Урок "Розвиток фонематичних уявлень"

Про матеріал
Розвиток фонематичних уявлень за звуками [г] і [х]. Мета:  навчальна- навчити знаходити предмети, назва яких містить заданий звук.  корекційно-розвивальна – розвиток фонематичного контролю та уявлень.  виховна- виховувати вміння чути вчителя, реагувати на інструкції вчителя; дотримуватися порядку заняття.
Перегляд файлу

 

Заняття з корекції мовлення онлайн

 

Обрана платформа проведення: ZOOM

 

Підготовча робота: перевірка фонематичних процесів, робота з фонематичною увагою та пам’яттю.

 

Дитина (тип порушення) специфічні порушення мовлення, артикуляторно- акустична дисграфія (фонематографічні помилки).

Тема: «Фонематичний контроль і уявлення»

Мета:

  •          навчальна- навчити знаходити предмети, назва яких містить заданий звук.
  •          корекційно-розвивальна – розвиток фонематичного контролю та уявлень.
  •          виховна- виховувати вміння чути вчителя, реагувати на інструкції вчителя; дотримуватися порядку заняття.

 

Обладнання:  артикуляційні вправи, мовленнєвий матеріал для ігор, фізкультхвилинка,  дидактичні картинки.

Хід заняття

 

І. Вступна частина

 

1. Вітання

- Доброго дня, рада тебе бачити.

-Доброго дня.

 

2. Артикуляційна гімнастика:

 «Смачне варення»

Рот відкрити. Язиком облизати верхню губу, виконувати рух зверху вниз, ховаючи язик вглибину рота. Рахунок: 1-2.

 «Проколи кульку»

Рот закритий. Рухаючи язиком вліво-вправо, намагатись «проткнути» ним то ліву, то праву щоки. Рахунок: 1-2.

 «Чистимо зубки»

Відкрити рот і кінчиком язика «почистити» зуби з внутрішньої сторони верхнього і нижнього зубного ряду, виконуючи рухи зі сторони в сторону та зверху вниз. Рахунок: 1-2.

 «Маляр»

Відкрити рот, «побілити» язиком піднебіння, виконуючи повільні рухи від верхніх зубів у глиб рота і назад. Рахунок: 1-2.

 «Коник»

Відкрити рот, присмоктати язик до піднебіння  і різко відірвати, клацнувши ним. Рахунок: 1-2.

 «Грибочок»

Присмоктати язик до піднебіння, широко відкрити рот. Спинка язика – це капелюшок гриба, а підʼязикова вуздечка – ніжка.

 

II Основна частина

 

3. Гра «Спробуй знайти»

Мета: розвиток фонематичного уявлення.

Завдання: Дитині пропонується мовчки знайти зображення предмету, назва якого містить заданий звук (під час знаходження потрібного малюнку дитинка має надути щічки, або закусити кінчик язичка, з метою уникнення опори на власне артикулювання. Малюнки пропонуються дитині без їхнього називання педагогом. Інструкція: Подивись уважно на картинки. Надуй щічки. Покажи в якому слові є звук К (Ш, М, Б, тощо)? А тепер назви його (перевіряємо правильність виконання завдання).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Гра «Знайди помилку»

Мета: розвиток фонематичних уявлень за звуками [г] і [х].

Хід: дитина із закушеним язиком читає слово ( є кілька варіантів його написання, одне лише правильно), учень повинен помітити помилку. Можна ще дитині показати картинку, а внизу підпис слова (одне правильне, а інше ні).

Інструкція: прочитай уважно слова та знайди помилку, якщо вона є.

Слова: хора (гора), хоробець (горобець), гом’як (хом’як), голодець (холодець), хараж (гараж), хрім (грім), холуб (голуб).

 

III Заключна частина

Рефлексія: „Мордочки”.

Інструкція: серед запропонованих смайликів обери той, що говорить про твій настрій. Пропонуються усміхнені, нейтральні та похмурі мордочки.

 

Игрушки Whatsitsface: вращающееся лицо и 6 видов эмоций!

  • Як ти себе почуваєш?
  • Що тобі сьогодні сподобалось, а що ні?

Логопед:

  • Дякую тобі за заняття, до зустрічі!

 

 

docx
Додав(-ла)
Сопрук Наталія
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку