Урок "Рух тіла під дією кількох сил. Розв’язування задач."

Про матеріал
Тема: Рух тіла під дією кількох сил. Розв’язування задач. Мета: начальна: сформувати вміння учнів використовувати перший і другий закони динаміки Ньютона для опису руху тіл по горизонтальній і по похилій площині, закріпити в учнів знання про сили, які існують при русі тіла; з’ясувати кінематику і динаміку руху зв’язаних тіл; формувати вміння учнів розв’язувати задачі на рух із тертям; Розвивальна: розвивати навички складання рівняння другого закону Ньютона у векторній і скалярній формах; розвивати уяву і логічне мислення учнів ; Виховна: виховувати впевненість у собі, необхідність в знаннях. Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Урок №30

Тема: Рух тіла під дією кількох сил. Розв’язування задач.

Мета: начальна: сформувати вміння учнів використовувати перший і другий закони динаміки Ньютона для опису руху тіл по горизонтальній і по похилій площині, закріпити в учнів знання про сили, які існують при русі тіла; з’ясувати кінематику і динаміку руху зв’язаних тіл; формувати вміння учнів розв’язувати задачі на рух із тертям;

Розвивальна: розвивати навички складання рівняння другого закону Ньютона у векторній і скалярній формах; розвивати уяву і логічне мислення учнів ;

Виховна: виховувати впевненість у собі, необхідність в знаннях.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

1.Організаційний момент

2.Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

  1.     Які види сил вивчає механіка?
  2.     Який напрям прискорень, що їх надають тілам сили (сила пружності, сила тяжіння, сила тертя)?
  3.     Яка послідовність розв’язування задач?
  4.     Як знайти кожну з двох сторін прямокутного трикутника за відомою стороною і тригонометричними функціями гострого кута.
  5.     Що характеризує сила?
  6.     Яка сила називається зрівноважуючою силою, яка рівнодійною?
  7.     Що називається додаванням сил?

3.Вивчення нової теми

План

  1. Схема розв`язку задачі на застосування законів динаміки
  2. Рух тіла по горизонтальній поверхні.
  3. Рух тіла по похилій площині.
  4. Рух зв'язаних тіл.

Конспект уроку

Рух тіла по похилій площині може бути

Рівномірний

Рівноприскорений

Вивчення руху тіл по похилій площині та визначення ККД

вгору

Рух звязаних тіл

Застосування законів динаміки: Плани-конспекти урокiв з фізики, страница 3

 

Рух тіла по колу

Движение на поворотах. - Алгоритмы решения задач - Решение задач - Каталог  статей - Физика для всех

Fsina=Fter

 

4.Розвязування задач

Задача №1. По горизонтальній дорозі рівномірно тягнуть за мотузку вантаж масою 50 кг, прикладаючи до мотузки силу 150 Н. Визначити коефіцієнт тертя ковзання, якщо мотузка утворює кут 300 до горизонту. З якою силою тіло тисне на опору?

Дано:

m=50 кг

FT=150 Н

α=300

Приклади розв'язання задач

Ox:

Oy:

 

P=50 кг·10 м/с2-150Н·0,5=425 Н;

µ=150Н·0,866/425 Н=0,3

µ-? P-?

Відповідь: 425 Н, 0,3

Задача №2. Сани масою 120 кг з’їжджають з гори завдовжки 20 м, нахиленої під кутом 300 до горизонту. Коли і з якою швидкістю вони досягнуть підніжжя гори, якщо коефіцієнт тертя 0,02?

Дано:

m=120 кг

l=20

µ=0,02

α=300

Ox:

 

Oy:

 

t-? v-?

Відповідь: 2,9 с; 13,7 м

Задача №3. На нитці, перекинутій через нерухомий блок, підвішені вантажі масами 0,3 кг і 0,34 кг. За 2 с після початку руху кожний вантаж  пройшов шлях 1,2 м. Знайти прискорення вільного падіння за даними досліду.

Дано:

m1=0,3 кг

m2=0,34 кг

t=2 с

h=1,2 м

 

g-?

Відповідь: 9,6  м/с

5.Підсумок уроку

1. Без якої сили неможливо зрушити будь-який предмет?

2. Як зміниться сила тертя ковзання при переміщенні вантажу по горизонтальній поверхні, якщо силу нормального тиску збільшити в 4 рази?

3. Силу нормального тиску при переміщенні вантажу по горизонтальній поверхні зменшили у 5 разів. Як змінився коефіцієнт тертя ковзання?

4. Від яких чинників залежить сила тертя ковзання?

6.Домашнє завдання

§13 ст 80-86 Вправа №13(4-6) ст 86

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
16813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку