Тема уроку:Твір-опис ,,Білочка’’.
Мета: формувати вміння добирати найбільш влучні прикметники під час опису,складати текст-опис,розвивати зв’язне мовлення учнів,мислення, спостережливість,уміння порівнювати,зіставляти;виховувати любов до природи та бережне ставлення до тварин.
Обладнання:комп’ютер,картки,малюнки.
Хід уроку
І. Організація дітей до уроку. Психологічна підготовка. Правила уроку: -сидимо...( рівно) -пишемо...(гарно) -слухаємо...( уважно) -відповідаємо...( правильно)
II. Повідомлення теми і мети уроку.
(тема записана на дошці)
- Сьогодні на уроці зв’язного мовлення ми будемо вчитися писати твір-опис,а про кого,ми дізнаємося коли послухаємо і відгадаємо загадку.
Пухова руденька шуба Із сосни стриба на дуба. Хвіст у неї ,як мітла, А сама на зріст мала.
Очі світять,як намисто, Мов дві цяточки вогнисті.
В неї хата гарна,тиха, Взимку повненька горіхів. В лісі любить вона жити.
Відгадайте,хто це,діти?(Білка)
-Які слова допомогли вам дізнатися ,що це білка? (руденька,стриба на дуба,хвіст,як мітла,очі,як намисто,хата повненька горіхів,в лісі любить жити)
-Для того,щоб написати твір-опис про білочку,ми сьогодні відкриваємо лісове агенство ,,Приватних детективів.”
ІІІ.Робота з мовним матеріалом. 1.Підготовка до засвоєння знань. –Ось до нас спішить перший клієнт. –Хто ви і що трапилося? -Я білочка-мама(учениця у костюмі білочки).В мене загубилося білченя(фото в руках).Допоможіть мені,будь ласка,знайти його.Відеокамера біля нашого дупла покаже вам,як це було. Перегляд уривку з мультфільма ,,Лісові мандрівники”(1 хв.) -Хто останнім бачив білченя?(Сойка) -Що розказала свідок Сойка? Де може бути звірятко? (в іншому лісі) Визиваємо спецагентів ,щоб дізнатися про те,хто такі білки і чим живляться. Спецагент Соня: -Білка-лісовий руденький невеличкий звірок із пухнастим хвостом та китичками на вухах,що живе на деревах.Ласкаво-білочка.
Спецагент Дмитро: -Білки всеїдні тварини,живляться насінням хвойних дерев,горіхами,грибами, ягодами,яблуками.Живуть у гніздах або покинутих дуплах.Довжина білки-
20-30 см, хвіст-19-31 см,маса-200-1000г. 2.Мозковий штурм.
–Переставити речення,щоб вийшов віршик.
Їй сказала Сойка нишком(3) Що достигли вже горішки.(4) Буде чим почастувати,(5) І сестру,і маму з братом.(6) Бігла білка по стежині(1)
В лісок інший до ліщини(2)
Словник: нишком-тихо,крадькома.
1)Переставили речення. 2)Прочитали разом. –Що нам підказав вірш?(що білченя в іншому лісі)
ІV.Засвоєння і закріплення знань.
-Для того,щоб скоріше знайти білченя,потрібна ваша допомога.Потрібно написати опис білочки,який ми надішлемо до лісу.
-Повторимо,що таке текст?(зв’ язна розповідь)
-Які бувають види текстів?(розповідь,опис,міркування)
-З яких частин складається текст?(зачин,основна частина,кінцівка)(на екрані)
Зачин |
Що? (Кого? ) описуємо |
Основна частина |
Ознаки предмета |
Кінцівка |
Своє ставлення до предмета опису |
-Що будемо робити в зачині?(знайомитися з предметом опису) -Як будемо описувати предмет в основній частині?(описуємо,називая його ознаки),(повними реченнями) -Що напишемо в кінцівці?(пишемо своє ставлення до цього предмету)
-Що ми робимо описуючи?(відповідаємо на питання який? Яка? Яке? які ?)
-Розділимося на 6 спецгруп.Кожна група агентів отримає своє завдання (на картках).Повторюємо норми співробітництва в групах. Діти працюють в групах за отриманим завданням. 1група.Як можна назвати білочку іншим словом,щоб не повторюватися? (руденька,звірятко,вона,тваринка,лісова красуня)
2 група.Яка у білочки шубка?(пухнаста,руда,м’якенька,взимку сіра)
3 група.Які у білочки очі?(блискучі,як горіхи,як намистинки,ягоди чорної смородини) 4 група.Які лапки,пальці,кігтики має білочка? (лапки-коротенькі,спритні, міцні,пальці-довгі,кігтики-гострі,чіпкі)
5 група.Опишіть вуха і мордочку звірятка.(вуха-гострі,наче ріжки,з китичками, мордочка витягнута,гостра,допитлива)
6 група.Який хвіст має білочка?(довгий,пухнастий,пишний ,великий)
Фізкультхвилинка
(уривок із мультфільма ,,Мийдодир”)
Підведення підсумків завдання груп і обговорювання.
Написання тексту-опису.
-Скільки речень буде мати зачин,кінцівка?Яка частина найбільша?
-Як назвемо текст?
-Cпробуйте скласти усно опис білочки.
(2-3 учня читають складені описи)
Приступаємо до написання.Пишіть старанно.Листи відправляємо на пошуки білченятка.
V.Підсумок уроку.
1)Читання написаних текстів(2-3 учня).
-Як називаються тексти,в яких описується предмет?
-Звірятко почуло опис білочки-мами ,зрозуміло,що це його шукають і повернулося з вашою допомогою.
2)Перегляд м/ф ,,Лісові мандрівники”(повернення руденького додому)
3)Творче домашнє завдання для спецагентів класу:
-Закінчити вірш.
-Ми бачили на дереві
Руду,маленьку білочку…