потрібні листи? (У людей виникла потреба у спілкуванні.)

 2. Словникова робота

— Відгадайте слова і запишіть їх у зошит.

  • Паперовий пакет, який зберігає таємницю послання. (Конверт)
  • Пункт призначення листа, місцезнаходження того, кому лист призначений. (Адреса)
  • Цифрове умовне позначення міста, села. (Індекс)
  • Людина, яка розносить листи. (Листоноша)
  • Людина, якій адресований лист. (Адресат)

 3. Робота за підручником (с. 75, впр. 172)

— Писати листи — це мистецтво. Листування виникло дуже давно. Листи писали на камені, дереві, пальмовому листі, папірусі, воскових дощечках. Які ж нині листи? Як правильно їх писати? Дізнайтеся про це, прочитавши текст у «Зошиті з розвитку писемного мовлення».

— Розгляньте малюнки та написані листи.

— З чого починається лист?

— Про що можна розповісти в листі?

— Чим завершується лист?

 4. Робота за таблицею (див. додаток на с. 96)

— Коли пишеш листа, слід дотримувати мовленнєвого етикету. На початку листа потрібно ввічливо привітатися, використовувати шанобливі форми звертання: Ви, Вас, які пишуться з великої букви. У кінці слід так само ввічливо попрощатися, побажати всього найкращого. Коли ви хочете щось попросити, потрібно ввічливо звернутися з проханням (потім обов’язково потрібно подякувати за виконане прохання). У листах використовують слова-звертання, слова-привітання, слова, що виражають прохання, вдячність.

 5. Самостійне написання листа учнями

— Напишіть листа близьким людям, які живуть від вас далеко.

 6. Перевірка самостійної роботи

Зачитування листів. Аналіз дотримання структури листа.

 7. Фізкультхвилинка

  Очки вліво подивились —

  Там нічого не змінилось.

  Вправо повели зінички —

  Ні зайчика, ні лисички.

  Очки вгору, очки вниз,

  Не лінуйся, посміхнись.

  Очки сплять, вони втомились.

  Знов відкрились, подивились.

  Сплять — відкрились (2 рази)

  І на цьому зупинились.

 8. Ознайомлення зі структурою привітання

Привітання        звертання         вітання з подією        побажання        дата, підпис

 9. Гра «Пограємо в пошту»

— Що потрібно знати, щоб лист дійшов до адресата? (Індекс, він потрібний машині, яка сортує листи на пошті. За цифрами вона визначає, куди, в який район слід відправити листа. (Місто, назву вулиці, номер дома і квартири.)

— Заповніть конверт. (Учитель надає зразок заповнення на дошці.)

 10. Підписування конвертів за зразком, поданим учителем на дошці

Доцільно нагадати учням, що адреса відправника пишеться вгорі у лівому кутку конверта, адреса одержувача — внизу у правому кутку конверта.

 

V. Підсумок уроку

— Чого навчилися на уроці?

— Чому потрібно вміти писати листи?

— Коли ми пишемо привітання?

— Чому потрібно вміти правильно підписати конверт?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

 Робота з таблицею

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку