Урок Розвиток креативного мислення під час вивчення теми «Іменники. Назви істот і неістот»

Про матеріал
до підручника Большакової і., Пристинської М. Мета: розширити, поглибити знання про іменник, ознайомити з термінами "назви істот", "назви неістот", розвивати вміння визначати іменник за характерними ознаками, вміння застосовувати знання на практиці, збагачувати словниковий запас, виховувати шанобливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Українська мова   3 клас

Розвиток креативного мислення під час вивчення теми

«Іменники. Назви істот і неістот»

( до підручника Большакової і., Пристинської М.)

Мета: розширити, поглибити знання про іменник, ознайомити з термінами "назви істот", "назви неістот", розвивати вміння визначати іменник за характерними ознаками, вміння застосовувати знання на практиці, збагачувати словниковий запас, виховувати шанобливе ставлення до тварин.

                                 Хід уроку

 І   Вступна частина

1.   Перевірка домашнього завдання. Коментування.

2.   Актуалізація опорних знань. Підготовка до сприйняття нових знань.

- Діти, зараз ми з вами здійснимо подорож до дуже цікавої і гарної країни - Української Мови. Тут живуть її мешканцічастини мови. А ось і перший мешканець, що нам зустрівся: він називає предмети. А ви знаєте на які питання відповідає? (Хто?Що?) І як він називається? Вірно, це іменник. Іменник дуже любить називати всі предмети, що його оточують і ставити до них питання. Побачить дітей і говорить: "Хто це?" Візьме в руки білочку і питає: "Хто це?" І до всіх людей і тварин ставить питання "Хто?"

Слова-назви істот відповідають на питання Хто?

-Йде далі іменник стежкою. А навколо нього дерева, кущі, квіти. Підійшов до куща малини, зірвав ягідку, скуштував. (Закрийте очі і уявіть, яка на смак малина. Що відчули?) Ось і нашому іменнику вона сподобалась і він вигукнув: "Що це?" І ягідки, і дерева, і кущі - це неістоти, відповідають на питання Що?

Отже, зараз ви знаходитесь в країні Української Мови, у класі, де учитель-Іменник. Він навчає дистанційно, а я буду йому допомагати. І його першим завданням є - розповісти про те, що ви дізналися про назви істот і неістот.( Висловлювання учнів).

2) Каліграфічна хвилинка

- Щойно Іменник повідомив наступне завдання: каліграфічно прописати слово, відгадавши загадку

Я кудись ходив із татом, Звірів бачив там багато:

Мавпу, тигра, крокодила, А птахів там різних - сила!

Слон водою нас облив.

Де я був, куди ходив?      (Зоопарк)

Записуємо слово у зошити

3) Асоціативний кущ

-   Що ви уявляєте, коли чуєте слово "Зоопарк"?

          радість          смуток              хвилювання     захоплення       ЗООПАРК            тривога         задоволення      турбота      зацікавленість 4) Проблемна ситуація.

-   Діти, як на вашу думку, чи потрібні людям зоопарки? Обгрунтуйте свою відповідь.

             ІІ  Робота над новим матеріалом 1) Досліджуємо іменники.

-Отримайте наступне завдання від іменника на с.97 впр.1

-   Чому у першому рядку записані іменники - істоти, а у другому - неістоти?

-Утворюємо і записуємо словосполучення

Веселі діти                                    водяна черепаха український учений                    молода директорка білий ведмідь                              частий відвідувач

Записуємо речення.

У зоопарку мешкають білий ведмідь та водяна черепаха.

РУХАНКА

Раз, два! Потягнулись,

І прогнулись, розігнулись. Ваші м'язи всі проснуться, Ваші губи посміхнуться.

Вище руки підійміть!

А тепер їх опустіть.

Стрибніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

Рефлексія

- Зараз Іменник буде показувати на екрані предмети, а ви цеглинками  "Лєго" сигналізуєте: зеленою, якщо побачите істоту, червоною - неістоту.

(Слон, зебра, тюльпан, дуб, вовк, снігур, дзьоб, яйце, дівчинка, хлопчик, підручник, глечик, бджола)   

2) Працюємо над формою іменників

- Іменникові дуже подобається, як ви працюєте. І наступне завдання у підручнику на с.97 вправа 2

-Зверніть увагу на форму слів. Це теж іменники, але у них змінено закінчення (у зоопарку - зоопарк).

           ІСТОТИ                                                 НЕІСТОТИ

тварини,за тваринами,тварин                 у зоопарку

ведмідь                                                          у вольєрі крокодил                                                       у тераріумі

рибки                                                              у акваріумі                     зоологи                                                           стіною

дівчатка і хлопчики мами і татусі

дідусі та бабусі   

-                     Ви знаєте, що таке тераріум, у якому живе крокодил? Так, це спеціальне приміщення або скляна скриня, для утримання різних наземних тварин: ящірок, крокодилів, змій. 3) Редагуємо речення  за зразком с.98 вправа 4.

Морквинка гризе зайчика.

Що не так?

Зайчик (хто?) - це істота, морквинка (що?) - це неістота. Отже :

Зайчик гризе морквинку.

-                     Завдання від іменника: записати відредаговані речення самостійно.

Мелодія грає музикантом.

Паркан фарбує хлопчика.

Оголошення пише дівчинку.

Перевіряємо завдання з коментуванням дітей.

4) Фантазуємо. Метод сторітелінг.  

Робота в групах , вправа 6

-   Діти, нашого Іменника цікавить, чи вмієте ви фантазувати? Спробуйте!   

Історія із "гарячими" словами (зразок).

Під палючим сонцем сиділа жабка. У вольєрі грівся крокодил. Він мріяв про тінь під ялинкою. Жабка мріяла про соковитий огірок.

ІІІ  Підсумок уроку Рефлексійний аналіз Запитання від Іменника:

-Що я знаю?

-   Що умію?

-   Як застосовую?

-   Як можу розпізнати?

-   Як оцінюю свою роботу?

ІV Домашнє завдання с.97 впр.3

 

            

 

pdf
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 грудня 2022
Переглядів
1353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку