Урок "Розвиток фонематичних уявлень"

Про матеріал
Розвиток фонематичних уявлень за звуками [г] і [х]. Мета:  навчальна- навчити знаходити предмети, назва яких містить заданий звук.  корекційно-розвивальна – розвиток фонематичного контролю та уявлень.  виховна- виховувати вміння чути вчителя, реагувати на інструкції вчителя; дотримуватися порядку заняття.
Перегляд файлу

 

Заняття з корекції мовлення онлайн

 

Обрана платформа проведення: ZOOM

 

Підготовча робота: перевірка фонематичних процесів, робота з фонематичною увагою та пам’яттю.

 

Дитина (тип порушення) специфічні порушення мовлення, артикуляторно- акустична дисграфія (фонематографічні помилки).

Тема: «Фонематичний контроль і уявлення»

Мета:

  •          навчальна- навчити знаходити предмети, назва яких містить заданий звук.
  •          корекційно-розвивальна – розвиток фонематичного контролю та уявлень.
  •          виховна- виховувати вміння чути вчителя, реагувати на інструкції вчителя; дотримуватися порядку заняття.

 

Обладнання:  артикуляційні вправи, мовленнєвий матеріал для ігор, фізкультхвилинка,  дидактичні картинки.

Хід заняття

 

І. Вступна частина

 

1. Вітання

- Доброго дня, рада тебе бачити.

-Доброго дня.

 

2. Артикуляційна гімнастика:

 «Смачне варення»

Рот відкрити. Язиком облизати верхню губу, виконувати рух зверху вниз, ховаючи язик вглибину рота. Рахунок: 1-2.

 «Проколи кульку»

Рот закритий. Рухаючи язиком вліво-вправо, намагатись «проткнути» ним то ліву, то праву щоки. Рахунок: 1-2.

 «Чистимо зубки»

Відкрити рот і кінчиком язика «почистити» зуби з внутрішньої сторони верхнього і нижнього зубного ряду, виконуючи рухи зі сторони в сторону та зверху вниз. Рахунок: 1-2.

 «Маляр»

Відкрити рот, «побілити» язиком піднебіння, виконуючи повільні рухи від верхніх зубів у глиб рота і назад. Рахунок: 1-2.

 «Коник»

Відкрити рот, присмоктати язик до піднебіння  і різко відірвати, клацнувши ним. Рахунок: 1-2.

 «Грибочок»

Присмоктати язик до піднебіння, широко відкрити рот. Спинка язика – це капелюшок гриба, а підʼязикова вуздечка – ніжка.

 

II Основна частина

 

3. Гра «Спробуй знайти»

Мета: розвиток фонематичного уявлення.

Завдання: Дитині пропонується мовчки знайти зображення предмету, назва якого містить заданий звук (під час знаходження потрібного малюнку дитинка має надути щічки, або закусити кінчик язичка, з метою уникнення опори на власне артикулювання. Малюнки пропонуються дитині без їхнього називання педагогом. Інструкція: Подивись уважно на картинки. Надуй щічки. Покажи в якому слові є звук К (Ш, М, Б, тощо)? А тепер назви його (перевіряємо правильність виконання завдання).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Гра «Знайди помилку»

Мета: розвиток фонематичних уявлень за звуками [г] і [х].

Хід: дитина із закушеним язиком читає слово ( є кілька варіантів його написання, одне лише правильно), учень повинен помітити помилку. Можна ще дитині показати картинку, а внизу підпис слова (одне правильне, а інше ні).

Інструкція: прочитай уважно слова та знайди помилку, якщо вона є.

Слова: хора (гора), хоробець (горобець), гом’як (хом’як), голодець (холодець), хараж (гараж), хрім (грім), холуб (голуб).

 

III Заключна частина

Рефлексія: „Мордочки”.

Інструкція: серед запропонованих смайликів обери той, що говорить про твій настрій. Пропонуються усміхнені, нейтральні та похмурі мордочки.

 

Игрушки Whatsitsface: вращающееся лицо и 6 видов эмоций!

  • Як ти себе почуваєш?
  • Що тобі сьогодні сподобалось, а що ні?

Логопед:

  • Дякую тобі за заняття, до зустрічі!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мухортова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мухортова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Сопрук Наталія
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
1639
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку