Урок "Рудні й нерудні корисні копалини України".

Про матеріал
Матеріал уроку дасть можливість вчителю сформувати в учнів поняття « рудні ,нерудні» корисні копалини ,поглиблювати знання дітей про основні райони залягання рудних , нерудних корисних копалин України. Удосконалювати навички роботи учнів з атласом,контурною картою, інтернет- ресурсами . Виховувати бережливе ставлення дітей до природних багатств Землі.
Перегляд файлу

Урок географії у 8 класі

Вчитель  Новохатько Олена Іванівна

Вчитель- асистент  Цабан Анжела Вікторівна

 

ТЕМА УРОКУ :РУДНІ Й НЕРУДНІ КОРИСНІ КОПАЛИНИ:БАСЕЙНИ,
РАЙОНИ ЗАЛЯГАННЯ І ВИДОБУТКУ.

МЕТА УРОКУ : Формувати поняття «Корисні копалиниУкраїни, з них – рудні ,нерудні».

Поглиблювати знання про основні райони залягання корисних копалин  України.

Удосконалювати навички роботи з атласом,контурною картою, інтернет- ресурсами .

Виховувати бережливе ставлення до природних багатств Землі.

Методи і прийоми роботи учнів на різних етапах уроку

Етапи уроку

Прийом педтехніки

Методи роботи

Репродуктивний

Частково-

пошуковий

Дослідницький

Актуалізація

опорних знань

учнів

Бліцопитування

 

+

 

Експрес-тексти

 

+

 

Гра аукціон

 

+

 

Мотивація навчальної діяльності учнів

Слово вчителя

+

 

 

Вивчення нового матеріалу

Робота в групах

+

 

+

Закріплення знань і вмінь

учнів

Практична робота

 

 

 

Географічний практикум

 

+

 

Підсумок уроку

Самооцінювання

 

+

 

Заключне слово учителя

+

+

 

Домашнє завдання

Різнорівневі домашні завдання

 

+

+

 

 

 

 

 

 

 

Прийом

педтехніки

Обладнання

 

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Хроно-метраж

І  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1 хв

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Бліцопитування

 

1.Назвіть рельєфотвірні  чинники

 (внутрішні – ендогенні,зовнішні – екзогенні)

2.В чому проявляються внутрішні сили Землі? (Внутрішні сили Землі проявляються у русі літосферних плит,у проникненні речовини мантії у земну кору і вилив її на поверхню)

3.Які форми земної поверхні сформувалися під дією ендогенних процесів? (материки,океанічні западини,гірські країни і материкові рівнини,гірські хребти і міжгірні  улоговини).

4.Назвіть зовнішні рельєфотвірні  чинники (робота вітру,діяльність океанів і морів,теукчих поверхневих і підземних вод,льодовиків і вічної мерзлоти,вивітрювання,діяльність рослин і тварин)

Відповіді учнів

Перегляд фото різних форм рельєфу.

2хв

Місткий кошик

Картки з запитаннями

 

1.Вулканогенні типи рельєфу проявляються в :…(Крим – гори Аюдаг і Кастель,згаслий вулкан Карадаг).

2.Назвіть денудаційні форми рельєфу – пасма з асиметричними схилами   (куести у Карпатах) ,

3.Горбисті пасма висотою до 200м(товтри на Подільській височині)

4.Водно-ерозійні форми рельєфу (річкові долини, яри,балки)

5.Алювіальні типи рельєфу (заплави).

6.Льодовикові і водно-льодовикові типи рельєфу (ками,кари,зандри,цирки).

7.Суфозійні типи рельєфу (степові блюдця).

8.Карстові типи рельєфу (лійки,печери,колодязі).

9.Еолові типи рельєфу (горби).

10.Форми рельєфу утворені під дією роботи води(обриви,пісчані смуги,пересипи).

11.Техногенні форми рельєфу (терикони,водоканали)

 

 

Самостійна робота

з подальшою самоперевіркою

Перегляд фото різних форм рельєфу.

2хв

Гра «Аукціон»

Робота у підгрупах

Фізична карта

України

1.Знайти на карті денудаційні форми рельєфу України :Подільську височину,Кримські гори,Карпатипозначте їх червоним кольором.(І)

2.Водно-ерозійний тип рельєфу – Подільська височина – Дністровський каньйон.- позначити зеленим кольором.(ІІ)

3.Карстові типи рельєфу – карстова печера Солдатська(Крим), Поділля Тернопільська обл –гіпсова печераОптимістична)-позначити синім кольором.(ІІІ)

На чистому ватмані зображено кордон України учні наносять завдання на картках.

Робота з фізичною картою України.

3хв

МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя

 

Подивіться на  карту України – численні позначки у вигляді геометричних фігур різного кольору . Ко́рисні копáлини  мінеральні утворення земної кори, хімічний склад і фізичні властивості яких дають змогу ефективно використовувати їх у сфері матеріального виробництва. За В .С .Білецьким та В. О. Смирновим, корисними копалинами називають природні мінеральні речовини, які за сучасного рівня розвитку техніки можна з достатньою ефективністю використовувати у господарстві безпосередньо або після попередньої обробки. Корисні копалини перебувають у земній корі у вигляді скупчень різного характеру (жил, штоків, пластів, розсипів тощо).

Скупчення корисних копалин утворюють родовища, а у випадку великих площ поширення — райони, провінції і басейни. Розрізняють тверді, рідкі і газоподібні корисні копалини.

Видобутком корисних копалин займається гірнича справа.

 

Записують тему уроку

2хв

І ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах

Підручники

атласи

гаджети

(зразки корисних копалин)

Охарактеризувати:

1.Родовища руд чорних металів.

2.Родовища  руд кольорових металів.

3.Родовища руд нерудної сировини.

Учні працюють у малих групах над характеристикою корисних копалин.

12хв

ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Пр робота

(початок)

Контурні карти, прості олівці

Нанести на к.к.

1.Основні родовища руд чорних металів.

2.Основні родовища руд кольорових металів.

3.Родовища руд нерудної сировини.

Наносять на к.к. основні родовища паливних ресурсів.

Наносять  к.к. по одному родовищу.

12хв

ПЕРЕГЛЯД  ФОТО ТА ВІДЕОФРАГМЕНТІВ  ОСНОВНИХ РОДОВИЩ ПАЛИВНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ.

ПІДСУМОК УРОКУ

Самооцінюван-ня

Картки

самооцінки

Оціни себе від 0 до 2 балів

Ти брав активну участь?__

Ти вносив доречні пропозиції?__

Ти надавав допомогу товаришам у роботі?___

Ти доповідав класу про результати групової роботи?__

Ти виконав всі завдання?___

Ти підбадьорював до роботи  інших?__

Усього балів ___

Кожен учень оцінює

 свою роботу на уроці

3хв

Заключне слово вчителя

 

Отже…Який висновок можна зробити? 

Діти дають відповіді з підручника.

Допомагають формулювати висновки

4хв

Домашнє завдання

Різнорівневі

Завдання (крім матеріалу підручника) діти вибирають за власним бажанням

 

1.Опрацювати  параграф  підручника

2.Створити презентацію «Нерудні корисні копалини України»

3.Скласти кросворд з пяти – шести запитань , повязаних з темою уроку.

Записують домашнє завдання

3хв

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 березня 2020
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку