Анотація
Урок відбувається у 7 класі під девізом: «Фізкультура і спорт хай увійдуть в життя, і тоді буде світлим у нас майбуття!»
Заняття проходить у формі подорожі. На кожній зупинці підібрані різноманітні вправи, направлені на розвиток соціальних та здоров’язбережувальних компетент-ностей, здібностей кожної дитини на основі партнерства між вчителем та учнем, умінь працювати з іншими на результат, формування практичних навичок фізичних здібностей: швидкісно-силова підготовка, силова підготовка, гнучкість, витривалість, координація. На уроці використані новітні технології: групові, технологія дискусійних питань, технологія соціалізації дитини, технологія безпеки, технологія «ситуація успіху», синергетичні технології.
Елементи STEM-технологій низкою проходять у підготовчій частині уроку, основній та заключній. STEM навчання цінне тим, що спонукає учнів до інтегрованого мислення. Учні вчаться застосовувати інформацію з деякими галузей знань, зокрема математики, фізики, біології. Творчо її застосовувати.
Важливість застосування STEM навчання – робота в команді – це велика комунікативна і соціальна навичка, яка вчить дітей змагатись , враховувати потреби інших людей. STEM – освіта допомагає опанувати навички ХХІ століття та створю
є фундамент для професій в майбутньому.
У підсумку уроку вчитель використовує рефлексію емоційного стану. Учні розуміють, що більше часу треба приділяти фізичним вправам, спорту. Розуміє наслідки хвороби – гіподинамія.
Отже, щоб мати міцне здоров я і красиву форму, потрібно мати волю і бажання змінити своє життя.
План – конспект
уроку з фізичної культури
для учнів 7 класу
Вчитель Дубовиченко С.А.
Тема уроку: : Розвиток інтелектуальних і фізичних якостей
(комбінований урок з елементами STEM-технологій).
Очікуваний результат: у спільній діяльності разом з учнями розвити фізичні здібності з подальшим формуванням та зміцненням індивідуального та суспільного здоров’я. Оволодіння школярами технікою рухових дій. Набуття соціальних компетентностей. Закріпити знання з теми, вчити працювати в команді та розуміти значення математики,фізики та біології для майбутнього життя та вибору професії. Уміти спостерігати та зберігати необхідну інформацію.
Мета уроку:
Навчальна |
у спільній діяльності разом з учнями вдосконалювати фі-зичні здібності з подальшим формуванням, зміцненням індивідуального та суспільного здоров’я (сили, швидкості, спритності, витривалості, гнучкості) |
Фізична культура. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи |
Розвивальна |
розвиток соціальних та здоров’язбережувальних компетент-ностей, здібностей кожної дитини на основі партнерства між вчителем та учнем, умінь працювати з іншими на результат, формування практичних навичок фізичних здібностей: швидкісно-силова підготовка, силова підготовка, гнучкість, витривалість, координація. |
Регіональна програма розвитку STEM-освіти
|
Виховна |
виховувати комунікативні навики спілкування, розвивати лідерські навики, виховувати відчуття колективізму.
|
|
Концепція національного патріотичного виховання в системі освіти України |
Задачі уроку:
Методи:
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: індивідуальна та групова.
Інвентар: секундомір, свисток, гімнастичні лави, м’ячі волейбольні.
Місце проведення: спортивна зала.
Тривалість урок: 45 хвилин
№ п/п |
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Інноваційні технології фізичного виховання Слайд 7 |
Підготовча частина (12 хв.) Девіз: Фізкультура і спорт хай увійдуть в життя, і тоді буде світлим у нас майбуття!» |
Технологія сюжетного уроку фізичної культури – урок –подорож
|
|||
1. |
Шикування в одну шеренгу, привітання |
до 30 сек. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та самопочуття |
|
2. |
Мотивація навчальної діяльності учнів. Картка №1. |
до 30 сек. |
Учням задається питання: "Навіщо вони сьогодні прийшли в зал?" «Яка у нас тема уроку?» «Які рухові якості повинен мати волейболіст?» «Які вправи розвивають ці якості?» «Який розмір волейбольного майданчика?» Скільки партій в волейболі?» За відповідь «Бонусний бал» |
Технологія дискусійних питань
Слайд 2 |
3. |
Повідомлення теми уроку: «Сьогодні незвичайний урок. У нас відбудеться подорож у країну . Але перш ніж вирушити у подорож нам необхідно підго-тувати свої м’язи, розвинути швидкісно-силові якості. |
1хв. |
|
Технологія соціалізації дитини: рольовий простір учнів
Слайд 3 |
4. |
Правили безпеки на уроці фізичної культури |
15 сек. |
|
Технології безпеки Слайд 4 Здоров’язберігаючі технології передбачають: зміну видів діяльності, чергування інтелектуальної, емоційної, рухової видів діяльності
|
5. |
Поворот праворуч |
30 сек.
|
|
|
6. |
Вправи на місці. Картка № 3.
|
2хв 4р
По 2 р в кожну сторону |
Стежити за правильним диханням та осанкою Метод простого повторення за спрямовуючим |
Картка № 3 Слайд 5 |
7. |
Ходьба з вправою для рук. 1 - руки вперед. 2 - руки вгору. 3 – руки в сторону. 4 – руки вниз.
|
1 хв. 4 р |
Фронтальний метод, у колону по одному. Дистанція 2 кроки. Тримати поставу. |
|
8. |
Біг «Струмочки та озера» По команді «струмочки» біг по підгрупам змінюючи напрямки бігу. По команді «Озера» - учні в підгрупах створюють коло і виконують вправи загально розвивального напрямку за лідером. Алгоритм вправ
стрибкові вправи, згинання рук в упорі лежачи, піднімання тулуба в сід.За вибором учнів.
|
5хв. |
Правила бігу: не перетинатися з іншими групами, дотримуватися дистанції під час бігу і інтервалу при виконанні вправ; вправи виконувати за лідером. Для учнів просте повторювання за лідером, для лідера – частково-пошуковий метод. Музичний супровід під час бігу. Зупинка музики - виконання вправ. |
|
9. |
Ходьба по залу, використовуючи ту ж схему, що і при бігу. Вправи на дихання та шикування в колони по групам.
|
1 хв. |
Диференціювання на групи за станом здоров'я, статевою ознакою та оволодіння руховими діями |
|
10. |
Вимірювання пульсу в учнів.
|
15 сек. |
Не більше 45-осн група, 40-підг., 35-спец. Якщо є такі учні, дати відпочинок. Питання з теоретичного матеріалу у вигляді тестів (буклетів).
|
Слайд 6
|
Основна частина (28хв.)
|
||||
1. |
Зупинка «Передача м’яча»
|
3хв. |
Усі гравці об’єднуються у дві команди і шикуються в колону по одному. Учні кожної команди розраховуються за порядковими номерами. Учитель оголошує математичне завдання, відповідь на яке і є номером учасника, який виконує ведення м’яча. Наприклад: 4+2=6; 32-24=8; і т.д.
|
Особистісно-розвиваючі технології
Технології «ситуація успіху»
Слайд 8 |
2. |
Зупинка «Підтягування на перекладині» |
3хв. |
Слідити за технікою виконання |
|
3. |
Зупинка «Згинання та розгинання рук в упорі лежачи»
|
3хв. |
Слідити за технікою виконання |
|
4. |
Зупинка «Лазівка» Лазіння по гімнастичній лаві |
3хв. |
Виконувати лазіння по гімнастичній лаві в упорі на колінах |
|
5. |
Зупинка «Аеробіка» |
3хв. |
Техніка проведення. Виконувати вправи за вчителем під музику |
|
6. |
Вимірювання ЧСС за 15 сек. |
За 30сек. |
Отриманий результат помножують на 4 (норма – 140-155 уд./хв.). |
Здоров’язбережувальні технології
Слайд 9 |
6. |
Зупинка «Наукова» Вибір гри.
|
12хв. 30сек. |
Повідомлення фізиків, біологів Суддівство під час гри проводить «лідер» групи.
|
Групові технології Технології партнерства Слайд 8
|
Заключна частина (5 хв.) |
|
|||
1. |
Шикування. Стати вільно, дотримуючись інтервалу та дистанції між своїми однокласниками |
30сек. |
|
|
2. |
1.Комплекс вправ «стретчингу». 2. Вправи на дихання і розслаблення м'язів.
|
3хв. |
Картка № 6 «Комплекс вправ з «стретчингу» та розслаблення (картка № 5), під музику. Метод простого повторення.
|
Слайд 10
|
3. |
Підведення підсумків уроку, оцінювання. Питання до учнів. Картка № 2.
|
1хв. |
Інтерактивна вправа «Мікрофон», надається можливість кожному по черзі висловити свою думку. Висловити подяку учням за роботу на уроці |
Слайд 11
|
4. |
Вимірювання ЧСС |
15 сек. |
Звернути увагу на учнів з ЧСС більше за 120
|
|
Додатки
Карточка №1.
Інтерактивна вправа.
Питання до уроку. Відчуття самостійності процесу пошуку знань.
Карточка №2.
Інтерактивна вправа.
Метод «Мікрофон» наприкінці уроку.
Карточка №3.
Комплекс вправ на місці.
Картка №5.
Вправи на розслаблення
1. В.П. - стоячи. Підняти руки вгору, розслабити кисті, передпліччя, плечі, опустити руки вниз уздовж тулуба, нахиливши голову і плечі вперед, покачати розслабленими руками.
2. В.П. – стоячи, ноги нарізно, руки вільно опущені. Струшування розслабленими кистями.
3. В.П. – стоячи, ноги нарізно, руки вільно опущені. Повороти тулуба, розгойдуючи розслаблені руки вліво і вправо.
4. В.П. – стоячи, ноги нарізно, руки вільно опущені, корпус нахилений. Погойдувати вільно розслабленими руками.
5. В.П. – стоячи, ноги нарізно. Перенести вагу тулуба на праву ногу, підняти , струснути і розслабити ліву; те ж правою ногою.
6. В.П. – стоячи, ноги нарізно. Нахилиться вперед і розслаблено присісти, вільно опустити руки на коліна.
Картка № 6.
Комплекс вправ із «стретчингу».
Стретчинг (від англ. "stretching" - розтягування) - це комплекс вправ для розтягування певних м'язів, зв'язок і сухожиль. Цей вид тренування широко використовується у складі оздоровчих тренувальних комплексів або у якості самостійного заняття.
Підвищення гнучкості - основний ефект стретчингу і поліпшенням цієї фізичної здібності людини найчастіше оцінюють його ефективність.
Вправа 1
Підніміть руки вгору і потягніться, піднімаючи вгору плечі і грудну клітку. Утримуйте таке положення тіла до 5 секунд.
Вправа 2
Поставте руки назад, з’єднайте долоні, втягніть живіт і нахиліться вперед так низько, як можете. Утримуйте таке положення тіла до 5 сек.
Вправа 3
- Згинаючи коліна, нахиліться вперед, торкнувшись руками підлоги.
- Випряміть коліна настільки, наскільки можете. Утримуйте таке положення до 10 сек. Повільно прогніть спину, згинаючи ноги і повертаючись у вихідне положення.
Вправа 9
Сидячи на підлозі зі схрещеними ногами або стоячи, нахиліть голову точно в бік, як би поклавши її на плече. Утримуйте таке положення до 5 сек. Поверніться у вихідне положення і виконайте вправу в іншу сторону. Повторіть двічі.
Вправа 10
Сидячи на підлозі зі схрещеними ногами або стоячи, поверніть голову в одну сторону так, щоб ви могли заглянути за своє плече. Утримуйте до 5 сек. Поверніться у вихідне положення, потім поверніть голову в інший бік і знову виконуйте утримання. Повторіть двічі.
Вправа 11
Підніміть праву руку вгору і зігніть у ліктьовому суглобі тримаючи руку за голову, ліву руку заведіть внизу за спину. З'єднайте їх за спиною і утримуйте до 5 сек.Те ж саме, але ліву руку вгору, а праву знизу заведіть за спину.
Наприкінці комплексу вправ на розтягування виконайте кілька глибоких вдихів.