Заняття з корекції мовлення онлайн
Обрана платформа проведення: ZOOM
Підготовча робота: перевірка фонематичних процесів, робота з фонематичною увагою та пам’яттю.
Дитина (тип порушення) специфічні порушення мовлення, артикуляторно- акустична дисграфія (фонематографічні помилки).
Тема: «Фонематичний контроль і уявлення»
Мета:
Обладнання: артикуляційні вправи, мовленнєвий матеріал для ігор, фізкультхвилинка, дидактичні картинки.
Хід заняття
І. Вступна частина
1. Вітання
- Доброго дня, рада тебе бачити.
-Доброго дня.
2. Артикуляційна гімнастика:
«Смачне варення»
Рот відкрити. Язиком облизати верхню губу, виконувати рух зверху вниз, ховаючи язик вглибину рота. Рахунок: 1-2.
«Проколи кульку»
Рот закритий. Рухаючи язиком вліво-вправо, намагатись «проткнути» ним то ліву, то праву щоки. Рахунок: 1-2.
«Чистимо зубки»
Відкрити рот і кінчиком язика «почистити» зуби з внутрішньої сторони верхнього і нижнього зубного ряду, виконуючи рухи зі сторони в сторону та зверху вниз. Рахунок: 1-2.
«Маляр»
Відкрити рот, «побілити» язиком піднебіння, виконуючи повільні рухи від верхніх зубів у глиб рота і назад. Рахунок: 1-2.
«Коник»
Відкрити рот, присмоктати язик до піднебіння і різко відірвати, клацнувши ним. Рахунок: 1-2.
«Грибочок»
Присмоктати язик до піднебіння, широко відкрити рот. Спинка язика – це капелюшок гриба, а підʼязикова вуздечка – ніжка.
II Основна частина
3. Гра «Спробуй знайти»
Мета: розвиток фонематичного уявлення.
Завдання: Дитині пропонується мовчки знайти зображення предмету, назва якого містить заданий звук (під час знаходження потрібного малюнку дитинка має надути щічки, або закусити кінчик язичка, з метою уникнення опори на власне артикулювання. Малюнки пропонуються дитині без їхнього називання педагогом. Інструкція: Подивись уважно на картинки. Надуй щічки. Покажи в якому слові є звук К (Ш, М, Б, тощо)? А тепер назви його (перевіряємо правильність виконання завдання).
Фізкультхвилинка
4. Гра «Знайди помилку»
Мета: розвиток фонематичних уявлень за звуками [г] і [х].
Хід: дитина із закушеним язиком читає слово ( є кілька варіантів його написання, одне лише правильно), учень повинен помітити помилку. Можна ще дитині показати картинку, а внизу підпис слова (одне правильне, а інше ні).
Інструкція: прочитай уважно слова та знайди помилку, якщо вона є.
Слова: хора (гора), хоробець (горобець), гом’як (хом’як), голодець (холодець), хараж (гараж), хрім (грім), холуб (голуб).
III Заключна частина
Рефлексія: „Мордочки”.
Інструкція: серед запропонованих смайликів обери той, що говорить про твій настрій. Пропонуються усміхнені, нейтральні та похмурі мордочки.
|
Логопед: