Урок."Розвиток мовлення. Опис тварини"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для учнів 3 класу за підручником "Українська мова та читання" авт. І.О. Большакова, М.С. Пристінська
Перегляд файлу

Тема. Розвиток мовлення . Опис тварини.

Мета. Розвивати у дітей навички усного і писемного мовлення, покращувати лексичний запас, вчити створювати описи тварин, розвивати пам’ять, творчість та уяву. Формувати навички самоконтролю і самоперевірки, вміння працювати у парі.  Виховувати любов до природи, до рідної мови.

Обладнання. Зображення різних тварин.

Хід уроку. І. Організаційний момент.

-         Добрий день, мої любі учні. Я дуже рада бачити вас! І зичу вам гарного настрою.

-         Дайте кілька порад один одному, як можна поліпшити свій настрій.

-         Пропоную відгадати загадки, які допоможуть нам дізнатися тему уроку та, сподіваюся, піднімуть ваш настрій.

ІІ. Актуалізація чуттєвих уявлень учнів.

Відгадування загадок про тварин(за матеріалами http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/240-zagadku-pro-tvarun.html)

 

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м'ясо…

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене…

(Лисиця)

 

Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається.

Вночі йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?...

(Їжачок)

 

Довгі ноги  - довгий ніс.

Прилетів – обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.

(Лелека)

 

Я веселенький звірок,

Плиг з ялинки на дубок.

(Білка)

 

Сірий, ікластий,

Хоче вівцю вкрасти.

(Вовк)

 

-         ­Назвіть одним словом лисицю, вовка, білку, лелеку, їжака. (Тварини).

-         Чи любите ви тварин? Чи маєте домашнього улюбленця?

-         Які слова допомагали вам впізнати тваринку і відгадати загадки? (Прикметники).

Так, прикметники – це слова, що вказують на ознаки предметів, істот. Слова, що дають повний опис предмета, називають його розмір, форму, колір, смак тощо.

Прикметники роблять наше мовлення багатим, яскравим, образним, емоційним і красивим.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

-         Сьогодні ми будемо вчитися описувати тваринку, уживаючи багато прикметників. Тобто, складемо текст – опис.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

  1. Бесіда.

-         Пригадайте, з яких частин складається текст?

(Зачин, основна частина, кінцівка)

-         Що повідомляє кожна з цих частин?

(У зачині повідомляємо про що або про кого піде мова (передаємо загальні враження). В основній частині розкриваємо тему, тобто, розкриваємо ознаки предмета чи істоти. В  кінці тексту робимо підсумок (в тексті- описі може і не бути).

  1. Робота зі зображеннями різних тварин (Собака, кіт, папуга, хом’ячок, кролик, їжачок, півень.)             

 (Показ зображень різних тварин.)

     - Як ви думаєте, як можна описати цю тварину?

  1. Робота в парах: кожна пара отримує зображення тварини та пробує створити короткий опис, користуючись підказками та довідкою. За потреби замінюючи слова іншими.

 

Зачин. Мій (назва тварини). Його звуть…  Живе тваринка …

Основна частина.  Він…. розміру. Має …. шерсть (шубка чи оперення), Мордочка (голова)…, очі….,  вушка…, ніс(дзьоб)….,  лапки…,  хвіст….

Кінцівка. Напиши своє ставлення до тварини.

 

Довідка.

Тулуб - видовжений, витягнутий, маленький, великий.

Мордочка – загострена, приплюснута, коротка, кругла, витягнута.

          Шерсть - пухнаста, колюча, довга, коротка, м’яка, шовковиста, руда.

Очі - чорні, зелені, сірі, темні, веселі, розумні, наче намистинки, немов зернинки.

Вуха- гострі, довгі, висячі, крихітні, великі.

Хвіст – довгий, короткий, прямий, закручений, барвистий, немов веселка, куций, пухнастий.

Лапи – короткі, довгі, криві, рівні, м’які.

 Вдача-потішний, веселий, спокійний, ласкавий, полохливий, хитрий, рухливий, швидкий.

 

  1. Представлення описів одне одному.

 

V. Самостійна робота. Написання опису.

- Вибери тваринку, склади і напиши текст-опис, користуючись планом.

1. Назва тваринки.

2. Якого вона розміру?

3. Чим вкрите її тіло?

4. Який у неї ніс, очі, вушка, хвіст?

5. Що вона їсть?

6. Як ти ставишся до цієї тварини?

VІ. Перевірка самостійно роботи.

  1. Читання творів учнями.
  2. Корекція і доопрацювання творів.

VІІ. Підсумок уроку.

-Що вам найбільше сподобалося на  уроці?

-Чи вам вдалося описати тварину? Які труднощі виникали в процесі роботи?

- Спробуйте створити ще один опис тварини вдома та принести його на наступний урок.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бараненко Любов Анатоліївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 січня
Переглядів
870
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку