Тема. Написання твору «Зима-чарівниця»
Мета. Вчити учнів писати твір на задану тему, нестандартно мислити, правильно висловлювати свої думки. Розвивати творчі здібності, мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до природи, бажання словами змальовувати красу навколишнього світу.
Обладнання: диск зі слайдами, мультиплікаційна дошка, малюнки учнів про зиму
План-конспект
1. Організація класу
2. Психологічний настрій учнів на урок
3. Актуалізація опорних знань
Сідайте зручненько, я запрошую вас у подорож. А куди ми помандруємо, вам підкаже загадка. 1 слайд
Чудо-сани прилетіли, скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця – білокоса, білолиця.
Рукавом махає, сріблом все вкриває. /Зима/
Повідомлення теми і мети уроку
Наш урок – це урок творчості, натхненності, добра і радості.
Знайомство із завданнями уроку
2 слайд
3 слайд
Вправа “Очікування”
– Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую дзвін. Заметіль розсипала сніжинки і в нашому класі. Прислухайтесь до них і вони підкажуть вам, що ви “очікуєте” від сьогоднішнього уроку. Пам’ятайте, що починати треба зі слів: “я очікую”.
- В пору снігопаду я також впіймала ось таку сніжинку, дивну і казкову. Вона не тільки доповнює ваші відповіді, але й підказує мені, що очікую я:
4 слайд
I.Портрет П.І. Чайковського. Звучить мажорна музика П. Чайковського
«Пори року. Грудень» (використовую музичний редактор).
5-10 слайд
1. Аудіювання на фоні музики П. Чайковського «Пори року».
- Діти, послухайте вірш і скажіть, якими словами передані спокій і тиша зимового дня?
Летить сніжок легесенький, кружляє,
Безшумно осідає він на все
І килими гладенькі простеляє,
Та стільки щастя й радості несе!
Бо ж поле стало чисте та цнотливе,
На ліс пухнасту шаль вдягла зима.
У цілім світі раптом побіліло --
Ні сірого, ні чорного нема.
Зійшли хмарки, і небо посиніло,
А сонце ген з-за обрію пливе.
І всюди заіскрилось, засвітило!
Напевно, диво-казка тут живе...
2. Розповідь учителя.
Диво-казка живе скрізь тихим зимовим днем, коли навколо снігові замети, льодом скуті річки, а на деревах шапками лежить сніг. Дуже гарно в таку пору! Але зима буває різною. То сонечко вигляне, і все заблищить, засяє, то сніжок іде, а то хурделиця свої права диктує, мете, завіває.
Сьогодні ми напишемо твір про зиму, красиву, білосніжну, недаремно ж ми назвали його «Зима-чарівниця». Можна пофантазувати і написати про те, як ви її собі уявляєте. Допоможуть вам ваші ж малюнки.
Використовуємо малюнки про зиму.
11 слайд
3. Бесіда.
- Які картини виникають у вашій уяві при слові зима?
12 слайд
- А коли дивитесь на замерзле, вкрите візерунками вікно, що собі уявляєте?
13 слайд
- Які чари зими вам найбільше подобаються?
14 слайд
- «Дощ компліментів»
Які слова ви використаєте для опису зими?
15 слайд
4. Складання плану.
План твору (подаю у вигляді презентації).
1. Несподівано прийшла зима.
2. Ліс взимку.
3. Зимова казка.
5. Складання твору учнями.
Зразок твору
Мене розбудила синичка. Вона постукала дзьобом у вікно і голосно писнула. Я підбігла до вікна, а там біло-біло! Це вночі завітала чарівниця-зима. Стало так гарно, урочисто, світло.
Зима! Одне лише слово, а в уяві виникає стільки картин! Кожну з них я хочу намалювати. На одній біліє поле, а вдалині - темний ліс. На іншій все світиться від яскравого сонечка. Ось чудова річка з прозорою кригою, і я катаюсь на ковзанах. А ще мені подобається, коли іде лапатий сніг. Я замислююсь і уявляю, якою буде ця зима.
Я мрію... І раптом чарівна Фея бере мене за руку і веде на засніжену галявину. Там під звуки чарівної музики кружляють у танці дівчатка-сніжинки. їх так багато, і вони так гарно танцюють, що я не витримую і кружляю разом з ними.
У вікно постукала синичка, і я прокинулася...
16-37 слайд
6. Творча робота.
7. Презентація робіт
38 слайд
7. Підсумок уроку.
8. Домашнє завдання.
- Усно скласти текст-розповідь про розмову сніжинок.
39 слайд
1