Розробка уроку української мови для 3 класу " Велика буква в кличках тварин"

Про матеріал

На цьому уроці формуємо в учнів навички правопису з великої букви кличок тварин; розвиваємо вміння аналізувати, порівнювати ; збагачуємо словниковий запас школярів; виховуємо бережливе ставлення до тварин.

Перегляд файлу

 

Урок 72. Велика буква в кличках тварин

Мета: формувати в учнів навички правопису з великої букви кличок тварин; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок —

Починаємо урок.

Працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти — просто мо-ло-дці!

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 287, с. 122)

— Прочитайте записаний текст.

— Чому ім’я Лесі Українки відоме у світі?

— Де народилася Леся Українка?

— Кого вона любила понад усе?

— Що любила робити поетеса?

2. Вправа «Незакінчене речення»

  • Іменник — це...
  • На питання хто? відповідають...
  • На питання що? відповідають...
  • Власні іменники пишуться...
  • Загальні іменники пишуться...

3. Каліграфічна хвилинка

Гг Гг Гг Гр Гл Гв ог гр іг гв гу

Ніс Гриць пиріг через поріг.

Став на горіх — упав на поріг.

— Запишіть скоромовку.

— Поясніть правопис слова Гриць.

— Виконайте звуко-буквений аналіз цього слова.

— Установіть зв’язок між словами першого речення.

— Назвіть останні звуки у словах пиріг, поріг, став.

— Як вимовляються ці слова в російській мові?

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

— Сьогодні на уроці ми вправлятимемося у написанні власних іменників, а саме — кличок тварин.

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота з мовним матеріалом

— Допоможіть тваринам обрати собі кличку

кіт

Ромашка

коза

Сірко

корова

Зірка

собака

Маркіз

— Складіть кілька речень з утвореними словосполученнями.

— З якої букви пишемо назву тварини?

— З якої букви напишемо кличку тварини?

2. Робота за вправою 256 (с. 105)

— Прочитайте текст.

— Хто поспішав на день народження до крота Крихітки?

— Які перешкоди виникли на їх шляху?

— Хто врятував наших героїв?

— Як утворилися слова — клички тварин?

3. Вибіркове списування із завданням

— Спишіть перший абзац тексту.

— Підкресліть назви тварин однією рискою, а їхні клички — двома.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота за вправою 257 (с. 106)

— Прочитайте текст.

— Про яку сім’ю йдеться у тексті?

— Хто є членами цієї сім’ї?

— Випишіть назви тварин та їх клички.

— Поясніть правопис виділених слів.

— Коли ми пишемо апостроф?

2. Самостійна робота

— Прочитайте речення.

— Доповніть речення власними іменниками.

Я живу в місті...

Біля нашого міста протікає річка...

Мою маму звати ..., а тата — ...

Сестричка ... ходить у дитячий садок.

У нас є кішка ... і папуга ...

3. Гра «Не спи — українські прізвища твори»

Зразок: Іван — Іванюк, Іваненко, Іванчук.

Петро —

Степан —

Павло —

4. Розвиток мовлення

— У кого вдома є власна тваринка?

— Яка у неї кличка?

— Чому ви її так назвали?

— Опишіть свою тваринку. Яка вона? За що ви її любите?

VІ. Підсумок уроку

— Як пишуться назви тварин? Наведіть приклади.

— Як пишуться клички тварин? Наведіть приклади.

VІІ. Домашнє завдання

Вправа 258, с. 106.

 

 

doc
Додано
8 липня 2018
Переглядів
1140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку