Конспект уроку з української мови. Мета уроку вчити учнів створювати рекламне повідомлення; розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, увагу, уміння створювати власні висловлювання; виховувати повагу до рідної мови, до історії своєї країни.
Предмет: українська мова
Клас: 4
Назва чинної програми. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас
Тема уроку. Розвиток зв’язного мовлення. Рекламне повідомлення «Золоті ворота»
Мета. Формувати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце; орієнтуватися у часі та берегти його; планувати свої дії; доводити роботу до кінця)); інформаційну (здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел); громадянські та соціальні компетентності ( дбайливе ставлення до власного здоров’я, дотримання здорового способу життя, підтримання соціокультурного різноманіття.).
Формувати предметні компетентності: вчити учнів створювати рекламне повідомлення; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, уміння створювати власні висловлювання; виховувати повагу до рідної мови, до історії своєї країни.
Очікувані результати. Створює тексти зі щоденного життя (запрошення, оголошення, афіші тощо) з дотриманням типових ознак жанру [4 МОВ 3-3.1-3];
- оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови [4 МОВ 3- 3.1-7];
записує свою думку про предмет висловлення; формулює запитання та відповіді під час письмового спілкування [4 МОВ 3-3.1-6]
добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, Інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3]
Обладнання. Підручник «Українська мова. 4 клас» (автори Інна Большакова, Олена Пристінська), Т – схема, роздруківка «Ребус», відеоролики «Україно, вперед», «Живе місто. Золоті ворота», фото (дендропарк «Софіївка», Вінницький плавучий фонтан, озеро Синевир), медіаресурс (або фото) «Сайт музею Золоті ворота», роздруківка «Рефлексія. П’ятірочка».
Хід уроку
І. Організація класу
1. Хвилинка гарного настрою
Клас наш радо нас вітає,
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружнє коло,
Привітаймо всіх довкола!
2. Очікування
- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Яким, на вашу думку, він буде?
- А я чекаю, що наш урок буде
У – успішним
Р –радісним
О – особливим
К - креативним
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
- Щоб дізнатися, над якою темою будемо сьогодні працювати, розгадайте ребус (додаток 1)
- Яке слово отримали?
- Запишіть каліграфічно.
Р р ре екл лам ма реклама
- Зверніть увагу на з’єднання літер.
- Реклама – словникове слово, запам’ятайте його правопис.
- Що таке реклама?
- До якої частини мови належить слово?
- Доберіть і запишіть спільнокореневі слова – прикметник і дієслово.
- Позначте корінь у записних словах.
- А чи здогадався хтось, про що піде мова на уроці?
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні ми спробуємо себе в ролі піар – менеджерів і вчитимемося створювати рекламну листівку про одну з рукотворних пам’яток Києва - Золоті ворота.
IV. Робота над темою уроку
- А чи завжди реклама є корисною? Запишіть переваги та недоліки реклами.
- Отже, від реклами може бути як користь, так і шкода. Вчіться критично оцінювати інформацію, яку отримуєте з різних джерел.
- Чи доводилося вам колись що – небудь рекламувати?
- Спробуйте прорекламувати себе. Починайте самопрезентацію зі слів: «Не хочу хвалитися, але я…»
Руханка «Україно, вперед!
- А я хочу прорекламувати вам здоровий спосіб життя. Бути здоровим – це модно, стильно, сучасно. Рух – це здоров’я, позитив, гарний настрій. Тож трішки порухаємося. (Руханка)
- Як ви гадаєте, чи можуть бути рекламою пам’ятки культури і природи? Доведіть свою думку.
- Справді, рукотворні природні пам’ятки теж можуть рекламувати свої обласні центри чи всю нашу країну далеко за її кордонами. Кожне місто чи село має свою таку унікальну самобутну пам’ятку, за якою можна відразу зрозуміти, про яку місцину йде мова.
- Я називатиму вам визначне місце, ваше завдання – відгадати, про що я говорю.
Національний дендрологічний парк, пам'ятка світового садово-паркового мистецтва кінця 18 століття та улюблене місце відпочинку для українців. ("Софіївка", м.Умань)
Місто, в якому знаходиться найбільший в Україні і Європі плавучий світломузичний фонтан. За оцінками експертів, входить у десятку найкращих і видовищних фонтанів світу. (Вінниця)
Найбільше і найглибше високогірне озеро України. (Озеро Синевир, Закарпатська область)
- Ми живемо в дивовижно красивій країні! В Україні безліч чудових місць, якими можна милуватися, захоплюватися; завмирати від подиву при погляді на незвичайні творіння природи і людини. Сьогодні у нас є чудова нагода познайомитися ще з однією унікальною рукотворною пам'яткою України і візитівкою Києва – Золотими воротами – головною брамою, пам'яткою оборонної архітектури Київської Русі, збудованою в 11 столітті. Сьогодні Золоті ворота – це один із найвідвідуваніших музеїв Києва. Можливо, хтось, перебуваючи у Києві, відвідав цей музей і може поділитися з нами своїми спогадами і враженнями?
- Пропоную переглянути відеоролик і дізнатися цікаві факти про Золоті ворота. Слухайте уважно і запам’ятовуйте, бо у відео буде інформація, необхідна для написання рекламного повідомлення.
- Що вас вразило у переглянутому відео?
- Свої враження і цікавинки ми запишемо у рекламному повідомленні про Золоті ворота.
- Розгорніть підручники на с.52. Прочитайте перше і друге речення – це заголовок і слоган.
- А ось частину про те, чому варто відвідати музей, власне, саму рекламу, ми напишемо разом.
- Пригадайте, про що ви дізналися, переглянувши відео?
- Запишемо це речення. Розпочнемо його словами підручника: Ви дізнаєтеся про… (Золоті ворота, де вони знаходяться, чому мають таку назву).
- Хто проводить екскурсії у музеї?
- Запишіть наступне речення, починаючи словами: Побачите… (роботів- гідів, які проводять екскурсії).
- Для того, аби дати відповіді на наступні питання, дослідимо сайт музею.
- Пригадайте з уроків інформатики, чи варто відразу на 100% довіряти інформації, яку ми отримали чи її потрібно перевірити?
- Як можна переконатися, що інформація, яку ми отримаємо про роботу музею, є правдивою?
- Справді, ми перейшли на офіційну сторінку музею.
- Яку інформацію ми можемо дізнатися на сайті?
- Прочитайте і запишіть адресу музею, графік роботи, контактний телефон.
- З яких джерел ще можна дізнатися цю інформацію?
- Інформацію можна дізнаватися з інтернет - ресурсів, газет, рекламних буклетів, від знайомих. Але пам’ятаймо, всi відомості, які ми отримуємо, слід перевіряти і порівнювати. І варто це робити з кількох різних джерел.
- Ми з вами створили чудову рекламу частинки історії нашої держави - Золотих воріт. Хто спробує прочитати повністю повідомлення і прорекламувати цей музей?
- Яке чудове рекламне повідомлення у нас вийшло. Впевнена, що прочитавши його, у кожного виникатиме бажання досліджувати нашу країну, відкривати її таємниці, милуватися красою природи і пишатися історичною та культурною спадщиною нашої великої, могутньої і непереможної Батьківщини!
V. Рефлексія
1. Вправа «П’ятірочка» (додаток 3)
- Прочитайте і продовжіть речення.
2. Домашнє завдання
- Прочитайте написане рекламне повідомлення рідним. Доповніть повідомлення малюнком.
- До побачення. Дякую за урок. Ви – молодці!
Список використаних джерел та додатків: