План-конспект
уроку для учнів 9 класів КЗ «СЗШ №5 ім. Г. Романової»
Тема уроку: Рухливі та спортивні ігри.
Мета уроку: Привити учням любов до занять фізичною культурою та спортом, підвищення рівня загального здоров’я за допомогою європейських та американських видів спорту.
Завдання уроку:
Інвентар: Футбольний м’яч, м’ячі для американського футболу, футбольні стійки.
Місце проведення уроку: Шкільній стадіон.
Вчитель, який проводив урок: Кокалюк П. А.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
|
І |
Підготовча частина уроку
- направо; - наліво; - кругом;
- на носках; - на п’ятках ; - перекатним кроком.
|
12’ 1’
30’’ 30’’
30’’ 2’
2’ 20-30м 20-30м 20-30м
4’ 1’
30’’ |
Привітання. Звернути увагу на спортивну форму учнів.
90-120 уд/хв.. Слідкувати за правильністю виконання вправ.
Слідкувати за правильністю виконання вправ.
Темп середній. Дихальна гімнастика. 90-120 уд/хв.. |
|
ІІ |
Основна частина уроку
1-вперед 2-назад 3-вліво 4-вправо
В.п.: руки вниз 1-4:махи прямими руками вперед 5-8:махи прямими руками назад;
В.п- руки всторони 1-4: відведення прямих рук назад
В.п- права рука вгорі 1-2: відведення рук назад 3-4: те ж саме, зі зміною рук вгорі
а) правою; б) лівою.
|
30’ 7’ 20-30м
4-6 разів
20-30м
4-6 разів
20-30м
6-8 разів
20-30м
6-8 разів
20-30м 20-30м
1’
7’
20-30м 20-30м 20-30м
20-30м
20-30м
20-30м
30’’
14’
|
Слідкувати за правильністю виконання вправ, положенням спини. Темп виконання – повільний.
Дихальна гімнастика. Темп виконання вправи – швидкий. Вправа виконується в колоні по два. Вправи виконуються з розподілом на дві команди. Слідкувати за правильністю виконання вправ;
Слідкувати за правильністю виконання вправ;
90-120 уд/хв.. Правила гри додаються. |
|
ІІІ |
Заключна частина уроку.
|
3’ 1’
1’
30’’
30’’ |
Дихальна гімнастика.
Вказати на помилки, назвати кращих, виставлення оцінок за урок. |
|
Історія виникнення гри «Kick-Boll»
Кікбол - схожа на бейсбол гра, винайдена в США в першій половині 20-го століття. Як в бейсболі, одна команда намагається виграти, при цьому його гравці повертають м'яч від бази до поля (а там кругом бази), в той час як інша команда намагається зупинити їх, позначаючи їх "аут" з м'ячем, перш ніж вони зможуть повернутися на рідну базу. Замість забивання маленького жорсткого м'яча битою гравці штовхають великий надутий гумовий м'яч, це робить його більш доступним для маленьких дітей. Як в бейсболі, гра ділиться на періоди - "іннінг", де подають і захищаються команди міняються місцями. Команда з найбільшим числом пробіжок після заданого числа подач виграє.
Кікбол - популярна в США, в основному серед молоді і дітей шкільного віку, командна гра для спортмайданчиків. Відсутність спеціалізованого обладнання і базуються на високій кваліфікації позицій (на кшталт пітчера) робить гру доступним введенням в інші види спорту. Він менш популярний серед дорослих, які вважають за краще аналогічні ігри, ніби як софтболу і бейсболу.
"Гра, здається, приносить однакову радість дітям, дає краще зрозуміти національні ігри (Бейсбол), і в той же час дає їм вправи, які не надто жорстокі і повні веселощів.
Кікбол, спочатку названий "Штовхаючий Бейсбол", був винайдений ще в 1917 році Миколою Сьюзен, Керівником ігрових майданчиків Парку Цинциннаті в Цинциннаті, штат Огайо. Сьюз представив свій перший документований огляд гри, яка включала в себе 12 правил, і схему поля в «Книзі ігрових майданчиків» (англ. The Playground Book), виданої в 1917 році. У цій книзі гра називається "Штовхаючий бейсбол".
В районі 1920-1921 "кікбол" використовувався викладачами фізкультури в державних школах, щоб навчити юнаків та дівчат азам бейсболу. В цей час використовувався футбольний або волейбольний м'яч. У грі брало участь від десяти до тридцяти гравців на полі, що включає «нейтральну зону», куди не входять, поки м'яч буде викинуть. Там не було пітчера, оскільки м'яч повинен був вибиватися з домашньої зони, кола розміром 3 фути. М'яч повинен пройти за 5-футову лінію. Команди повинні були мінятися місцями тільки після того, як всі члени команди зробили подачу.
В цей час кікбол грався на однаковому з бейсболом поле, за винятком того, що була тільки одна база, відповідна другому місцю бейсбольного поля. На базі могло бути кілька гравців, але все потрібно встигнути додому до останньої подачі, і порядок подачі зберігався.
Так само були дві позиції короткої зупинки гравця: одна між 1 і 2, і між 2-й і 3-й. Домашня майданчик була відзначена на землі прямокутником в 3 на 4 фути.
У публікації квітня 1922 Даніель Чейз, керівник фізичного виховання для штату Нью-Йорк Департаменту освіти, описує самі ранні відомі записи дорослих граючи в кікбол. Ця гра відбулася на конференції сільських вчителів в Муерс Форкс, округ Клінтон, Нью-Йорк, де Данило навчав ігор, яким вчителі повинні вчити своїх учнів. У них не було м'яча, так що вони зробили його зі старого панчохи і ганчірок. М'яч був близько 7 до 8 дюймів в довжину і перев'язується старим шнурком. Створення цього імпровізованого м'яча було продемонстровано сільським вчителям паном Бреддок Велс. Педагогам були привласнені номери для створення команди; непарних чисел для однієї команди і парні для іншої. Капітани команд вибирали коледж для представлення кожної команди назву. Непарних вибрав Йель, а парних Прінстон. Гра в «Штовхаючий Бейсбол» була останньою грою на конференції, щоб вибрати чемпіона дня. Для кожної команди було взято 10 гравців, а інші були зібрані в групи підтримки. Першим ударив Єль. На полі не було пітчера, але були дуже короткі зупинки між першою і другою. Тільки три раунди були закінчені в спеку в той день, з Йелем закінчуючи як Віктор виграш 3 до 2. Групи підтримки показали відмінну спортивну майстерність, неупереджено аплодуючи всім добре граючим.
Короткі правила гра
Матеріали: М'яч товщиною з бейсбольний і трохи більше за розміром, який ви використовували в середній школі.
Поле: Ромбовидний бейсбольний майданчик або щось подібне, що здається вам підходить.
Учасники гри: одночасно на полі грає 6-7 гравців. Кількість гравців може змінювати в залежності від числа учнів в класі.
Початок гри: гра починається з розміщення гравців атакуючої команди по базах і в полі. Захищаюча команда розміщується за лінією подачі, гравці по черзі б’ють м’яч з зони для подачі.
(атакуюча команда подає м’яч, подаючий гравець )
Рахунок гри: після кожного удару гравець повинен щосили бігти по всіх базах. Очки нараховуються після перетину бази (на неї потрібно обов’язково наступити!)
Визначення переможців: перемагає та команда, котра набере більшу кількість очок.
Фоли: якщо після удару м’яч ловить той, хто подавав цей м’яч (подаючий) то команді захисників зараховується один фол. Після трьох фолів команди міняються місцями на полі( кількість фолів може змінюватись суддею або вчителем).
Суддівство: перед кожною грою в командах вибирається капітан(якщо це необхідно), який допоможе з розстановкою гравців на полі, а також суддя(це може бути вчитель фізичної культури).