Розробка уроку для учнів 6 класу.Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Вибрана структура уроку є раціональною для розв'язання цієї мети. Правильно розподілено час на всі етапи уроку. При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.
Для виконання триєдиної мети уроку були обрані методи навчання як словесні, так і наочні ,і практичні, метод діалогічного висловлювання. Ефективно використаний підручник. Для здійснення контролю засвоєння учнями навчального матеріалу підібрала запитання і цікаві завдання з елементами гри. Щоб виховати любов до мови, до слова використала поезію та вправу з ключем, де діти отримали словосполучення « рідна мова».
Структура уроку дозволяє логічно підвести учнів до виконання самостійної роботи. Система практичних завдань, спрямована на формування та узагальнення умінь і навичок з теми «Написання слів з пів -».
Урок Українська мова 6 клас
Тема : Написання слів з пів –
Мета: формувати вміння правильно писати слова з пів-, уміти доречно використовувати їх у мовленні; узагальнити і систематизувати знання з теми «Словотвір», розвивати в учнів уміння самостійно здобувати знання, спонукати їх до пошукової діяльності, сприяти розвитку активного мислення школярів, стимулювати прагнення до відкриттів, викликати інтерес до програмового матеріалу, бажання глибше пізнавати мовні скарби; виховувати любов до рідного слова, до природи.
Тип : Комбінований
Обладнання : фонограма із записом шуму дощу , сигнальні картки, мультимедійна установка.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Релаксація.
- Добрий день , діти. Дуже рада новій зустрічі з вами. Я, Олена Миколаївна, буду сьогодні вашим учителем. Бажаю вам успіхів у вивченні нової теми,нових творчих злетів. А зараз подивіться один на одного , посміхніться, побажайте подумки успіхів на сьогоднішній день.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- А зараз ми з вами перевіримо набуті знання. Пограємо в гру « Так чи Ні».
1. Гра « Так чи Ні».
1.Словотвір – це розділ, який вивчає частини мови.(Ні)
2.Основних способів творення шість (Так)
3.Слово «прадід» утворено суфіксальним способом (Ні)
4.Словозміна – це творення граматичних форм слова( Так)
5.Слово « річечка» утворене префіксальним способом (Ні)
6.Суфіксальний спосіб утворюється за допомогою префіксів (Ні)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Тема нашого з вами уроку « Написання слів з пів – ». Ми з вами навчимось правильно писати слова з пів-. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Давайте подумки покинемо клас і опинимось на лоні природи. Заплющіть очі і скажіть з чим у вас асоціюється цей звук. Так, це звук дощу. А зараз ми послухаєм вірш ( до речі його текст лежить у кожного на парті). Мені хочеться почути , яке враження він на вас справить, які емоції та почуття викликає.
Закрило хмарою півнеба
І так раптово дощ полив.
Спочатку тихо, у півсили,
А потім як з відра полив.
Пів’ яблучка зосталось зовні –
Не все сховалось під листком.
І вже води по вінця повні
Стоять калюжі під вікном
Півсвіту вкрито пеленою,
Немов прорвались небеса!
Гримлять громи над головою…
Яка печаль, яка краса!
Все мокре: луки і долини,
Від сліз дощу на серці щем.
Здається нам, пів-України
Враз опинилось під дощем.
1. Дослідницько – пошукове завдання.
Бесіда.
- Які почуття викликав у вас твір?
-Назвіть виділені слова.
- Що у них є спільного?
- Чим відрізняються?
- Як ви думаєте, чому деякі слова записані разом, а деякі окремо і через дефіс ?
А зараз ми подивимось, чи вірно ви думаєте.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з таблицею на екрані. Учні з вчителем опрацьовують нову тему.
- Подивіться у підручник с.83, що вам потрібно запам’ятати?
- Отже, як пишуться слова з пів - ? Наведіть приклади. А кому важко, скористайтесь картинками на екрані.
2. Колективна робота. Виконання вправи 189. Знайти зашифровані слова в схемах.
3. Фізкультхвилинка.
ІІІ. Закріплення навчальних досягнень учнів.
1.Розподільний диктант. Вправа с ключем.
Розподілити слова у три колонки . Перша – разом, друга – через дефіс, третя – з апострофом. Якщо ви виконаєте вірно , то отримаєте словосполучення.
Півріки, пів – Москви, півісторії, пів´яру, пів – Одеси, пів – Вінниці, пів´ящика, півдороги, півниви, пів – Алушти, пів ´юрби, півабрикоси, пів´ їдальні.
- А тепер, будь ласка , підкресліть четверту букву кожного слова першої і другої колонки.
- Яке словосполучення у вас вийшло ? ( Рідна мова)
2. Гра «Лови помилку»
Подивіться уважно на екран. Тут записані слова з помилками. Виправте їх.
Пів – аркуша, півзеленоголистка, півАмерики, півтарілки, півна сьому, пів´Артемівська, пів – столу, пів – яблука, півїдальні.
А тепер перевіримо. А хто зробив так.
3. Робота в парах. Творче завдання. Скласти діалог використовуючи слова з пів – про сьогоднішній урок.
ІV. Домашнє завдання.
Вивчити параграф 24,стор.83-84, виконати вправу червоненькі -192,синенькі – 191.
V. Підсумок уроку
1. Інтерактивна вправа « Мікрофон»
-Так, як пишуться слова з пів-?
- Чи вам подобаються слова з пів - ?