Урок "Розвиток інтелектуальних і фізичних якостей (комбінований урок з елементами STEM-технологій)

Про матеріал
Урок відбувається у 7 класі під девізом: "Фізкультура і спорт хай увійдуть в життя, і тоді буде світлим у нас майбуття!".
Перегляд файлу

Анотація

   Урок відбувається у 7 класі під девізом: «Фізкультура і спорт хай увійдуть в життя, і тоді буде світлим у нас майбуття!»

   Заняття проходить у формі подорожі. На кожній зупинці підібрані різноманітні вправи, направлені на розвиток соціальних та здоров’язбережувальних компетент-ностей, здібностей кожної дитини на основі партнерства між вчителем та учнем,  умінь працювати з іншими на результат, формування практичних навичок фізичних здібностей: швидкісно-силова підготовка, силова підготовка, гнучкість, витривалість, координація. На уроці використані новітні технології: групові, технологія дискусійних питань, технологія соціалізації дитини, технологія безпеки, технологія «ситуація успіху», синергетичні технології.

   Елементи STEM-технологій низкою проходять у підготовчій частині уроку, основній та заключній. STEM навчання цінне тим, що спонукає учнів до інтегрованого мислення. Учні вчаться застосовувати інформацію з деякими галузей знань, зокрема математики, фізики, біології. Творчо її застосовувати.

   Важливість застосування STEM навчання – робота в команді – це велика комунікативна і соціальна навичка, яка вчить дітей змагатись , враховувати потреби інших людей. STEM – освіта допомагає опанувати навички ХХІ століття та створю

є фундамент для професій в майбутньому.

   У підсумку уроку вчитель використовує рефлексію емоційного стану. Учні розуміють, що більше часу треба приділяти фізичним вправам, спорту. Розуміє наслідки хвороби – гіподинамія.

   Отже, щоб мати міцне здоров я і красиву форму, потрібно мати волю і бажання змінити своє життя.

 

 

 

 

 

План – конспект

уроку з фізичної культури

для учнів 7 класу

Вчитель Дубовиченко С.А.

Тема уроку: : Розвиток інтелектуальних і фізичних якостей

(комбінований урок з елементами  STEM-технологій).

Очікуваний результат: у спільній діяльності разом з учнями  розвити фізичні здібності з подальшим формуванням та зміцненням індивідуального та суспільного здоров’я. Оволодіння школярами технікою рухових дій. Набуття соціальних компетентностей.  Закріпити знання з теми, вчити працювати в команді та розуміти значення математики,фізики та біології для майбутнього життя та вибору професії. Уміти спостерігати та зберігати необхідну інформацію.

 

Мета уроку:

 

Навчальна

у спільній діяльності разом з учнями  вдосконалювати фі-зичні здібності  з подальшим формуванням, зміцненням                                                                                                                                                               індивідуального та суспільного здоров’я (сили, швидкості, спритності, витривалості, гнучкості)

Фізична культура. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.

5-9 класи

Розвивальна

розвиток соціальних та здоров’язбережувальних компетент-ностей, здібностей кожної дитини на основі партнерства між вчителем та учнем,  умінь працювати з іншими на результат, формування практичних навичок фізичних здібностей: швидкісно-силова підготовка, силова підготовка, гнучкість, витривалість, координація.

Регіональна програма розвитку STEM-освіти

 

 

Виховна

виховувати комунікативні навики спілкування, розвивати лідерські навики, виховувати відчуття колективізму.

 

 

Концепція національного патріотичного виховання в системі освіти України

 

Задачі уроку:

  1. Сприяти розвитку фізичних здібностей, використовуючи комплексно-колове тренування;
  2. Формування усвідомленого розуміння соціальної ролі фізичної культури в розвитку особистості і підготовки її до професійної діяльності;
  3. Виховувати увагу, витримку, почуття товариства, партнерську взаємодію.
  4. Сприяти дотримання техніки безпеки та правил поведінки під час уроку фізичної культури.

 

Методи:

  • словесні – пояснення, оцінка дій, команди і розпорядження;
  • наочні – демонстрація вправ, умовні сигнал та жести;
  • практичні – виконання окремих частин і вправ вцілому;
  • стимулювання – створення ситуації успіху, емоційні переживання.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Форма уроку: індивідуальна та групова.

 

Інвентар: секундомір, свисток, гімнастичні лави, м’ячі волейбольні.

 

Місце проведення: спортивна зала.

 

Тривалість урок: 45 хвилин

 

№ п/п

Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Інноваційні технології фізичного виховання

Слайд 7

Підготовча частина (12 хв.)

Девіз: Фізкультура і спорт хай увійдуть в життя, і тоді буде світлим у нас майбуття!»

Технологія сюжетного уроку  фізичної культури –

урок –подорож

 

1.

Шикування в одну шеренгу, привітання

до 30 сек.

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та самопочуття

2.

Мотивація навчальної діяльності учнів. Картка №1.

до 30 сек.

Учням задається питання: "Навіщо вони сьогодні прийшли в зал?" «Яка у нас тема уроку?» «Які рухові якості повинен мати волейболіст?» «Які вправи розвивають ці якості?» «Який розмір волейбольного майданчика?» Скільки партій в волейболі?» За відповідь «Бонусний бал»

Технологія дискусійних питань

 

Слайд 2

3.

Повідомлення теми уроку: «Сьогодні незвичайний урок. У нас відбудеться подорож у країну .  Але перш ніж вирушити у подорож нам необхідно підго-тувати свої м’язи, розвинути швидкісно-силові якості.

1хв.

 

 

 

Технологія соціалізації дитини: рольовий простір учнів

 

Слайд 3

4.

Правили безпеки на уроці фізичної культури

15 сек.

 

Технології безпеки

 Слайд 4

Здоров’язберігаючі технології передбачають: зміну видів діяльності, чергування інтелектуальної, емоційної, рухової видів діяльності

 

5.

Поворот праворуч

30 сек.

 

 

 

6.

Вправи на місці. Картка № 3.

 

  1. ВП - ос. 1-руки в сторону, 2- вгору, 3- в сторону, 4-ос.
  2. ВП - руки в сторону. 1- нахил тулуба в право, ліва рука вгору над головою, 2-ВП. 3-4 в іншу сторону.

2хв

 

По 2 р в кожну сторону

Стежити за правильним диханням та осанкою

Метод простого повторення за спрямовуючим

Картка № 3

Слайд 5

7.

Ходьба з вправою для рук.

1 - руки вперед. 2 - руки вгору. 3 – руки в сторону. 4 – руки вниз.

1 хв.

4 р

Фронтальний метод, у колону по одному. Дистанція 2 кроки. Тримати поставу.

 

8.

Біг «Струмочки та озера»

По команді «струмочки» біг по підгрупам змінюючи напрямки бігу. По команді «Озера» - учні в підгрупах створюють коло і виконують вправи загально розвивального напрямку за лідером.

Алгоритм вправ

  1. М. шиї
  2. Плечовий пояс і руки
  3. Пояс
  4. Ноги
  5. Вправи на розвиток фізичних якостей:

стрибкові вправи, згинання рук в упорі лежачи, піднімання тулуба в сід.За вибором учнів.

 

 

 

5хв.

Правила бігу: не перетинатися з іншими групами, дотримуватися дистанції під час бігу і інтервалу при виконанні вправ; вправи виконувати за лідером.

Для учнів просте повторювання за лідером, для лідера – частково-пошуковий метод. Музичний супровід під час бігу. Зупинка музики - виконання вправ.

 

9.

Ходьба по залу, використовуючи ту ж схему, що і при бігу. Вправи на дихання та шикування в колони по групам.

1 хв.

Диференціювання на групи за станом здоров'я, статевою ознакою та оволодіння руховими діями

 

10.

Вимірювання пульсу в учнів.

15 сек.

Не більше 45-осн група, 40-підг., 35-спец. Якщо є такі учні, дати відпочинок. Питання з теоретичного матеріалу у вигляді тестів (буклетів).

 

 

 

 Слайд 6

 

 

Основна частина (28хв.)

 

1.

Зупинка «Передача м’яча»

  • (математичний виклик номерів)

3хв.

Усі гравці об’єднуються у дві команди і шикуються в колону по одному. Учні кожної команди розраховуються за порядковими номерами. Учитель оголошує математичне завдання, відповідь на яке і є номером учасника, який виконує ведення м’яча.

Наприклад: 4+2=6; 32-24=8; і т.д.

 

Особистісно-розвиваючі технології

 

Технології «ситуація успіху»

 

 

Слайд 8

2.

Зупинка «Підтягування на перекладині»

3хв.

Слідити за технікою виконання

3.

Зупинка «Згинання та розгинання рук в упорі лежачи»

 

3хв.

Слідити за технікою виконання

4.

Зупинка «Лазівка»

Лазіння по гімнастичній лаві

3хв.

Виконувати лазіння по гімнастичній лаві в упорі на колінах

5.

Зупинка  «Аеробіка»

3хв.

Техніка проведення. Виконувати вправи за вчителем під музику

6.

Вимірювання ЧСС за 15 сек.

За 30сек.

Отриманий результат помножують на 4 (норма – 140-155 уд./хв.).

Здоров’язбережувальні технології

 

Слайд 9

6.

Зупинка «Наукова»

 Вибір гри.

  1. Навчальна гра.
  2. Рухова гра в колі за вибором учнів.
  3. Виконання вправ із маленьким м’ячиком (підготовча та спеціальна групи дівчата). Картка №4.

12хв. 30сек.

Повідомлення фізиків, біологів

Суддівство під час гри проводить «лідер» групи.

 

Групові технології

 Технології партнерства

Слайд 8

 

                                                      Заключна частина (5 хв.)

 

1.

Шикування.

Стати вільно, дотримуючись інтервалу та дистанції між своїми однокласниками

30сек.

 

 

2.

1.Комплекс вправ «стретчингу».

2. Вправи на дихання і розслаблення м'язів.

3хв.

Картка № 6 «Комплекс вправ з «стретчингу»  та розслаблення (картка № 5), під музику.

Метод простого повторення.

 

Слайд 10

 

3.

Підведення підсумків уроку, оцінювання.

Питання до учнів. Картка № 2.

  1. Що тобі сподобалось на уроці?
  2. Які вправи були важкими для тебе, чому?
  3. Як попередити хворобу гіподинамію?
  4. Що б ти хотів побачити на наступному уроці?
  5. Чи важливі тобі знання з фізики, біології та математики?
  6.   Поміркуй: фізична підготовленість учня визначає фізичну готовність до майбутньої професії?

 

E:\Формування позитивної мотивації\п.досвід\фотки\фотки мастера\Вб- 129.jpg

1хв.

Інтерактивна вправа «Мікрофон», надається можливість кожному по черзі висловити свою думку.

Висловити подяку учням за роботу на уроці

Слайд 11

 

 

 

4.

Вимірювання ЧСС

15 сек.

Звернути увагу на учнів з ЧСС більше за 120

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

Карточка №1.

 Інтерактивна вправа.

 

Питання до уроку. Відчуття самостійності процесу пошуку знань.

  1. Навіщо ви прийшли сьогодні до залу?
  2. Навіщо займатися фізичними вправами?
  3. Знання з яких предметів мають зв'язок з фізкультурою?
  4. Навіщо до розкладу ставлять уроки фізичної культури?
  5. Які рухові якості нам необхідні на темі з «Волейбол»?
  6. Які якості допомагають гарно виконувати вправи з м’ячем?
  7. Як фізика пояснює траєкторію польоту м’яча в просторі?
  8. Що краще: бути сильним чи слабким?
  9. Навіщо потрібна сила?
  10. Який розмір волейбольного майданчика?
  11. На якій висоті має бути верхній край волейбольної сітки?
  12. Скільки в команді гравців на майданчику?
  13. Скільки партій у волейболі?
  14.  Скільки хвилин між партіями у волейболі дається командам на відпочинок?

 

 

 

 

Карточка №2.

Інтерактивна вправа.

Метод «Мікрофон» наприкінці уроку.

 

  1. Що тобі сподобалось на уроці?
  2. Які вправи були важкими для тебе, чому?
  3. Як попередити хворобу гіподинамію?
  4. Що б ти хотів побачити на наступному уроці?
  5. Чи важливі тобі знання з фізики, біології та математики?
  6.   Поміркуй: фізична підготовленість учня визначає фізичну готовність до майбутньої професії?

 

 

 

Карточка №3.

Комплекс вправ на місці.

 

  1. ВП - ос. 1-руки в сторону, 2- вгору, 3- в сторону, 4-ос.
  2. ВП - руки в сторону. 1- нахил тулуба в право, ліва рука вгору над головою, 2-ВП. 3-4 в іншу сторону.

 

 

 

 

Картка №5.

Вправи на розслаблення

 

1. В.П. - стоячи. Підняти руки вгору, розслабити кисті, передпліччя, плечі, опустити руки вниз уздовж тулуба, нахиливши голову і плечі вперед, покачати розслабленими руками.

2. В.П. – стоячи, ноги нарізно, руки вільно опущені. Струшування розслабленими кистями.

3. В.П. – стоячи, ноги нарізно, руки вільно опущені. Повороти тулуба, розгойдуючи розслаблені руки вліво і вправо.

4. В.П. – стоячи, ноги нарізно, руки вільно опущені, корпус нахилений. Погойдувати вільно розслабленими руками.

5. В.П. – стоячи, ноги нарізно. Перенести вагу тулуба на праву ногу, підняти , струснути і розслабити ліву; те ж правою ногою.

6. В.П. – стоячи, ноги нарізно. Нахилиться вперед і розслаблено присісти, вільно опустити руки на коліна.

 

Картка № 6.

Комплекс вправ із «стретчингу».

Стретчинг (від англ. "stretching" - розтягування) - це комплекс вправ для розтягування певних м'язів, зв'язок і сухожиль. Цей вид тренування широко використовується у складі оздоровчих тренувальних комплексів або у якості самостійного заняття.

Підвищення гнучкості - основний ефект стретчингу і поліпшенням цієї фізичної здібності людини найчастіше оцінюють його ефективність.

 

Вправа 1

Підніміть руки вгору і потягніться, піднімаючи вгору плечі і грудну клітку. Утримуйте таке положення тіла до 5 секунд.

 

Вправа 2

Поставте руки назад, з’єднайте долоні, втягніть живіт і нахиліться вперед так низько, як можете. Утримуйте таке положення тіла до 5 сек.

 

Вправа 3

- Згинаючи коліна, нахиліться вперед, торкнувшись руками підлоги.

- Випряміть коліна настільки, наскільки можете. Утримуйте таке положення до 10 сек. Повільно прогніть спину, згинаючи ноги і повертаючись у вихідне положення.

 

Вправа 9

Сидячи на підлозі зі схрещеними ногами або стоячи, нахиліть голову точно в бік, як би поклавши її на плече. Утримуйте таке положення до 5 сек. Поверніться у вихідне положення і виконайте вправу в іншу сторону. Повторіть двічі.

 

Вправа 10

Сидячи на підлозі зі схрещеними ногами або стоячи, поверніть голову в одну сторону так, щоб ви могли заглянути за своє плече. Утримуйте до 5 сек. Поверніться у вихідне положення, потім поверніть голову в інший бік і знову виконуйте утримання. Повторіть двічі.

 

Вправа 11

Підніміть праву руку вгору і зігніть у ліктьовому суглобі тримаючи руку за голову, ліву руку заведіть внизу за спину. З'єднайте їх за спиною і утримуйте до 5 сек.Те ж саме, але ліву руку вгору, а праву знизу заведіть за спину.

 

Наприкінці комплексу вправ на розтягування виконайте кілька глибоких вдихів.

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2021
Переглядів
1431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку