Урок рухливих ігор "Розвиток рухових якостей"

Про матеріал
Конспект уроку рухливих ігор з інтегрально-розвивальними м'ячами, які розвивають у дітей мислення, координацію, спритність, рухові якості. За допомогою цих м'ячів можна інтегрувати уроки фізичної культури з іншими предметами.
Перегляд файлу

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК РУХЛИВИХ ІГОР

Вчитель: Івануса І.О.                                                               Клас: 4

Тема: «Удосконалення рухових навичок і фізичних якостей засобами рухливих ігор та естафет з інтегрально-розвивальними м`ячами »

Завдання: 1.Нагадати правила безпеки під час занять рухливими іграми, забавами, естафетами.

2. Бесіда:  рухливі й народні ігри, забави,естафети в режимі дня учня, історична довідка про м `яч.

3.Вивчити  комплекс розвивальних вправ з аеробіки.

4.Розвивати ритмічність, швидкість, спритність, стрибучість, координацію рухів, увагу та мислення засобами  рухливих ігор та естафет з ІРМ.

5.Виховувати дисципліну на уроці,колективізм, переживання успіхів та невдач.

Мета: Формування фізичного та розумового розвитку людини.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: ІРМ  , кеглі, гімнастичні мати, бар`єри, назви станцій, ілюстрацій ні картки,гімнастичні лавочки, музичне забезпечення.

Зміст уроку

Дозування

Організаційно - методичні вказівки

Підготовча частина 15хв.

Організований перехід до спортивної зали

30 сек.

У колону по одному, перешикування у дві шеренги.

Шикування,  привітання

Нумо діти підтягнімся

Всі приємно посміхнімся

Пролунав уже дзвінок

Починаємо урок.

Раді ми гостей вітати

І урок  розпочинати

Будемо змагатись, гратись гарно

Швидко,весело і вправно.

Правила в нас барвінкові:

Честі, доброти й любові.

Основне в нас правило яке?

Люби себе,люби інших, як себе.

(Танець дівчат для гостей), повідомлення завдань уроку.

До 1,5 хв.

Звернути увагу на взуття , одяг, стан здоров’я.

Правила безпеки під час занять (ілюстрації , у віршах)

До 1хв.

Звернути увагу на поводження з м`ячами.

Вимірювання Ч.С.С. за 15сек.

До 30 сек.

20- 22 ударів за 15 сек.

Стройові вправи(повороти на місці праворуч, ліворуч, стройовий крок на місці),виконання команд.

30- 40 сек.

Чітке виконання вправ

Розподіл класу у чотири шеренги.

1 хв.

Звертати увагу на дистанцію.

Комплекс розвивальних вправ  під музику 8-10вправ

Перешикування з чотирьох шеренг  у чотири колони   послідовними поворотами у русі.

До 40 сек.

Повернутись у шеренгах і розімкнутись на витягнуті руки

  •    В.П. стійка ноги нарізно., рукивнизу.
  •    піднятись на носки руки  вгору В.П., руки в сторони

4- 5 разів

Звертати увагу на дихання.

Руки вгору – вдих, опустили – видих.

  •    В.П. стійка ноги нарізно, поворот правої кисті та голови праворуч.
  •    В.П.
  •    те саме лівою рукою.

4-6 разів

Із великою амплітудою, спину тримати рівно.

  • В.П. те саме лівою рукою, дивитись прямо
  • поворот кисті праворуч, нахил голова вперед;
  • В.П.
  • поворот кисті ліворуч нахил голови назад. 4 В.П.

4-6 разів

Під час нахилів голови вперед і назад виконувати видих

 

В.П. - вдих

  • В П. стійка ноги нарізно, руки  у горі
  • нахил тулубу праворуч,
  • В. П.
  • те саме ліворуч

4-6 разів

Звертати увагу на дихання, коліна під час нахилів не згинати.

  • В.П сід ноги нарізно, руки тримати на ширині плечей, опустити на стегна
  • нахил уперед, доторкнутись до підйому.
  • В.П.
  • Повторити те саме

4- 5 разів

З вертати увагу на дихання: нахил це видих. В.П. – вдих. Коліна під час нахилу не згинати

  • В.П. -  О.С. руки  внизу.
  • стрибок ноги нарізно.
  • В.П.

8-10 разів

Руки в ліктях не згинати, спину тримати рівно.

  • В.П. – О.С., ноги нарізно присід, руки перед собою витягнуті вперед.
  • В.П.
  • Дихальні вправи: впр. «надуй і спусти повітряну кульку», «Рубай дрова».

8 – 10 разів

Звертати увагу на дихання та поставу. Виконувати під спокійну музику.

Вимірювання Ч.С.С. за 15 сек.

30сек.

32- 35 ударів за 15 сек.

Перешикування із шеренг у чотири колони поворотом праворуч

30сек.

Почергово, колона за колоною займають місця на гімнастичних лавах.

Основна частина 22 хв.

Нагадати правила безпеки під час естафет та суддівство естафет

30сек.

Повідомлення вчителя. За 1- місце 4 бала, за 2- 3 бала,  за 3- 2 бали, за 4-1 бал.

1 Естафета « Дай відповідь на питання та склади слово»

До 4хв.

Перекочування на маті, перестрибування через бар`єр. Знайти м’яч з потрібною літерою назад підкидати м’яч і ловити передати естафету іншому.

2Естафета«Полічи правильно»

До 5хв.

Вчитель говорить приклад на ділення,діти відгадують, біжать і роблять таку кількість підйом тулуба, знаходять м’яч з цією цифрою, назад стрибають, стиснувши м’яч колінами.

3 Естафета «Склади однорідні члени речення»

До 5хв.

Учні біжать з високим підніманням колін тримаючи у руках палки, знаходять м’яч  з буквою  на листках пишуть слово на цю букву.

Наприклад:Наша Україна….яка вона?

Є-єдина, ч-чудова і.т.д

4 Ігри на увагу. Колове тренування

1-а станція «Світлофор»

2-а станція «Бережи м’яч»

3-а станція «Погулянка»

4-а станція «Уважні сусіди»

 

По1хв. На кожній станції

Див. додаток

Підсумок  естафет

 

30 сек.

Оголошення балів.

 

Заключна частина до 4хв.

Шикування у шеренгу

15сек.

на лінії шикування

Хвилина релаксації

1хв

- Діти, закрийте очі і уявіть , що ви знаходитесь на галявині. Діти розслаблені піднімаються до хмаринки,яка їх гойдає і пестить.

Підбиття підсумків уроку. Гра «Мікрофон»

Що найбільше сподобалось?

Що найбільше запам’яталось?

Що найвище вдавалось?

2 хв.

Відзначити кращих учнів, виправити помилки, оцінювання,

Нагородження команд грамотами

 

 

Вимірювання Ч.С.С. за 15сек.

До 30 сек.

Визначити ступінь відновлення

Організований перехід до роздягальні

15 сек.

У колону по одному під музику.

 

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg    

 Ви завзяті дітлихи

 Будете грати залюбки

 Перш ніж   ігри починати

  Треба правила безпеки нагадати!

 

 

 

 

  Здоровя завжди щоб було у нормі

  Потрібно бути у спортивній формі,

  Щоб не хворіли, не кашляли  й не чхали

  Ви щоб на кожному уроці

  активно займались.

 

 

 

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg

        На уроці в ігри грайся,

       А не бийся, не штовхайся.

       Як ведеш себе негоже —

       Завжди травма бути може.

 

 

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image3.jpeg

Щоб урок пройшов немарно

Вам займатись треба гарно

Не кричати на уроках

Як папуга чи сорока.

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg

 

 

 

 

По снарядах не з'їжджай.

В друга м’ячик не кидай

Пустощі- це вже безпека,

Й до біди тут недалеко.

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg

 

 

Бігай спритно, мяч лови,

Стрибай  вправно догори,

Слухай вчителя уважно,

Щоб урок пройшов немарно.

Слухай правила уважно

І веди себе поважно

Щоб зуміли все зробити

Та у іграх мяч водити .

 

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg

 

 

 

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image2.jpegЩоб здоровим, сильним бути

Треба нам про сум забути

Спортом треба всім займатись

І частіше посміхатись.

Бо усміхнена людина-

Це здоровя половина!

 

Інтегрально-розвивальні м’ячі з зображенням фігур розкладають по колу на відстані 1,5 м один від одного, утворюючи з них широке коло. Звучить весела жвава мелодія. Діти починають рухатися одне за одним по зовнішній стороні кола, змінюючи спосіб пересування відповідно до вказівок у такій послідовності: звичайним кроком, ходьба на пальцях, підскоками, бігом, у напівприсіді. За 1 хв музика вимикається, і після слів: «Нумо в коло до фігур!» всі діти швидко присідають біля тих інтегрально-розвивальних м’ячів, де зображені фігури. Той, хто залишився без м’яча, виконує завдання відповідно до тематики фігур: «Що в нас кругле?» «М’яч!». Дитина показує, як стрибає м’яч, і всі діти повторюють за ним (рис.  13). Гра триває далі, повторення 4–5 разів.

Розвиток спритності, швидкості, уваги.

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image2.jpeg

ДОДАТКИ

 

«Бережи м’яч»

Діти стоять у колі, ноги злегка розставлені в сторони, руки за спиною. Біля ніг кожного гравця інтегрально-розвивальний м’яч із літерою. У середині кола ведучий, він швидко пересувається від одного гравця до іншого й намагається захопити будь-який м’яч. Діти присідають, захищаючи свої м’ячі. Ведучому  не можна  підходити до одного м’яча (рис. 1). Коли ведучому вдається заволодіти м’ячем, він призначає завдання: «Приготувати одну страву на обід із літери, що на м’ячі», наприклад, «К» капуста, картопля, кисіль). Гра триває, ведучий змінюється.

Розвиток спритності, швидкості, уваги, мислення, мовлення.


 

«Погулянка

Інтегрально-розвивальні м’ячі з зображенням фігур розкладають по колу на відстані 1,5 м один від одного, утворюючи з них широке коло. Звучить весела жвава мелодія. Діти починають рухатися одне за одним по зовнішній стороні кола, змінюючи спосіб пересування відповідно до вказівок у такій послідовності: звичайним кроком, ходьба на пальцях, підскоками, бігом, у напівприсяді. За 0.5 хв музика вимикається, і після слів: «Нумо в коло до фігур!» всі діти швидко присідають біля тих інтегрально-розвивальних м’ячів, де зображені фігури. Той, хто залишився без м’яча, виконує завдання відповідно до тематики фігур: «Що в нас кругле?» «М’яч!». Дитина показує, як стрибає м’яч, і всі діти повторюють за ним (рис.  2). Гра триває далі, повторення 4–5 разів.

Розвиток спритності, швидкості, уваги.


 

«Уважні сусіди»

Діти з інтегрально-розвивальними м’ячами стоять у колі. Ведучий ходить усередині кола. Зупинившись біля якогось гравця, в якого, наприклад, червоний м’яч, каже: «Червоний м’яч угору!». Гравець, до якого звернувся вчитель, стоїть спокійно. Гравець, що стоїть праворуч від нього, піднімає м’яч правою рукою, а той, що стоїть ліворуч, піднімає м’яч лівою рукою. Якщо хто-небудь із трьох гравців помилився, то й виконує рухове завдання (рис. 3).

Розвиток уваги, швидкості реакції.


 

«Світлофор»

Діти стають в одну шеренгу. За сигналом починають повільно бігти навколо майданчика. Якщо вчитель показує жовтий сигнал світлофора (жовтий інтегрально-розвивальний м’яч) діти переходять на ходьбу. Якщо зелений м’яч діти продовжують біг, якщо червоний м’яч діти зупиняються (рис. 4). Зупинитися потрібно так, щоб не штовхнути товариша попереду («не зробити аварії»). Хто під час гри неуважний, той стає замикаючим.

Удосконалення рухових умінь і навичок, розвиток уваги, повторення правил дорожнього руху.


 

Вправи на релаксацію на уроках

“Внутрішній промінь”

Допомагає зняти втому, стабілізувати внутрішній стан.

Сядьте зручно . Уявіть, що всередині вашої голови, у верхній її частині, виникає світлий промінь, який повільно і послідовно рухається згори вниз. Промінь повільно і поступово освітлює обличчя, шию, плечі, руки теплим, рівним світлом. Промінь, проходячи вниз розгладжує зморшки. У вас зникає напруження в голові, опускаються брови, “гаснуть ” очі, послаблюється напруження в кутиках губ, опускаються плечі, вивільнюється шия та груди. Внутрішній промінь формує зовнішність спокійної вільної людини , задоволеної собою і своїм життям.

Виконайте вправу кілька разів. Закінчуйте вправу словами: “Я став сильним, спокійним і стабільним! Я все робитиму добре!”

 

“Водоспад”

Сядьте у зручну позу , заплющте очі . Дихайте рівномірно. Спокійно. Звільніться від напруження в м’язах тіла. Зробіть глибокий вдих, зафіксуйте насичення киснем легенів, повільно видихніть. Вам спокійно ви задоволені. Уявіть собі поле і себе на ньому. Ви стоїте босими ногами на теплій землі . Озирніться навкруги, зафіксуйте в уяві все , що потрапляє вам на очі. Підведіть голову догори і подивіться на лагідне сонечко. Воно яскраво – золотисте і тепле . Відчуйте тепло і енергію сонця. Поверніть голову праворуч і знайдіть поглядом водоспад . Це лагідний гірський водоспад. Підійдіть до нього . Подивіться яка прозора вода,відчуйте свіжість водоспаду. Станьте під водоспад і прийміть чистий гірський душ . Відчуйте як гірська вода омиває ваше тіло з голови до ніг . Вода змиває усе неприємне. Омиває тіло і душу . Відчувши приємне очищення, вийдіть з-під водоспаду. Поверніться на галявину і станьте обличчям до сонця. Зробіть глибокий вдих і повільний видих . Ви змили з себе всі емоції хвилювання , неприємні спогади і думки . Уявіть собі що сонце вам посміхається, посміхніться йому у відповідь. Прийміть сонячний душ з голови до ніг. Відчуйте ,як промінь поступово торкається кожної частини вашого тіла, поновлюючи його сонячним світлом, сонячною енергією. Ви насичені чистою енергією здоров’я. Вам приємно: зробіть вдих і на видиху розплющіть очі.

 

«Моя життєва мета»

 

 

Важко зосередитись на нових завданнях, якщо вас постійно турбують тривожні думки, якщо ви напружені, нервові. Релаксація той засіб, який допомагає розкрити свої потенційні можливості І запобігти неприємним відчуттям. Сядьте зручно, розслабте одяг, зніміть окуляри.

Перш ніж розслабити м’язи, їх потрібно напружити. Пропонують почергово виконати такі дії: стиснути кулаки… сильніше… ще сильніше… розіжміть. Втягніть живіт, наскільки можливо, залишіться в цьому положенні. Розслабтесь. Стисніть зуби., сильніше…ще сильніше… розслабтесь. Стисніть повіки так сильно, як тільки це можливо. Втягніть голову в плечі. Глибше. Розслабтесь. Вдихніть. Затримайте дихання. Видихніть. Витягніть руки і ноги. Сильніше. Розслабтесь. Тепер намагайтесь всі ці дії виконати одночасно. Уявіть, що по вашому тілу розтікається м’яка, тепла хвиля. Розслаблюйтесь поступово, у міру того, як хвиля від голови покотиться все нижче і нижче, захоплюючи кожен м’яз.

Напруження спадає, настає розслаблення. Нехай хвиля зніме напруження м’язів. Розплющте очі .

Тепер уявіть собі ситуацію, яка максимально сприяє розслабленню. Відчуйте її до найменших дрібниць. Відчуйте звуки, запахи, дотики. Можливо, це подорож на плоту теплим сонячним днем, або тепла ванна, або прогулянка по лісу після свіжого вранішнього дощу. Яким би не був цей образ, зануртеся в нього.

Тепер ваш Дух і тіло готові прийняти програму сьогоднішнього дня. Сплануйте майбутні події, уявіть можливі обставини і себе як головного героя. Ви не будете стурбовані. Ви отримаєте від цього задоволення. Ви впораєтеся з цим. Такою є інструкція, яку ви даєте собі. Відчуйте радість від свого гарного настрою.

Рахуючи від 10 до 1, спершу вийдіть зі стану релаксації, ви усвідомите, як приємно бути самим собою і володіти своїми думками. Повірте, це відчуття стане постійним.

Ви стали на шлях для того, щоб відчути себе сильною та врівноваженою особистістю.

 

«Воскова фігура»

Сядьте у зручні позу. Заплющте очі. Дихайте спокійно, глибоко. Ви прийшли на виставку воскових фігур, повільно рухаєтесь від одного експонату до іншого.

Зупиніться біля одного з них.

Це – ваша копія, а точніше, це ви.

Дуже цікаво на якійсь час стати| восковою фігурою.

Ваші ноги торкаються підлоги.

Підлога дуже тепла, вона стає все теплішою і теплішою.

Ваші ступні відчувають тепло, і віск починає топитися…

Ви навіть бачите. Як краплини воску стікають з ваших ніг…

Вам приємно. Тепло підіймається вище, і поступово починає танути все тіло…

Останні краплини падають з пальців рук.

Ви відчуваєте приємне розслаблення, спокій, впевненість у собі.

Але що це?

Ноги. Ваші ноги у воді.

Вона все прибуває і прибуває.

Прохолодна, від неї йде свіжість і бадьорість.

Вона підіймається дедалі вище і вище.

З кожним видихом відчуваємо як вона піднімається знизу вгору – від ніг до голови.

Ваше тіло занурюється у воду.

Ви легко відштовхуєтесь і пливете до берега.

З кожним рухом відчуваєте приплив сил і заряд бадьорості.

Цілюще відчуття свіжості.

Почніть зворотний відлік від 10 до 0. Закінчивши рахувати, ви пливете до берега.

Усміхніться: ось берег – виходьте.

“Книжка”

Сядьте у зручну позу. Заплющте очі. Дихайте спокійно, глибоко. Уявіть себе книжкою, яка лежить на столі. Сконцентруйте у свідомості внутрішнє «самопочуття» книжки –її спокій ,положення на столі , який захищає від зовнішньої дії , складені сторінки… Важливо побачити очима книжки кімнату і предмети в ній : стіни , вікна , стелю, книжкову шафу, стілець, ручки, зошити. Виконуйте вправу 3 хвилини. Ви відчуєте , як спадає внутрішнє напруження і ви переходите у світ “інших вимірів ” , “паралельних світів ” з існуванням предметів за своїми законами.

«Прекрасна квітка»

«Спробуйте уявити собі, що ви — прекрасна квітка…

Ви — прекрасна квітка і ростете назустріч сонцю…

Ви — прекрасна квітка…

Відчуйте себе квіткою: відчуйте своє стебло, листя.

Ви прекрасна квітка. Ви ростете назустріч сонцю…

Відчуйте, як ваше листя ворушиться під подихом вітру.

Відчуйте, як на ваше листя падають промені сонячного світла.

Відчуйте, як у вашому листі енергія сонця перетворюється на енергію життя.

Відчуйте, як енергія життя розтікається по листю, стеблу, коренях.

Відчуйте свої корені. Які у вас корені? Якої глибини сягають ваші корені? На яку ширину вони проростають?

Відчуйте кінчики своїх корінців: якого вони кольору?

Відчуйте, як вони розсувають грудки землі, продовжуючи рости.

Відчуйте, як ваші корені вбирають вологу, мінеральні елементи, поживні речовини.

Відчуйте силу і енергію землі. Відчуйте, як енергія, поживні речовини підіймаються по коренях, по жилах — у стебло, в листя.

Ви — прекрасна квітка…

Відчуйте, як усередині поєдналися енергія землі, повітря, сонця.

Відчуйте те місце в тілі, де енергія землі поєднується з енергією неба.

Відчуйте це місце в собі.

Запам’ятайте цей стан,— він даватиме вам енергію, силу».

Вправи на рефлексію

 

«Компліменти».

 

Мета: отримати й актуалізувати інформацію від учасників групи, зняти напруження після роботи.

 

Учасники висловлюють свої почуття, що виникли під час заняття, вносять пропозиції щодо наступних занять. Усі стають в коло, обіймають один одного за плечі, повільно і розслаблено похитуються ліворуч-праворуч. А потім говорять один одному компліменти.

 

«Улюблені речі».

Мета: підняти настрій, зняти напругу, створити почуття задоволення.

Учасники заплющують очі і роблять три глибокі подихи. Потім згадують ті речі або події на уроці, які несли з собою гарний настрій або почуття задоволення, а далі поступово, зберігаючи гарні відчуття, відкривають очі, встають і потягуються. Після закінчення вправи присутні за власним бажанням можуть обговорити свої почуття, розповісти про найкращі події у житті, про свої улюблені речі.

 

«Телеграма».

 

Мета: отримати від кожного учасника коротку інформацію про враження від проведеного уроку.

Учитель звертається із пропозицією скласти йому телеграму із 11 слів, яка б містила відповіді на такі запитання:

Що ви думаєте про проведене урок?

Що було для вас важливим?

Чому ви навчилися?

Що вам сподобалося?

Що не вдалося з’ясувати?

Даті він збирає телеграми, прикріплює їх на плакат «Телеграма», і зачитує. Учасники, прослухавши всі телеграми, обирають ту з них, яка їм найбільше сподобалась.

 

«Емоційний ланцюжок».

Мета:закріплення позитивних результатів уроку.

Учасники стають у коло, кладуть ліву руку на плече сусіда і по черзі один за одним дякують сусідові зліва за гарну роботу, позитивні емоції, висловлюють побажання тощо. Останнім висловлюється вчитель.

« Закінчи речення »

Вчитель разом з учнями обговорюють усі види діяльності, використані під час уроку.

Вчитель пропонує висловити власні судження з приводу уроку, доповнюючи незакінчене речення:

” МЕНІ БУЛО …, ТОМУ ЩО…”.

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image2.jpeg

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 листопада 2021
Переглядів
840
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку