Урок розвитку зв язного мовлення з теми "Чарівний світ осінніх рим"

Про матеріал

План-конспект учителя початкових класів Ступак Валентини Михайлівни, вчителя початкових класів Мелітопольської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 25 Мелітопольської міської ради Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

Перегляд файлу

                        Урок розвитку зв язного мовлення.

ТЕМА УРОКУ: Чарівний світ осінніх рим.

МЕТА : вчити добирати рими, відчувати ритм і мелодіку мовлення; вчити виражати у слові власні думки та почуття, красу довкілля; емоційно від-гукуватися на прекрасне і створювати його самому; розширити, закріпити, поглибити знання про осінь, осінні прикмети тощо.

                                      Хід  уроку

І. Організаційний момент.

- привітання гостей.

1. Вступне слово вчителя.

Осінь пензлика взяла  малювати почала:

Небо сіре, дощ і хмари, листочки золотом горять.

А ми ручки в руки взяли , будем віршики складать.

Так колись і Леся починала – про довкілля віршики складала.

І Тарасик також починав, а пізніше знаменитим став.

Ми вірші розповісти попросим якою поети бачили осінь.

2.Хвилинка поезії.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Оголошення теми уроку.

- А якою осінь бачити ви? ( складання асоціативного куща)

ІІІ. Підготовча робота.

  • Сьогодні ви станете справжніми поетами. Зараз виконаємо підготовчі вправи, які допоможуть у складані віршів.

1. Складання лічилки за малюнками.

 Раз, 2 – ( мал. дерев) дерева,

 3, 4 – війшли (мал. звірів) звірі,

 5, 6 – пада (мал. листочка) лист,

 7, 8 – (мал. птахів в лісі) птахи в лісі,

 9, 10 – це ( мал. сунички)  сунички

 Підвели червоні личка.

2. Вправа « Риму добирай» (робота в парах)

а)- Зараз за прикметами спробуємо дібрати риму.

Сонце світить, та не        _______________ (гріє).

Листячко уже                   _______________ (жовтіє).

Все частіше йдуть            _______________ ( дощі)

на дерева та                      _______________ (кущі).

Доспівають на ліщині      ______________ ( горішки),

Лущить вправно білочка  ______________ ( шишки).

І скрутився їжак у             ______________ (клубочок),

Наколов на колючки         ______________ (листочок або грибочок).

Вже заліг і спить ведмідь у _____________ (барлозі),

і стоять калюжі скрізь на   ______________ (дорозі).

Скоро стане зима від снігу ______________ (біла),

А птахи у вирій вже            ______________ (відлетіли)

б) Вибірково перевіряємо.

- Які рими дібрали?

- Дайте визначення, що таке рима? (Співзвучність закінчень слів віршованих рядків.)

                                       ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

3. Вправа « Поетична вітальня» (робота в групах)

 - Зараз спробуємо складати вірші, використовуючи прийом « Буриме», який з явився у 17 ст. у Франції. Переклад – римовані рядки.

- Я пропоную кожній групі римовані рядки, а ви повинні дописати їх, щоб утворився вірш.

1гр. ________ пора.           2 гр. _________ багато.    3гр. ________ віконце,

       ________ гора.                     _________ свято.             ________  сонце.

       ________ дітвора.                _________ гріє.                ________ лис.

       ________ ура!                      _________ мріє.                ________ подивись.

 

 

4гр. _________ руденька      5 гр. ________ осінь.      6 гр. ________ листопад.

       _________ грибок.                _________просить.          _________сад.

       _________ хутенько               _________ частує.          _________ далекі.

       _________ теремок.               __________ готує.           _________ лелеки.

4. Презентація творів.

ІV.Домашнє завдання.

  • Пропоную вдома намалювати малюнок, зробити аплікацію до написаних вами віршів, які ми зберемо в одну збірку.

V. Підсумок.

- Зібрати пазл ( Як, щоб, добре, вміти, знати, складати, віршики, українську мову)

Як добре українську мову знати,

щоб вміти віршики складати.

  • Як ви думаєте, навіщо треба вивчати українську мову?

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку