Урок "Розвиток особистих здібностей"

Про матеріал
Розгорнутий конспект з курсу за вибором "Основи християнської етики" 9 клас на тему: "Розвиток особистих здібностей".
Перегляд файлу

Дзяйло Оксана Михайлівна, учитель курсу «Основи християнської етики» Монастириського закладу загальної середньої освіти  І-ІІІ ступенів Монастириської міської ради Тернопільської області.

 

«Він і поставив одних апостолами, інших пророками, ще інших благовісниками, а тих – пастирями та вчителями, щоби приготувати святих для справи служіння, для збудування Христового тіла»

                                                                                      (Послання до ефесян 4:11-12)

 «Найбільший з вас нехай буде вам слугою»

                                                                                       (Матвія 23:11)

9  клас

Розгорнутий конспект уроку Тема: «Розвиток особистих здібностей » Мета:

-         розкрити значення здібностей і талантів;

-         з’ясувати відмінність між здібностями і талантами;

-         заохочувати до розвитку талантів для служіння ближнім і народу; - виховувати лідерські якості наслідуючи Ісуса Христа.

Обладнання: Святе письмо, свічка, паперові квіти, презентація до притчі

Золотий вірш: «Що ж, брати? Коли ви сходитеся, а той має пісню, той навчання, той об’явлення, той мову, той пояснення – все хай буде для збудування!» (1 Кор.14:26).

ХІД УРОКУ

І. Привітання. Створення атмосфери умиротворення та зосередженості.

ІІ. Молитва: Господи Боже, дякуємо Тобі за дар життя, за можливість пізнавати цей світ, себе. Ти даруєш нам радість роздумувати над твоїм Словом,  посилаєш щедроти і дари дітям своїм. Просимо Тебе, Господи, подай нам мир, перемогу над злом, визволи від страху та приведи до Небесного Царства.  Бо тобі належить слава навіки вічні . Амінь.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Роздаю учням паперові квіти(різні) кожна квітка символізує якийсь талант.

-         Дорогі діти, перед вами стоїть завдання впродовж уроку визначити, які таланти у вас є і записати на пелюстках квітки. Для того щоб краще розібратись із таким непростим питанням, прошу заглянути на сторінки Св. Письма.

-         Група І читає та роздумує над текстом 1 Кор.12:4–11.

-         Група ІІ - (Як.1:17– 18, 22–25).

(час до 3-4 хвилини) Зачитуємо Слово.

Гра «Мікрофон»

-         Від кого походить всякий дар?

-         Як людина отримує талант?

-         Чому таланти такі різні?

-         На чию користь маємо таланти?

-         Як ви думаєте, людина отримує від Господа готовий талант чи здібність?

ІV. Пояснення нового матеріалу.

Слово вчителя: Дорогі діти, кожна людина, яка приходить у цей світ має своє призначення від Бога. Місце, час, стать, батьків обирає для нас Господь. Він також обдаровує нас різними здібностями за нашими можливостями.

 -Як ви розумієте значення слова «здібність»?

Наука психологія дає такі визначення поняття «здібності»

1.Дяльність людини, спрямована на створення якісно нових, невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей.

2. Індивідуально стійкі психічні властивості людини, що визначають її успіхи в різних видах діяльності або це здатність людини робити щось дуже успішно.

(дані визначення записуємо у словничок)

- Як ви думаєте? Чи може людина, яка має здібності до малювання з першого разу намалювати справжню картину? Чому?

-Правильно, здібності потрібно розвивати, до тих пір, допоки вони не стають талантами.

-Що таке талант?

Отже талант - це вища сходинка розвитку здібностей.

Талант- це дар Божий для служіння людям, народу і Богу.

Ісус Христос провідуючи Євангелію розказав таку притчу:

«Притча про таланти» (Мт. 25:14–29). (Читаю)

 https  ://  www  .youtube  .com/  watch  ?  v  =  UgYM  -  goT  5  I  8 (демонструю)

V.      Робота над притчею.

Читання у ролях.

Зауважте, що таланти Господь роздає людям як вважає за потрібне, але прийде час, і кожна людина буде відповідати перед Ним, як примножила ці таланти, як вона ними орудувала, кому послужила?

Отже кожний із нас має святий обов’язок працювати на примноження талантів, щоб не бути «слугою невірним і лукавим».

-                     Чи усі добре зрозуміли зміст притчі?

-                     Чи має відношення дана притча особисто до кожного з нас? -   То які саме таланти дав, тобі Господь?

-                     Візьміть аркуш паперу і ручку і запишіть все, що вам подобається робити. Будьте повністю відвертими з собою. Запишіть, що вам дійсно приносить задоволення, якою з таких справ ви могли б займатися і як можете досягти більшого в цьому напрямку. До речі, подумайте, чи може ваш талант принести або вже приніс користь іншим людям.

Спільна робота на дошці

Записи на ваших аркушів переносимо в таблицю.

талант

примножити

закопати

Наведи приклад конкретних

осіб, які

перетворили

здібності в таланти

малювати

Стати видатним художником, бути

відомим, заробляти на життя, збагачувати культуру України

Перестати малювати, займатись іншими справами

Катерина

Білокур,

Марія

Приймаченко

Грати на муз. інструментах

Стати музикантом, писати музику, отримати славу, гроші, приносити задоволення іншим людям

 займатись іншими справами

Володимир

Івасюк,

Микола

Леонтович

Займатися спортом

Стати спортсменом, здобувати перемогу на

Не займатися спортом

Андрій

Шевченко,

Віталій та

Володимир

 

змаганнях, олімпіадах

 

Клички

VI.   Постановка проблемного питання?

Як ви думаєте, чи саме про ці таланти йдеться у притчі?..

Чи мають усі ці таланти мають вплив на спасіння людської душі?.. Я пропоную заповнити ідентичну табличку, але таланти, які впишемо,  це духовні дари Господа, які ведуть людину у Царство Небесне.

Талант

Примножити

Наведи приклад конкретних осіб, які примножили

талант

Закопати талант в землю

Розум, мудрість

Пізнати істину, працювати на поширенням христової віри

Апостоли,

Андрей

Шептицький та ін.

Спрямувати розум на матеріальне збагачення, дочасні розваги

Совість

Стояти в правді, бути справедливим до себе та інших, боротись за правду.

Християни- мученики, герої, які боронять Україну, люди, які працюють чесно і віддано.

Хитрувати, мовчати на зло, боятись визнавати істину

Віра

Слухати Слово Боже, ділитись з іншими вірою, жити вірою.

Авраам, Йов,

Пресвята Діва

Марія,

Сумніватися, сіяти сумніви, ненавидіти інших людей.

грішити

Честь

Поважати ближніх, любити, прощати, чинити діла милосердя

Св. Миколай, мати Тереза

Осуджувати, очорнювати ближніх, гніватися,

принижувати

Слово

Славити Бога, дякувати, говорити правду, молитись, благословляти

Тарас

Шевченко,

Святослав

Шевчук, Ліна

Костенко, інші

Вести пропаганду, злословити, проклинати.

VIІ. Закріплення  вивченого матеріалу .

Робота в парах.

Відповідно до таблиці, записати прізвища видатних українців, які своїм життям показали гідний приклад вірного служіння Богові, народу та

Батьківщині. (5 хв.)

VIІІ. Рефлексія. Підсумок уроку.

«Що ж, брати? Коли ви сходитеся, а той має пісню, той навчання, той об’явлення, той мову, той пояснення – все хай буде для збудування!» (1 Кор.14:26).

-         Квіти із вписаними талантами прошу покласти у вазу, і нехай цей чудовий, різнобарвний букет  красується на радість людям і славу Божу.

-         Дорогі діти Божі, кожен із нас має 5 і більше талантів, тому маємо над чим працювати впродовж життя. Нехай Господь щедро благословить  кожного на цю працю, допоможе примножити таланти і в радості зустріти Пана свого.

Д/З

І група -  Скласти інтелект-карту «Таланти Ісуса Христа». Презентація

ІІ група «Талановиті люди на сторінках Євангелія». Презентація

ІІІ група  «Дякую Богу за мій талант»  Презентація

pdf
Додав(-ла)
Дзяйло Оксана
Пов’язані теми
Етика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
11 січня
Переглядів
578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку