Урок "Розвиток мовлення «Словесне літнє асорті»

Про матеріал
Мета уроку: дати уявлення про слово, вчити учнів розрізняти поняття „предмет” і „слово” як його назву; актуалізувати знання дітей про речення як складову частину зв’язного мовлення, вчити послідовного і логічно висловлювати думку, поповнювати словник дітей новими словами та образними висловами
Перегляд файлу

Тема. Розвиток мовлення «Словесне  літнє асорті»

Мета: дати уявлення про слово, вчити учнів розрізняти  поняття „предмет” і „слово” як його назву; актуалізувати знання дітей про речення як складову частину звязного мовлення, вчити послідовного і логічно висловлювати думку, поповнювати словник дітей  новими словами та образними висловами,  вчити спостерігати за різними явищами і змінами в природі; розвивати творчі здібності, вміння будувати зі слів речення; виховувати інтерес до довкілля.

Обладнання: ілюстрації із зображенням картин літа, грамзапис голосів птахів, кольорова крейда,  кольорові олівці.

Хід уроку

І Організаційний момент

  • 1Створення емоційного настрою.

(Розповідь казки вчителем)

Є на світі дуже дивна країна. І живуть у ній веселі, добрі жителі. Але трапляються з ними річні речі. То буває налетить лютий вітер, а чорна хмара розпустить своїх служниць і вкриють вони все білим-білим  полотном. Або десь невідомо звідки візьметься квітуча красива галявина, встелена сліпучо-білим цвітом. Там голосно співають пташки галасливі, дзюрчить весело струмок. Згодом починаються золоті деньки для жителів: світить яскраво  сонечко, всі рослини радіють йому і  і розпускаються, бентежачи всіх неповторністю і красою. Інколи йде теплий дощ або бувають краплинки-росинки на листочках. А потім знову плаче хмарка, знов невеселий білий світ. Чомусь пташки сумні. Вони стурбовано дивляться у далину…

- Ось  погляньте у віконечко! Ген-ген видніється чорна цяточка!

- Відгадали загадку?

- Скажіть, будь ласка, як зветься ця країна? (Пори року)

  1. Актуалізація опорних знань учнів
    • 3 Прослуховування грамзапису „Пори року” П.І.Чайковського
  • То скільки пір року існує в природі?
  • Хто зможе назвати всі чотири пори року у відповідному порядку?
    • 4 Відгадування загадки – добавлянки

- А зараз я пропоную відгадати загадку-добавлянку про одну із пір року.

В небі ластівка летить

З вітром листя шелестить

Воду пє лелека

Сонце палить спека

Дозріває жито

Яка пора року ?... (Літо)

  • 5  Бесіда  про літо
  • Коли до нас приходить літо за календарем?
  • Назвіть „синів” літа.
  • Чому в них такі імена?

-    Сьогодні в гості завітало „Бабине літо”.  Давайте  пригадаємо, що трапилося з вами влітку?

  • Яким буває літо?
  • А звідки у літа стільки зоряних ночей, росяних ранків, спекотних днів?
  • А  чи ви любите літо?
  • А за що ви його любите?

6  Створення  „Асоціативного куща” за твором „Барви літа” (кольоровими олівцями  чи фломастерами зобразити промінчики літнього сонечка).

 

 

Літо


7  Слово вчителя.

Протягом року ви ходили з батьками і вихователями в гості до Осені, Зими, Весни і Літа.

Осінь, Зима і Весна – час навчання в школі. А літо – щаслива пора канікул, цікавого відпочинку дітей у селі у бабусі з дідусем, в лісі з батьками чи на морі.

Кожна пора року має свій колір.

  • Давайте поміркуємо – якого кольору Зима?
  • А якого Осінь?
  • А у Весни який колір?
  • А якого кольору Літо?
  • А чи цікаво вам, скільки в літа кольорів?

Літо вчора я зустрів

Скільки в тебе кольорів?

Не лічило я ніколи.

Запитай  колосся в полі

У берізки, квітів, річки,

У пташат, у дня  і нічки…

А найкраще – в дітвори,

Ті – полічать кольори.

8  Гра „Барви літа”

  • Тож давайте ми пограємося у гру  „Полічи барви  Літа”

Умови гри.

Я називатиму будь-який колір або відтінок, а ви називатимете  назви    квітів.

Наприклад :

білий – ромашка, королиця;

рожевий – зозулинець, польова гвоздика;

жовтий – кульбабка, гусяча лапка;

синьо-фіолетовий –конюшина, дзвоник.

ІІ Фізкультхвилинка

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

  • Ми сьогодні на уроці ще більше  дізнаємося про одну з найчудовіших пір року – Літо, доповнимо почуте і побачене власними спостереженнями, повчимося добирати слова про літо і складати  речення.

ІV Робота з мовним матеріалом

  • 1. Бесіда
  • Чи  знаєте ви, де межа між літом і весною?
  • А  між літом і осінню?
  • За календарем літо  „приймає естафету” 1 червня. Це міжнародний день захисту дітей.  Насправді   воно настає з початком цвітіння конюшини і брусниці,  а ще точніше – шипшини.
    • 2. Розгляд  ілюстрації із зображенням веселки
  • А чи знаєте  ви, як називається це незвичне явище природи, яке можна спостерігати тільки влітку? (Веселка, райдуга)
  • Хто спостерігав коли буває  веселка, яка вона, скільки в ній кольорів?
  • Веселка – це дуги різного кольору. Користуючись ілюстрацією назвіть ці кольори.

     (Червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий)

  • А чи можна сказати, що літо має всі кольори веселки?
  • А зараз, використовуючи кольори літа, спробуйте оживити малюнок. (Розфарбовування малюнків)
    • 3. Гра „Доповни речення”

У прекрасного літечка  багато ознак.

Ясно світить й добре гріє … (сонечко)

Теплі й погожі … (дні)

На деревах красиві і зелені … (листочки)

Небо вкрите білими …  (хмаринками)

4. Робота над  „Джерелами усної народної творчості” про літо

5. Відгадування загадок  про літо і складання речень із словами відгадками

6/ Гра „Добери риму до прислівя”

Хто в червні байдикує, той взимку … ГОЛОДУЄ.

У червні люди раді літу, а бджоли … ЦВІТУ.

Коли влітку не ходив по малину, то взимку вже … ПІЗНО.

Літо тому зелениться, хто працювати … НЕ ЛІНИТЬСЯ.

У серпні спина мліє, а зерно … - СПІЄ.

У серпні як сіно косять, то дощів … НЕ ПРОСЯТЬ.

7.Хвилинка рефлексії

  • Заплющіть оченята. Уявіть, що ви зараз  знаходитеся  у літньому садку. Вдихніть на повні груди повітря. Видихніть. Ще раз вдихніть. Розплющіть оченята.
  • То чим пахло літо?

    8.  Бесіда про спостережливість.

  • Тож  ви вчіться завжди бачити в природі все прекрасне.
  • Українці - люди дуже спостережливі. І ось послухайте, що вони помітили в природі.

Якщо рясно цвіте малина – на тепле літо.

Якщо ворони каркають – буде негода

     9. Робота над скоромовкою. Заучування.

Росте липа біля Пилипа.

Пилип біля липи очима глипа.

V Підсумок уроку

Літнє сонечко несе на своїх промінцях тепло. Воно вливається в твою душу. Візьміть іскорку цього тепла і зігрійте ту людину, якій буває холодно і сумно. Тепло ваших сердець розтопить лід сумних душ. Прокидаючись  щоранку, всміхайтеся сонечку і всьому прекрасному на землі.

- Над  чим ми працювали на уроці?

- Що найбільше сподобалося?

- Що нового дізналися про літо?

 

1

 

docx
Додано
29 липня 2019
Переглядів
849
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку