Урок розвитку зв'язного мовлення "Золотокоса осінь. Складання віршів"

Про матеріал

УРОК РОЗВИТКУ ЗВ' ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

ТЕМА УРОКУ:

ЗОЛОТОКОСА ОСІНЬ. СКЛАДАННЯ ВІРШІВ.

МЕТА УРОКУ:

--- продовжити формувати поняття «вірш»,ознайомити

з віршем «сенкан», сформувати уявлення про риму;

--- розвивати потребу творчості, творчу уяву, творчі

здібності, вміння виділяти суттєве в об'єкті

спостереження, образне мислення, зв'язне мовлення,

вміння висловлювати власні почуття та естетичні

переживання від сприйняття прекрасного;

--- виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу,

вольові риси характеру; формувати естетичні смаки.

ЗАВДАННЯ:

--- створити атмосферу, яка б спонукала дітей до

творчості;

--- скласти вірші у групах, використовуючи

диференційовані завдання.

ОБЛАДНАННЯ:

картки для роботи у групах; таблиці « План роботи»,

«Правила роботи у групі», «Правила презентації»,

«Сенкан»; стінгазета; малюнки дітей; фотосюжети;

фішки для поділу на групи; магнітофон;засушені осінні

листочки; запис сучасних ліричних мелодій на 10-12 хв;

«Дерево очікувань»; стікери у вигляді листочків; м'яч .

ЛІТЕРАТУРА:

--- Інтерактивні методи навчання в практиці роботи

початкової школи / упорядн.Стребна О.В.,Соценко А.О.

6-е вид.-Х. : Вид. група «Основа», 2008. – 174с.

--- СЛОВО ДО СЛОВА, або СКЛАДАЄМО ВІРШІ / Початкова

освіта. Методичний порадник № 15, 2007.

--- Розвиваємо дар слова. Частина №2. / Початкова

освіта. Методичний порадник №22, 2008.

ХІД УРОКУ:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ( 3 хв )

Вчитель: - До рідної мови, до рідного слова

Ми повертаємось знов і знов.

Щоб краще все знати,

Щоб нове пізнати-

Розпочинаємо знову урок.

-Урок розвитку зв'язного мовлення. Маю надію , що це буде урок творчості, натхнення, краси і радості.

-А щоб ви були уважними, давайте виконаємо вправу на увагу « Тік-так».

( На слово «тік» діти нахиляють голову вправо,

а на слово «так» - вліво. Вчитель називає слова,

не дотримуючись послідовності.)

ІІ. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Емоційне налаштування. (5-7 хв )

Вчитель: - Діти, розгляньте, будь ласка, репродукції картин, послухайте вірш і прислухайтесь до своїх відчуттів.

-Іскриться сонце, але вже не жарко.

Вітрець в червоних кленах шурхотить.

І шелест листя на алеях парку,

А листячко кружляє і летить…

Дихне вітрець - і листячко зірветься,

Щоб полетіти в синяві небес.

А я дивлюся, і мені здається,

Що я іду у казку, в край чудес.

-Що ви зараз відчули?

-Про що подумали?

-Що захотілося зробити?

-Які слова вам хочеться сказати?

-Важко дібрати слова, щоб виразити почуття?

-Давайте уважно послухаємо своїх товаришів, щоб

з' ясувати, які слова добирають творчі люди - поети.

( Підготовлені учні або вчитель сам читають пейзажну лірику напам' ять.)

-Вам сподобалося?

-Чому ж не всі люди можуть писати такі вірші, картини?

-Що ж допомагає поетам створювати такі шедеври?

-Так, саме спостережливість та вміння переробити інформацію творчо.

-Може і у вас виникло бажання передати красу осені

у віршах? Тоді пропоную таку тему уроку: Золотокоса осінь. Складання віршів.

( Вчитель відкриває дошку із записом теми та

світлинами осінніх пейзажів.)

2. Вправа « Дерево очікувань». ( 5-7 хв )

Вчитель:- Діти, замисліться на хвильку і запишіть на

стікерах-листочках одним-двома словами свої очікування від уроку. Листочки прикріпіть на «дерево очікувань». ( Діти озвучують свої очікування.)

Вчитель:- Діти, можна і я скажу чого очікую?

Я очікую, що ви будете вчитися правильно, точно і

красиво висловлювати свої думки, фантазувати і

уявляти . Будете працювати злагоджено,

пам'ятаючи про культуру поведінки і один про

одного,щоб нам було комфортно.

А щоб побачити результати своєї роботи , пропоную оформити їх на стінній газеті про осінь.

-Працювати будемо за таким планом роботи

( закріплюється на дошці ). ( додаток №1 )

ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ

1.Вправа «Сенкан». ( 5-7 хв )

Вчитель:

-Я впевнена, що ви вже вмієте складати вірші.

Перевіримо?

Користуючись схемою, запишіть слова і речення.

(Діти разом з учителем виконують колективно,

а потім – самостійно в парах. Зачитують. Слова для самостійної роботи: ЛИСТЯ, РІЧКА, НЕБО, ДЕРЕВА.) ( додаток №2 )

2.Гра з м' ячем «Поверни риму». ( 3- 5 хв )

Вчитель: - Щойно ми складали незвичайні вірші.

У чому їхня незвичайність? Так, не було рими.

-Що ж таке рима?

Один американський поет називав їх « подібні хвости». Чому?

Отже, рима це – співзвучність закінчень у віршова-них рядках.

-Доберіть риму до слів:

Природа – нагода, пригода;

Дзиґа – Рига;

Вирій – синій.

-А тепер станьте в коло і пограймо у гру з м'ячем. Я кидаю м'яч учню, називаючи слово, а він повертає

м'яч, називаючи риму до нього.

(Слова для римування:

Гілка – дірка, білка, нірка;

Вода – біда;

Сонечко – віконечко, донечка;

Роса – оса, краса, коса;

Зорі – морі, долі;

Дощі – хвощі, плащі;

Краплинки – хвилинки, родзинки;

Дерево – плетиво, мереживо;

Осінь – просинь, досить, просить.)

-Отже, ми потренувалися добирати рими. Крім того, ще треба враховувати ритм – однакову кількість складів у рядках (перевіряємо мугиканням) і настрій.

Давайте створимо відповідний настрій.

3.Фізхвилинка « Хоровод осінніх листочків». ( 1-2 хв )

( Звучить сучасна спокійна музика.)

Вчитель:- Я – дерево. Ви – листочки.

( Діти торкаються руками до рук вчителя і розкачуються у такт музиці.)

- Дерево хитається, листочки гойдаються.

- Вітер піднімається, листочки розлітаються.

- Літають-кружляють, на землю сідають.

4. Робота в групах: складання віршів за осінніми пейзажами. (10 хв )

1) Поділ на групи (створюють із пелюсток квітку)

2) Правила роботи в групах ( таблиця ). ( дод.№3)

3) Інструктаж кожної групи ( картки ). ( дод.№4)

4) Самостійна творча робота дітей у супроводі

сучасної ліричної музики.

5. Презентація робіт. ( Аплодисменти.) Оформлення газети.

ІV. ПІДСУМОК І РЕФЛЕКСІЯ ( 5 хв )

( Діти стають у коло, тримаючи засушене кленове листя.)

Вчитель: - Чи справдилися ваші очікування?

-Що вдалося? Що ні? Чому?

- Що сподобалось?

-Як працювалось?

-Які почуття та емоції викликав у вас наш урок?

-Мені сподобалось як ви працювали. Я дуже вдячна

Вам за співпрацю. Ви порадували мене своєю творчістю. Будьте такими ж спостережливими і творчими.

Ви – діти вільної країни, Ідіть сміливо в веселковий світ!

Вам будувати майбуття Вкраїни . Вже зовсім скоро – через 8 літ.

А поки що у школі виростайте, навчайтеся, здоровими ростіть,

Вершини наполегливо долайте І дружно у шкільній сім' ї живіть!

-А зараз давайте закінчимо наш творчий урок

« дощем» із осіннього листя.

Додаток №1

План роботи

1.Підготовчі вправи.

2.Робота в групах.

3.Презентація.

4.Рефлексія.

Додаток №2

СЕНКАН

1.( ХТО? ЩО?) --------

2.(ЯКИЙ?) --------,--------

3.(ЩО РОБИТЬ?)---,---,--

4.(РЕЧЕННЯ ПРО ВАШЕ СТАВЛЕННЯ )--- --- --- ---

5. (СУТНІСТЬ)-----

Додаток №3

ПЛАН РОБОТИ У ГРУПІ

1.УВАЖНО ЧИТАТИ ЗАВДАННЯ-ІНСТРУКЦІЇ.

2.ОБРАТИ ЛІДЕРА,КАЛІГРАФА, СЕКУНДАНТА.

3.ПРАЦЮВАТИ ТАК, ЩОБ НЕ ЗАВАЖАТИ ІНШИМ.

4.ВИСЛУХОВУВАТИ ДУМКИ КОЖНОГО ЧЛЕНА ГРУПИ.

5.ВКЛАДАТИСЯ У ВИЗНАЧЕНИЙ ЧАС.

6.ДОТРИМУВАТИСЯ ПРАВИЛА ПІДНЯТОЇ РУКИ.

ПРАВИЛА ПРЕЗЕНТАЦІЇ

1.ПРЕЗЕНТУЄ РОБОТУ ЛІДЕР АБО ЧЛЕНИ ГРУПИ ПО ЧЕРЗі.

2.ДОТРИМУЙТЕСЯ ВИЗНАЧЕНОГО ЧАСУ.

3.БУДЬТЕ ВВІЧЛИВИМИ І СТРИМАНИМИ.

Додаток №4

Варіант№1

Картка №1

Згадайте осінні пейзажі, які ви бачили.

Розгляньте світлини на дошці.

Прислухайтесь до музики.

Складіть вірш , використовуючи свої враження.

Запишіть його.

Якщо не вдається, то перейдіть до картки №2.

Картка №2

1.Пригадайте осінні пейзажі, які бачили.

2.Складіть вірш, використовуючи такий початок:

«Осінь на узліссі фарби розбавляла…»

3.Запишіть вірш.

4.Якщо не виходить, перейдіть до картки№3.

Картка №3

1.Доповніть рядочки вірша:

«Осінь на узліссі фарби розбавляла,

---------------------------фарбувала.

-----------------------------------клени,

-------------------------------- зелений.»

Якщо є бажання, то продовжіть самостійно.

Варіант №2

Картка №1

Згадайте осінні пейзажі, які ви бачили.

Розгляньте світлини на дошці.

Прислухайтесь до музики.

Складіть вірш , використовуючи свої враження.

Запишіть його.

Якщо не вдається, то перейдіть до картки №2.

Картка №2

5.Пригадайте осінні пейзажі, які бачили.

6.Складіть вірш, використовуючи такий початок:

«Чарівниця ходить гаєм…»

7.Запишіть вірш.

8.Якщо не вдається, то перейдіть до картки №3.

Картка №3

2.Доповніть рядочки вірша:

«Чарівниця ходить гаєм,

---------------------------прикрашає.

--------------------------почервонила,

-----------------------------------------.»

Якщо є бажання, то продовжіть самостійно.

Варіант №3

Картка №1

1.Згадайте осінні пейзажі, які ви бачили.

2.Розгляньте світлини на дошці.

3.Прислухайтесь до музики.

4.Складіть вірш , використовуючи свої враження.

5.Запишіть його.

6.Якщо не вдається, то перейдіть до картки №2.

Картка №2

1.Пригадайте осінні пейзажі, які бачили.

2.Складіть вірш, використовуючи такий початок:

«Загорівся кущ калини…»

3.Запишіть вірш.

4.Якщо не вдається, то перейдіть до картки №3.

Картка №3

1.Доповніть рядочки вірша:

«Загорівся кущ калини

------------------------ в саду.

------------------------жоржини

-----------------------------------------.»

Якщо є бажання, то продовжіть самостійно.

Варіант №4

Картка №1

Згадайте осінні пейзажі, які ви бачили.

Розгляньте світлини на дошці.

Прислухайтесь до музики.

Складіть вірш , використовуючи свої враження.

Запишіть його.

Якщо не вдається, то перейдіть до картки №2.

Картка №2

1.Пригадайте осінні пейзажі, які бачили.

2.Складіть вірш, використовуючи такий початок

« Осінь тиха, золотоволоса…»

3.Запишіть вірш.

4.Якщо не виходить, перейдіть до картки№3.

Картка №3

1.Доповніть рядочки вірша:

«Осінь тиха, золотоволоса

---------------------------завітала.

-----------------------------роси,

-------------------------------------.»

Якщо є бажання, то продовжіть самостійно.

Література:

1.Настільна книга педагога. Посібник для тих, хто хоче бути вчителем-майстром./ Упорядники: Андрєєва В.М., Григораш В.В.-Х.:Вид. група «Основа»: «Тріада+», 2007.

2.Іванова Л. Літературна компетентність молодшого школяра.// Початкова освіта.2005.- №38.

3.Литовченко О. Гуманізм як критерій придатності педагога.// Початкова освіта.2006.- №15.

4.Савка О. Основні ідеї особистісно орієнтованого навчання.// Початкова освіта.2007.- №20.

5.Саган О. Інтерактивні методи навчання як засіб формування навчальних умінь молодших

школярів.// Початкова освіта.2002.- №3.

Перегляд файлу

      УРОК РОЗВИТКУ ЗВ ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

ТЕМА УРОКУ:

           ЗОЛОТОКОСА ОСІНЬ. СКЛАДАННЯ ВІРШІВ.

МЕТА УРОКУ:

  --- продовжити формувати поняття «вірш»,ознайомити

         з  віршем «сенкан», сформувати уявлення  про риму;

  --- розвивати потребу творчості,    творчу  уяву,  творчі

       здібності,  вміння виділяти  суттєве в об’єкті

      спостереження, образне мислення, зв’язне  мовлення,

      вміння висловлювати власні почуття та естетичні

      переживання від сприйняття прекрасного;

  --- виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу,

       вольові риси характеру; формувати естетичні смаки.

 ЗАВДАННЯ:

    --- створити атмосферу, яка б спонукала дітей до

        творчості;

    --- скласти вірші у групах, використовуючи

        диференційовані завдання.

 

 ОБЛАДНАННЯ:

       картки для роботи у групах; таблиці « План роботи»,

       «Правила роботи у групі», «Правила презентації»,

       «Сенкан»;  стінгазета; малюнки дітей; фотосюжети;

       картки для поділу на групи; магнітофон;засушені осінні

       листочки; запис сучасних ліричних мелодій на 10-12 хв;

       «Дерево очікувань»; стікери у вигляді листочків; м’яч .

 ЛІТЕРАТУРА:

      --- Інтерактивні методи навчання в практиці роботи

        початкової школи / упорядн.Стребна О.В.,Соценко А.О.

        6-е вид.-Х. : Вид. група «Основа», 2008. – 174с.

     --- СЛОВО ДО СЛОВА, або СКЛАДАЄМО ВІРШІ / Початкова

        освіта. Методичний порадник № 15, 2007.

     --- Розвиваємо дар слова. Частина №2. / Початкова

        освіта. Методичний порадник №22, 2008.

 


                                        ХІД УРОКУ:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ                                    ( 3 хв )

         Вчитель: -До рідної мови, до рідного слова

                             Ми повертаємось знов і знов.

                             Щоб краще все знати,

                             Щоб нове пізнати-

                             Розпочинаємо знову  урок.

  • Урок розвитку звязного мовлення. Маю надію , що це буде урок творчості, натхнення, краси і радості.
  • А щоб ви були уважними, давайте виконаємо вправу на увагу « Тік-так».

( На слово «тік» діти нахиляють голову вправо,

а на слово «так» - вліво. Вчитель називає слова,

не дотримуючись послідовності.)          

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1.                                                                    (5-7 хв )

    Вчитель: - Діти, розгляньте, будь ласка, репродукції картин,  послухайте вірш і прислухайтесь до своїх  відчуттів.

            -Іскриться сонце, але вже не жарко.

             Вітрець в червоних кленах шурхотить.

             І шелест листя на алеях парку,

             А листячко кружляє і летить…

             Дихне вітрець -  і листячко зірветься,

            Щоб полетіти в синяві небес.

            А я дивлюся, і мені здається,

            Що я іду у казку, в край чудес.  

  • Що ви зараз відчули?
  • Про що подумали?
  • Що захотілося зробити?
  • Які слова вам хочеться сказати?
  • Важко дібрати слова, щоб виразити почуття?
  • Давайте уважно послухаємо своїх товаришів, щоб

з ясувати, які слова добирають творчі люди - поети.

     ( Підготовлені учні або вчитель сам  читають пейзажну лірику напам ять.)

  • Вам сподобалося?
  • Чому ж не всі люди можуть писати такі вірші, картини?
  • Що ж допомагає поетам створювати такі шедеври?
  • Так, саме спостережливість та вміння переробити інформацію творчо.
  • Може і у вас виникло бажання передати красу осені

у віршах?  Тоді пропоную таку тему уроку: Золотокоса осінь. Складання віршів.

( Вчитель відкриває дошку із записом теми та

світлинами осінніх пейзажів.)            

  1.  Вправа « Дерево очікувань».                        ( 5-7 хв )

Вчитель:- Діти, замисліться на хвильку і запишіть на

стікерах-листочках  одним-двома словами свої очікування від уроку. Листочки прикріпіть на «дерево очікувань». ( Діти озвучують свої очікування.)

       Вчитель:- Діти, можна і я скажу чого очікую?

         Я очікую, що ви будете вчитися правильно, точно і

         красиво висловлювати свої думки, фантазувати і

         уявляти . Будете працювати злагоджено,

         памятаючи про культуру поведінки і один про

          одного,щоб нам було комфортно. 

 А щоб побачити результати своєї роботи , пропоную оформити їх на стінній газеті про осінь.

  • Працювати будемо за таким планом роботи

( вивішується на дошці ). ( додаток №1 )                                 

ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ

           1.Вправа «Сенкан».                                             ( 5-7 хв )

          Вчитель:

  • Я впевнена, що ви вже вмієте складати вірші.

Перевіримо?

Користуючись схемою, запишіть слова і речення.

(Діти разом з учителем виконують колективно,

а потім – самостійно в парах. Зачитують. Слова для самостійної роботи: ЛИСТЯ, РІЧКА, НЕБО, ДЕРЕВА.)        ( додаток №2 )

 

2.Гра з м ячем «Поверни риму».              ( 3- 5 хв )

Вчитель: - Щойно ми складали незвичайні вірші.

У чому їхня незвичайність? Так, не було рими.

-Що ж таке рима?

Один американський поет називав їх « подібні хвости». Чому?

Отже, рима це – співзвучність закінчень у віршова-них рядках.

-Доберіть  риму до слів:

                    Природа – нагода, пригода;

                    Дзиґа – Рига;

                    Вирій – синій.

  • А тепер станьте в коло і пограймо у гру з м’ячем. Я кидаю м’яч учню, називаючи слово, а він повертає

м’яч, називаючи риму до нього.

(Слова для римування:

Гілка – дірка, білка, нірка;

Вода – біда;

Сонечко – віконечко, донечка;

Роса – оса, краса, коса;

Зорі – морі, долі;

Дощі – хвощі, плащі;

Краплинки – хвилинки, родзинки;

Дерево – плетиво, мереживо;

Осінь – просинь, досить, просить.)

 

  • Отже, ми потренувалися добирати рими. Крім того, ще треба враховувати ритм  – однакову кількість складів у рядках (перевіряємо мугиканням) і настрій.

Давайте створимо відповідний настрій.

 

  1. Фізхвилинка « Хоровод осінніх листочків». ( 1-2 хв )

    ( Звучить сучасна спокійна музика.)

  Вчитель:- Я – дерево. Ви – листочки.

 ( Діти торкаються руками до рук вчителя і розкачуються у такт музиці.)

 - Дерево хитається, листочки гойдаються.

- Вітер піднімається, листочки розлітаються.

- Літають-кружляють, на землю сідають.

4. Робота в групах: складання віршів за осінніми пейзажами.                                                         (10 хв )

   1) Поділ на групи (створюють із пелюсток квітку)

   2) Правила роботи в групах ( таблиця ). ( дод.№3)

   3) Інструктаж кожної групи ( картки ). ( дод.№4)

   4) Самостійна творча робота дітей  у супроводі

сучасної ліричної  музики.

 

5. Презентація робіт. ( Аплодисменти.)   Оформлення газети.

ІV. ПІДСУМОК І РЕФЛЕКСІЯ                                        ( 5 хв )

          ( Діти стають у коло, тримаючи листя.)

         Вчитель: - Чи справдилися ваші очікування?

  • Що вдалося? Що ні? Чому?
  •  Що сподобалось?
  • Як працювалось? 
  • Які почуття та емоції викликав у вас наш урок?
  • Мені сподобалось як ви працювали. Я дуже вдячна

Вам за співпрацю. Ви порадували мене своєю творчістю. Будьте такими ж спостережливими і творчими.

      Ви – діти вільної країни,  Ідіть сміливо в веселковий світ!

      Вам будувати майбуття Вкраїни . Вже зовсім скоро – через 8 літ.

      А поки що у школі виростайте,  навчайтеся, здоровими ростіть,

      Вершини наполегливо долайте   І  дружно у шкільній сім ї живіть!

 

  • А зараз давайте закінчимо наш творчий урок

« дощем»  із осіннього листя.

 

                        Додаток №1

                                    План  роботи

                            1.Підготовчі  вправи.

                            2.Робота в групах.

                            3.Презентація.

                            4.Рефлексія.

 

                                  Додаток №2

                                 СЕНКАН

                       1.( ХТО? ЩО?)   --------

                       2.(ЯКИЙ?)  --------,--------

                       3.(ЩО РОБИТЬ?)---,---,--

                       4.(РЕЧЕННЯ ПРО ВАШЕ СТАВЛЕННЯ )--- --- --- ---

                       5. (СУТНІСТЬ)-----

 

                                     Додаток №3

                 ПЛАН  РОБОТИ У ГРУПІ

 1.УВАЖНО ЧИТАТИ ЗАВДАННЯ-ІНСТРУКЦІЇ.

 2.ОБРАТИ ЛІДЕРА,КАЛІГРАФА, СЕКУНДАНТА.

 3.ПРАЦЮВАТИ ТАК,  ЩОБ НЕ ЗАВАЖАТИ ІНШИМ.

 4.ВИСЛУХОВУВАТИ ДУМКИ КОЖНОГО ЧЛЕНА ГРУПИ.

 5.ВКЛАДАТИСЯ У ВИЗНАЧЕНИЙ ЧАС.

 6.ДОТРИМУВАТИСЯ ПРАВИЛА ПІДНЯТОЇ РУКИ.

 

                              ПРАВИЛА    ПРЕЗЕНТАЦІЇ

  1.ПРЕЗЕНТУЄ РОБОТУ ЛІДЕР АБО ЧЛЕНИ ГРУПИ ПО ЧЕРЗі.

  2.ДОТРИМУЙТЕСЯ ВИЗНАЧЕНОГО ЧАСУ.

  3.БУДЬТЕ ВВІЧЛИВИМИ І СТРИМАНИМИ.

 

                                          Додаток №4

                                           Картка №1                            В-1

Згадайте осінні пейзажі, які ви бачили.

Розгляньте світлини на дошці.

Прислухайтесь до музики.

Складіть вірш , використовуючи свої враження.

Запишіть його.

Якщо не вдається, то перейдіть до картки №2.

                                           Картка №2

  1. Пригадайте осінні пейзажі, які бачили.
  2. Складіть вірш, використовуючи такий початок:

«Осінь на узліссі фарби розбавляла…»

  1. Запишіть вірш.
  2. Якщо не виходить, перейдіть до картки№3.

    

                  Картка №3

  1. Доповніть рядочки вірша:

«Осінь на узліссі фарби розбавляла,

---------------------------фарбувала.

-----------------------------------клени,

-------------------------------- зелений.»

Якщо є бажання, то продовжіть самостійно.

 

 Картка №1                             В-2

Згадайте осінні пейзажі, які ви бачили.

Розгляньте світлини на дошці.

Прислухайтесь до музики.

Складіть вірш , використовуючи свої враження.

Запишіть його.

Якщо не вдається, то перейдіть до картки №2.

 

                                           Картка №2

  1. Пригадайте осінні пейзажі, які бачили.
  2. Складіть вірш, використовуючи такий початок:

«Чарівниця ходить гаєм…»

  1. Запишіть вірш.
  2. Якщо не вдається, то  перейдіть до картки №3.    

                  Картка №3

  1. Доповніть рядочки вірша:

«Чарівниця ходить гаєм,

---------------------------прикрашає.

--------------------------почервонила,

-----------------------------------------.»

Якщо є бажання, то продовжіть самостійно.

 

                                 Картка №1                           В-3

 

    1.Згадайте осінні пейзажі, які ви бачили.

2.Розгляньте світлини на дошці.

        3.Прислухайтесь до музики.

    4.Складіть вірш , використовуючи свої враження.

5.Запишіть його.

6.Якщо не вдається, то перейдіть до картки №2.

 

                                           Картка №2

  1. Пригадайте осінні пейзажі, які бачили.
  2. Складіть вірш, використовуючи такий початок:

«Загорівся кущ калини…»

  1. Запишіть вірш.
  2. Якщо не вдається, то  перейдіть до картки №3.    

                  Картка №3

  1. Доповніть рядочки вірша:

«Загорівся кущ калини

------------------------ в саду.

------------------------жоржини

-----------------------------------------.»

Якщо є бажання, то продовжіть самостійно.

 

                                    Картка №1                                    В-4

 

                                           Картка №1                            В-1

Згадайте осінні пейзажі, які ви бачили.

Розгляньте світлини на дошці.

Прислухайтесь до музики.

Складіть вірш , використовуючи свої враження.

Запишіть його.

Якщо не вдається, то перейдіть до картки №2.

                                           Картка №2

  1. Пригадайте осінні пейзажі, які бачили.
  2. Складіть вірш, використовуючи такий початок

« Осінь тиха,  золотоволоса…»

  1. Запишіть вірш.
  2. Якщо не виходить, перейдіть до картки№3.     

                  Картка №3

  1. Доповніть рядочки вірша:

«Осінь тиха, золотоволоса

---------------------------завітала.

-----------------------------роси,

-------------------------------------.»

Якщо є бажання, то продовжіть самостійно.

 

                         Література:

  1. Настільна книга педагога. Посібник для тих, хто хоче бути вчителем-майстром./ Упорядники: Андрєєва В.М., Григораш В.В.-Х.:Вид. група «Основа»: «Тріада+», 2007.
  2. Іванова Л. Літературна компетентність молодшого школяра.// Початкова освіта.2005.- №38.
  3. Литовченко О. Гуманізм як критерій придатності педагога.// Початкова освіта.2006.- №15.
  4. Савка О. Основні ідеї особистісно орієнтованого навчання.// Початкова освіта.2007.- №20.
  5. Саган ОІнтерактивні методи навчання як засіб формування навчальних умінь молодших

школярів.// Початкова освіта.2002.- №3.

 

 

 

 

doc
Додано
6 липня 2018
Переглядів
2642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку