Урок розвитку зв'язного мовлення з української мови .Текст-опис " Білочка"

Про матеріал
Тема уроку:Твір-опис ,,Білочка’’. Мета: формувати вміння добирати найбільш влучні прикметники під час опису,складати текст-опис,розвивати зв’язне мовлення учнів,мислення, спостережливість,уміння порівнювати,зіставляти;виховувати любов до природи та бережне ставлення до тварин. Обладнання:комп’ютер,картки,малюнки.
Перегляд файлу

      Тема уроку:Твір-опис ,,Білочка’’.

         Мета: формувати вміння добирати найбільш влучні прикметники під час опису,складати текст-опис,розвивати зв’язне мовлення учнів,мислення,                          спостережливість,уміння порівнювати,зіставляти;виховувати любов до природи та бережне ставлення до тварин.

Обладнання:комп’ютер,картки,малюнки.

 

                                                  Хід уроку

 

І. Організація дітей до уроку.                                                                                         Психологічна підготовка.                                                                                                       Правила уроку:                                                                                                                         -сидимо...( рівно)                                                                                                                       -пишемо...(гарно)                                                                                                                      -слухаємо...( уважно)                                                                                                               -відповідаємо...( правильно)

 

II. Повідомлення теми і мети уроку.

(тема записана на дошці)  

 

-  Сьогодні на уроці зв’язного мовлення ми будемо вчитися писати твір-опис,а про кого,ми дізнаємося коли послухаємо і відгадаємо загадку.                                       

 

Пухова руденька шуба                                                                                                                   Із сосни стриба на дуба.                                                                                                            Хвіст у неї ,як мітла,                                                                                                                     А сама на зріст мала. 

Очі світять,як намисто,                                                                                                              Мов дві цяточки вогнисті.                                                                                                                     

В неї хата гарна,тиха,                                                                                                                Взимку повненька горіхів.                                                                                                      В лісі любить вона жити. 

 

Відгадайте,хто це,діти?(Білка)   

 

 -Які слова допомогли вам дізнатися ,що це білка?  (руденька,стриба на дуба,хвіст,як мітла,очі,як намисто,хата повненька горіхів,в лісі любить жити)     

   -Для того,щоб написати твір-опис про білочку,ми сьогодні  відкриваємо лісове агенство ,,Приватних детективів.”         

 

  ІІІ.Робота з мовним матеріалом.                                                                                          1.Підготовка до засвоєння знань.                                                                                          –Ось до нас спішить  перший клієнт.                                                                                  –Хто ви і що трапилося?                                                                                                        -Я білочка-мама(учениця у костюмі білочки).В мене загубилося білченя(фото в руках).Допоможіть мені,будь ласка,знайти його.Відеокамера біля нашого дупла покаже вам,як це було.                                                                                                          Перегляд уривку з мультфільма ,,Лісові мандрівники”(1 хв.)                                        -Хто останнім бачив білченя?(Сойка)                                                                                   -Що розказала свідок Сойка? Де  може бути звірятко? (в іншому лісі)                         Визиваємо спецагентів ,щоб дізнатися про те,хто такі білки і чим живляться.          Спецагент Соня:                                                                                                                     -Білка-лісовий руденький невеличкий звірок із пухнастим хвостом та китичками на вухах,що живе на деревах.Ласкаво-білочка.                                    

      Спецагент Дмитро:                                                                                                                  -Білки всеїдні тварини,живляться насінням хвойних дерев,горіхами,грибами,      ягодами,яблуками.Живуть у гніздах або покинутих дуплах.Довжина білки-       

   20-30 см,   хвіст-19-31 см,маса-200-1000г.                                                                              2.Мозковий штурм.

 

 –Переставити речення,щоб вийшов віршик.    

 

Їй сказала Сойка нишком(3)                                                                                                 Що достигли вже горішки.(4)                                                                                                Буде чим почастувати,(5)                                                                                                          І сестру,і маму з братом.(6)                                                                                                     Бігла білка по стежині(1)                                                                                              

В лісок інший до ліщини(2)  

                                                                                            

Словник: нишком-тихо,крадькома.   

                                                                    

1)Переставили речення.                                                                                                           2)Прочитали разом.                                                                                                                  –Що нам підказав вірш?(що білченя в іншому лісі)                                                      

 

ІV.Засвоєння і закріплення знань.                                                                                      

 

 -Для того,щоб скоріше знайти білченя,потрібна ваша допомога.Потрібно написати опис білочки,який ми надішлемо до лісу.                                                    

 -Повторимо,що таке текст?(зв’ язна розповідь)                                                                

  -Які бувають види текстів?(розповідь,опис,міркування)                                        

  -З яких частин складається текст?(зачин,основна частина,кінцівка)(на екрані)

   

Зачин

Що? (Кого? ) описуємо                                                                                        

Основна частина 

Ознаки предмета                                                                           

Кінцівка

Своє ставлення до предмета опису                                          

 

                                  

 

-Що будемо робити в зачині?(знайомитися з предметом опису)                                    -Як будемо описувати предмет в основній частині?(описуємо,називая його            ознаки),(повними реченнями)                                                                                              -Що напишемо в кінцівці?(пишемо своє ставлення до цього предмету)                     

-Що ми робимо описуючи?(відповідаємо на питання який? Яка? Яке? які ?)           

 

-Розділимося на 6 спецгруп.Кожна група агентів отримає своє завдання (на              картках).Повторюємо норми співробітництва в групах.                                               Діти працюють в групах за отриманим завданням.                                                        1група.Як можна назвати білочку іншим словом,щоб не повторюватися?            (руденька,звірятко,вона,тваринка,лісова красуня)                                                       

 2 група.Яка у білочки шубка?(пухнаста,руда,м’якенька,взимку сіра)                   

 3 група.Які у білочки очі?(блискучі,як горіхи,як намистинки,ягоди чорної смородини)                                                                                                                                4 група.Які лапки,пальці,кігтики має білочка? (лапки-коротенькі,спритні,               міцні,пальці-довгі,кігтики-гострі,чіпкі)      

 5 група.Опишіть вуха і мордочку звірятка.(вуха-гострі,наче ріжки,з китичками, мордочка витягнута,гостра,допитлива)                                 

 6 група.Який хвіст має білочка?(довгий,пухнастий,пишний ,великий)               

 

                                       Фізкультхвилинка

(уривок із мультфільма ,,Мийдодир”)                                                           

 

Підведення підсумків завдання груп і  обговорювання.                                

Написання тексту-опису.

-Скільки речень буде мати зачин,кінцівка?Яка частина найбільша?     

-Як назвемо текст?

-Cпробуйте скласти усно опис білочки.

(2-3 учня читають складені описи)

Приступаємо до написання.Пишіть старанно.Листи відправляємо на пошуки білченятка.

 

V.Підсумок уроку.

1)Читання написаних текстів(2-3 учня).

-Як називаються тексти,в яких описується предмет?

 

-Звірятко почуло опис білочки-мами ,зрозуміло,що це його шукають і повернулося з вашою допомогою.

 

2)Перегляд м/ф ,,Лісові мандрівники”(повернення руденького додому)

 

3)Творче домашнє завдання для спецагентів класу:

-Закінчити вірш.

-Ми бачили на дереві

 Руду,маленьку білочку…                    

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
1988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку