Урок № Дата
Тема: Розвиток вибірковості сприймання
МЕТА : покращення якості сприймання та засвоєння, покращувати стан дрібної моторики, збагачувати словниковий запас учнів; формувати просторове уявлення, розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу, виховувати мудрість, кмітливість, доброту.
Обладнання: папка «Корекція розвитку», зошит, олівці.
Вступна частина
Вправа «Привітання»
Ось дзвінок сигнал подав —
До роботи час настав.
Ось і ми часу не гаймо,
А урок свій починаймо.
Основна частина
Вправа Графічний диктант.
Графічний диктант – це виконання візерунків, малюнків під диктовку. Він розвиває вміння чути і розуміти словесну інструкцію, виконувати завдання без зразка, чим моделює навчальну діяльність школяра.
• 2 направо, 1 вгору, 1 направо, 2 вгору, 1 направо, 1 вниз, 1 направо, 1 вгору, 1 направо, 1 вниз, 1 направо, 1 вгору, 1 направо, 2 вниз, 4 наліво, 1 вниз, 1 наліво, 3 вниз, 1 направо, 1 вниз, 6 направо, 3 вниз, 1 наліво, 4 вниз, 1 наліво, 2 вгору, 1 наліво, 1 вгору, 3 наліво, 3 вниз, 1 наліво, 4 вгору, 1 наліво, 1 вгору, 1 наліво, 4 вгору, 1 наліво, 2 вгору. (Олень).
Вправа «Запам’ятай слова»
На столі під серветкою лежать предметні картинки або іграшки. Вчитель пропонує дитині послухати два-три слова-назви, запам’ятати їх, а потім знайти на столі відповідні картинки (іграшки).
Вправа «Впіймай звук!»
Вчитель промовляє учневі різні звуки, а завдання дитини плеснути в долоні – «впіймати звук», коли вона почує певний звук. Необхідно дотримуватись принципу від простого до складного:
– звук [а] серед у, у, а, у;
– звук [а] серед о, а, і, о;
– звук [і] серед и, е, і, и;
– звук [с] серед л, н, с, п;
– звук [с] серед ш, ж, ч, с і т.д.
Вправа «Повтори!»
Запропонуйте дитині повторити за вами склади
– та-та-да – пі- пи – ат-от
– па-па-ба – мі-ми – ум-ом
– ка-ка-га – ді-ди – іт-ит
– ва-ва-фа – кі-ки – ек-єк
Вправа “Ланцюжок слів”
Запропонуйте дитині повторити за вами ряди слів, різних за значенням, але схожих за звуковим складом:
– мак, лак, так, бак;
– тачка, качка, дачка;
– сік, вік, тік, бік;
Вправа “Назви слово!”
Запропонуйте дитині вибрати серед інших слів, та назвати лише те, яке починається на певний звук:
– на звук [а] серед слів Аня, Оля, Ігор, осінь, айстра;
– на звук [і] серед слів іграшки, овочі, автобус, Іра;
– на звук [б] серед слів мак, банка, танк, бочка
Заключна частина
Рефлексія.
Ми старались, ми трудились
Навіть трішечки втомились.
Відпочити вже нам час
Та чи все було гаразд?
Прощання
Вчитель. Сьогодні ми з тобою поділимося краплиною своєї доброти. Вони складають долоні, дмухають у них і передають одне одному «краплинку» своєї доброти.