Вправи для уроків української мови та читання для учнів 4 класу.
Всі вправи створено на платформі Google classroom за допомогою додавання Google малюнку в розділі завдання. Вправи зберігаються на Google диску і їх можна додати до завдання будь-коли.
Тема уроку: «Повторення знань про різні частини мови: іменник, прикметник, дієслово»
Вправа 1
«Веселі частини мови»
Мета: відновити і закріпити знання про слова — назви предметів, ознак, дій; продовжити формувати вміння розрізняти частини мови.
Дану вправу краще проводити на другому етапі уроку (актуалізація опорних знань).
Обладнання: комп’ютерне обладнання (ноутбук, планшет, комп’ютер)
Хід вправи
Перед учнями три частини мови позначені певним кольором і смайликом. Необхідно смайлики перенести до слів, які належать до даної частини мови і накласти кольоровий смайлик на прозорий.
Вправа 2
«Синоніми-краплинки»
Мета: актуалізувати знання учнів про іменники-синоніми; удосконалювати вміння добирати до поданого іменника синоніми.
Дану вправу краще проводити на четвертому етапі уроку (сприйняття й усвідомлення нового матеріалу).
Обладнання: комп’ютерне обладнання (ноутбук, планшет, комп’ютер)
Хід вправи
Учні мають прочитати вірш і знайти іменники-синоніми до слова дощ. Потім взяти краплинку, яка зображена внизу і поставити її над кожним словом-синонімом.
Тема уроку: «Синоніми, антоніми і омоніми: як їх відрізняти»
Вправа 3
«Влучно з’єднай»
Мета: поглибити знання учнів про синоніми, розкрити значення антонімів, омонімів.
Дану вправу краще проводити на шостому етапі уроку (підсумок уроку).
Обладнання: комп’ютерне обладнання (ноутбук, планшет, комп’ютер)
Хід вправи
Учні мають з’єднати стрілочками назву та значення поняття (правило).
Тема уроку: «Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами речення»
Вправа 4
«Складаю речення»
Мета: формувати уміння й навички складати речення, доцільно використовуючи однорідні члени речення, розставляти правильно розділові знаки у реченнях з однорідними членами.
Дану вправу краще проводити на п’ятому етапі уроку (узагальнення й систематизація опорних знань).
Обладнання: комп’ютерне обладнання (ноутбук, планшет, комп’ютер)
Хід вправи
Учні мають скласти і записати три речення, використовуючи подану схему.
В першому реченні між однорідними членами речення треба поставити кому, в другому з’єднувати однорідні члени речення сполучником і, в третьому сполучником а.
Тема уроку: «Правопис слів з орфограмою ненаголошені голосні [е], [и]»
Вправа 5
«Обирай правильно»
Мета: ознайомити учнів з орфограмою ненаголошені голосні [е] та [и] в коренях слів; формувати вміння правильно писати слова з ненаголошеними [е], [и].
Дану вправу краще проводити на шостому етапі уроку (підсумок уроку).
Обладнання: комп’ютерне обладнання (ноутбук, планшет, комп’ютер)
Хід вправи
Учні мають обрати та поставити правильну букву е чи и, яку слід писати у слові.