Розробка уроку " Написання слів з пів-"

Про матеріал

Розробка уроку для учнів 6 класу.Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Вибрана структура уроку є раціональною для розв'язання цієї мети. Правильно розподілено час на всі етапи уроку. При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.

Для виконання триєдиної мети уроку були обрані методи навчання як словесні, так і наочні ,і практичні, метод діалогічного висловлювання. Ефективно використаний підручник. Для здійснення контролю засвоєння учнями навчального матеріалу підібрала запитання і цікаві завдання з елементами гри. Щоб виховати любов до мови, до слова використала поезію та вправу з ключем, де діти отримали словосполучення « рідна мова».

Структура уроку дозволяє логічно підвести учнів до виконання самостійної роботи. Система практичних завдань, спрямована на формування та узагальнення умінь і навичок з теми «Написання слів з пів -».

Перегляд файлу

Урок                                                                     Українська мова 6 клас

Тема :  Написання слів з пів –

Мета:  формувати вміння правильно писати  слова з пів-, уміти   доречно використовувати їх у мовленні; узагальнити  і  систематизувати знання з теми «Словотвір», розвивати в учнів уміння самостійно здобувати знання, спонукати їх до пошукової діяльності, сприяти розвитку активного мислення школярів, стимулювати прагнення до відкриттів, викликати інтерес до програмового матеріалу, бажання глибше пізнавати мовні скарби; виховувати любов до рідного слова, до природи.

Тип : Комбінований

Обладнання :   фонограма із записом шуму дощу , сигнальні картки, мультимедійна установка.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Релаксація.

- Добрий день , діти.  Дуже  рада новій зустрічі з вами. Я, Олена Миколаївна, буду сьогодні вашим  учителем. Бажаю вам успіхів у вивченні нової теми,нових творчих злетів. А зараз подивіться один на одного , посміхніться, побажайте подумки успіхів на сьогоднішній день.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- А зараз ми з вами перевіримо набуті знання. Пограємо в гру « Так  чи   Ні».

 1. Гра « Так чи  Ні».

1.Словотвір – це розділ, який  вивчає частини мови.(Ні)

2.Основних способів творення шість (Так)

3.Слово «прадід» утворено суфіксальним способом (Ні)

4.Словозміна – це творення граматичних форм слова( Так)

5.Слово « річечка» утворене префіксальним способом (Ні)

6.Суфіксальний спосіб утворюється за допомогою префіксів (Ні)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Тема нашого з вами уроку « Написання слів з пів – ».  Ми з вами навчимось правильно писати слова з пів-. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Давайте подумки покинемо клас і опинимось на лоні природи. Заплющіть очі і скажіть з чим у вас асоціюється цей звук. Так, це звук дощу. А зараз ми послухаєм вірш ( до речі його  текст лежить у кожного на парті). Мені хочеться почути , яке враження він на вас справить, які емоції та почуття викликає.

Закрило хмарою півнеба

І так раптово дощ полив.

Спочатку тихо, у півсили,

А потім як з відра полив.  

                                                       Пів яблучка зосталось зовні –

                                                       Не все сховалось під листком.

                                                       І вже  води по вінця повні

                                                       Стоять калюжі під вікном 

 

 Півсвіту вкрито пеленою,

 Немов прорвались небеса!

 Гримлять громи над головою…

 Яка печаль, яка краса!

 

                                                        Все мокре: луки і долини,

                                                        Від сліз дощу на серці щем.

                                                        Здається нам, пів-України

                                                        Враз опинилось під дощем.

    1.  Дослідницько – пошукове завдання.

Бесіда.

   - Які почуття викликав у вас твір?

      -Назвіть виділені слова.

      - Що у них є спільного?

       - Чим відрізняються?

  - Як ви думаєте, чому деякі слова записані разом, а деякі окремо і через дефіс ?

А зараз ми подивимось, чи вірно ви думаєте.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з таблицею на екрані. Учні з вчителем опрацьовують нову тему.

- Подивіться у підручник с.83, що вам потрібно запам’ятати?

- Отже, як пишуться слова з пів - ? Наведіть приклади. А  кому важко, скористайтесь картинками на екрані.

2. Колективна робота. Виконання вправи 189. Знайти зашифровані слова в схемах.

3. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Закріплення навчальних досягнень учнів.

  1.Розподільний диктант. Вправа с ключем.

Розподілити слова у три колонки . Перша – разом, друга – через дефіс, третя – з апострофом. Якщо ви виконаєте вірно  , то отримаєте словосполучення.

Півріки, пів – Москви, півісторії,  пів´яру, пів – Одеси, пів – Вінниці, пів´ящика, півдороги, півниви, пів – Алушти, пів ´юрби,  півабрикоси, пів´ їдальні.

 - А тепер, будь ласка , підкресліть четверту букву кожного слова першої і другої колонки.

 - Яке словосполучення у вас вийшло ? (  Рідна мова)

2. Гра «Лови помилку»

Подивіться уважно на екран.  Тут записані слова з помилками. Виправте їх.

Пів – аркуша, півзеленоголистка, півАмерики, півтарілки, півна сьому, пів´Артемівська, пів – столу, пів – яблука, півїдальні.

А тепер перевіримо. А хто зробив так.

3. Робота в парах. Творче завдання.  Скласти діалог використовуючи слова з пів – про сьогоднішній урок.

ІV. Домашнє завдання.

Вивчити параграф 24,стор.83-84, виконати вправу червоненькі -192,синенькі – 191.

  1. За бажанням написати твір-мініатюру «Наодинці з природою».

 

V. Підсумок уроку

1. Інтерактивна вправа « Мікрофон»

 -Так, як пишуться слова з пів-?

- Чи вам подобаються слова з пів - ?

 

docx
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
4732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку