Урок географії у 8 класі
Вчитель Новохатько Олена Іванівна
Вчитель- асистент Цабан Анжела Вікторівна
ТЕМА УРОКУ :РУДНІ Й НЕРУДНІ КОРИСНІ КОПАЛИНИ:БАСЕЙНИ,
РАЙОНИ ЗАЛЯГАННЯ І ВИДОБУТКУ.
МЕТА УРОКУ : Формувати поняття «Корисні копалиниУкраїни, з них – рудні ,нерудні».
Поглиблювати знання про основні райони залягання корисних копалин України.
Удосконалювати навички роботи з атласом,контурною картою, інтернет- ресурсами .
Виховувати бережливе ставлення до природних багатств Землі.
Методи і прийоми роботи учнів на різних етапах уроку
Етапи уроку |
Прийом педтехніки |
Методи роботи |
||
Репродуктивний |
Частково- пошуковий |
Дослідницький |
||
Актуалізація опорних знань учнів |
Бліцопитування |
|
+ |
|
Експрес-тексти |
|
+ |
|
|
Гра аукціон |
|
+ |
|
|
Мотивація навчальної діяльності учнів |
Слово вчителя |
+ |
|
|
Вивчення нового матеріалу |
Робота в групах |
+ |
|
+ |
Закріплення знань і вмінь учнів |
Практична робота |
|
|
|
Географічний практикум |
|
+ |
|
|
Підсумок уроку |
Самооцінювання |
|
+ |
|
Заключне слово учителя |
+ |
+ |
|
|
Домашнє завдання |
Різнорівневі домашні завдання |
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
Прийом педтехніки |
Обладнання
|
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Хроно-метраж |
||
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ |
1 хв |
|||||
ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ |
||||||
Бліцопитування |
|
1.Назвіть рельєфотвірні чинники (внутрішні – ендогенні,зовнішні – екзогенні) 2.В чому проявляються внутрішні сили Землі? (Внутрішні сили Землі проявляються у русі літосферних плит,у проникненні речовини мантії у земну кору і вилив її на поверхню) 3.Які форми земної поверхні сформувалися під дією ендогенних процесів? (материки,океанічні западини,гірські країни і материкові рівнини,гірські хребти і міжгірні улоговини). 4.Назвіть зовнішні рельєфотвірні чинники (робота вітру,діяльність океанів і морів,теукчих поверхневих і підземних вод,льодовиків і вічної мерзлоти,вивітрювання,діяльність рослин і тварин) |
Відповіді учнів |
Перегляд фото різних форм рельєфу. |
2хв |
|
Місткий кошик |
Картки з запитаннями
|
1.Вулканогенні типи рельєфу проявляються в :…(Крим – гори Аюдаг і Кастель,згаслий вулкан Карадаг). 2.Назвіть денудаційні форми рельєфу – пасма з асиметричними схилами (куести у Карпатах) , 3.Горбисті пасма висотою до 200м – (товтри на Подільській височині) 4.Водно-ерозійні форми рельєфу (річкові долини, яри,балки) 5.Алювіальні типи рельєфу (заплави). 6.Льодовикові і водно-льодовикові типи рельєфу (ками,кари,зандри,цирки). 7.Суфозійні типи рельєфу (степові блюдця). 8.Карстові типи рельєфу (лійки,печери,колодязі). 9.Еолові типи рельєфу (горби). 10.Форми рельєфу утворені під дією роботи води(обриви,пісчані смуги,пересипи). 11.Техногенні форми рельєфу (терикони,водоканали)
|
Самостійна робота з подальшою самоперевіркою |
Перегляд фото різних форм рельєфу. |
2хв |
|
Гра «Аукціон» Робота у підгрупах |
Фізична карта України |
1.Знайти на карті денудаційні форми рельєфу України :Подільську височину,Кримські гори,Карпати – позначте їх червоним кольором.(І) 2.Водно-ерозійний тип рельєфу – Подільська височина – Дністровський каньйон.- позначити зеленим кольором.(ІІ) 3.Карстові типи рельєфу – карстова печера Солдатська(Крим), Поділля Тернопільська обл –гіпсова печераОптимістична)-позначити синім кольором.(ІІІ) |
На чистому ватмані зображено кордон України учні наносять завдання на картках. |
Робота з фізичною картою України. |
3хв |
|
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
||||||
Вступне слово вчителя |
|
Подивіться на карту України – численні позначки у вигляді геометричних фігур різного кольору . Ко́рисні копáлини — мінеральні утворення земної кори, хімічний склад і фізичні властивості яких дають змогу ефективно використовувати їх у сфері матеріального виробництва. За В .С .Білецьким та В. О. Смирновим, корисними копалинами називають природні мінеральні речовини, які за сучасного рівня розвитку техніки можна з достатньою ефективністю використовувати у господарстві безпосередньо або після попередньої обробки. Корисні копалини перебувають у земній корі у вигляді скупчень різного характеру (жил, штоків, пластів, розсипів тощо). Скупчення корисних копалин утворюють родовища, а у випадку великих площ поширення — райони, провінції і басейни. Розрізняють тверді, рідкі і газоподібні корисні копалини. Видобутком корисних копалин займається гірнича справа.
|
Записують тему уроку |
2хв |
||
І ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ |
||||||
Робота в групах |
Підручники атласи гаджети (зразки корисних копалин) |
Охарактеризувати: 1.Родовища руд чорних металів. 2.Родовища руд кольорових металів. 3.Родовища руд нерудної сировини. |
Учні працюють у малих групах над характеристикою корисних копалин. |
12хв |
||
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ |
||||||
Пр робота (початок) |
Контурні карти, прості олівці |
Нанести на к.к. 1.Основні родовища руд чорних металів. 2.Основні родовища руд кольорових металів. 3.Родовища руд нерудної сировини. |
Наносять на к.к. основні родовища паливних ресурсів. |
Наносять к.к. по одному родовищу. |
12хв |
|
ПЕРЕГЛЯД ФОТО ТА ВІДЕОФРАГМЕНТІВ ОСНОВНИХ РОДОВИЩ ПАЛИВНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ. |
||||||
ПІДСУМОК УРОКУ |
||||||
Самооцінюван-ня |
Картки самооцінки |
Оціни себе від 0 до 2 балів Ти брав активну участь?__ Ти вносив доречні пропозиції?__ Ти надавав допомогу товаришам у роботі?___ Ти доповідав класу про результати групової роботи?__ Ти виконав всі завдання?___ Ти підбадьорював до роботи інших?__ Усього балів ___ |
Кожен учень оцінює свою роботу на уроці |
3хв |
||
Заключне слово вчителя |
|
Отже…Який висновок можна зробити? Діти дають відповіді з підручника. |
Допомагають формулювати висновки |
4хв |
||
Домашнє завдання |
||||||
Різнорівневі Завдання (крім матеріалу підручника) діти вибирають за власним бажанням |
|
1.Опрацювати параграф підручника 2.Створити презентацію «Нерудні корисні копалини України» 3.Скласти кросворд з п’яти – шести запитань , пов’язаних з темою уроку. |
Записують домашнє завдання |
3хв |
||
|
|
|
|
|
||