Урок: "Рухомий і нерухомий блоки §35 (7 кл.)"

Про матеріал

Орієнтовний конспект кроку для вчителя з теми: Рухомий і нерухомий блоки §35

(7 кл.)

Мета. сформувати поняття про блок як прості механізми, момент сили; розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес учнів. познайомити учнів із застосуванням правила моментів для блоків як різновидів важеля; , вміння використовувати одержані знання у повсякденному житті; розвивати логічне мислення, спостережливість, вміння систематизувати та узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки

Перегляд файлу

  Рухомий і нерухомий блоки §35

(7 кл.)

Мета. сформувати поняття про блок  як прості механізми, момент сили; розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес учнів. познайомити учнів із застосуванням правила моментів для блоків як різновидів важеля;  , вміння використовувати одержані знання у повсякденному житті; розвивати логічне мислення, спостережливість, вміння систематизувати  та узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв‘язки .Відео до теми.

https://www.youtube.com/watch?v=P27p42u_0F4&feature=emb_title    --- відео    

 

image 

1. Питання для самоконтролю. ( дати усну відповідь)_________________

1.                   Що таке важіль?

2.                   Що таке вісь обертання важеля?

3.                   Що таке точка прикладання сили?

4.                   Як називають лінію, яка показує напрям дії сили?

5.                   Що називають плечем сили?

6.                   Яка умова рівноваги важеля?

7.                   Хто встановив умову рівноваги важеля?

8.                   Який виграш у силі можна отримати за допомогою важеля?

9.                   Що таке момент сили?

10.               Якою літерою позначається момент сили?

11.               У яких одиницях вимірюється момент сили?

12.               У чому полягає правило моментів?

2. Прочитати та законспектувати параграф ---§35____________________

1). Зв’язок нерухомого блока і важеля

imageБлок це простий механізм, що має форму колеса із жолобом по ободу,  через який перекинуто мотузку (канат).

Нерухомий блок — це важіль з однаковими плечима.  d1= OA =R;            d2= OB =R .

 

З умови рівноваги важеля випливає, що

 

F1 = F2

Нерухомий блок не дає виграшу в силі, проте дозволяє

змінювати напрямок дії сили. 

 

2). Рухомий блок

Рухомий блок – блок, вісь якого опускається і піднімається разом з вантажем. Плече сили натягу троса вдвічі більше, ніж плече сили тяжіння вантажу.

image 

 

Скориставшись умовою рівноваги важеляimage

image 

              і врахувавши, що  d1 = 2R,   d2= R  ,отримаємо:       image   =       , або                   

image 

 

Використання рухомого блока дає змогу отримати виграш у силі в 2 рази та програш у відстані у 2 рази.

Якщо вільний кінець мотузки підняти на висоту h, то блок разом із вантажем піднімуться лише на висоту    image 

 

3. Вчимося розв’язувати задачі. (розглянути приклади)_______________

Задача 1. Розглянути пр.. задачі у підручнику ст. 230

Задача 2. Яка маса вантажу, який можна підняти за допомогою рухомого блоку, прикладаючи до вільного кінця мотузки зусилля 210 Н, якщо вага блоку 20 Н? Тертя не враховувати.

 

image Рухомий блок  дає  виграш у силі у 2 рази.

F1=2*F2 =2*210 H=420 H 

Враховуючи те що блок має вагу 20 Н сила яка буде прикладена до вантажу:

  FB  = F1 - P1  420H - 20H = 400H                                              

Маса вантажу: (F=mg)

image 

 

Відповідь: маса вантажу 40кг.

 

 

Задача 2Визначити масу вантажу ,який утримується за допомогою системи рухомого і нерухомого блоків, якщо до вільного кінця троса прикладено  силу 250Н. Маса рухомого блоку 5кг.

 

imageДано:                             Розв’язання.

F= 250кг     Рухомий блок дає виграш у силу в 2 рази.  m1=5кг       Отже, вага вантажу з  блоком:  

                                             P=2F.                           

Знайти:       Маса вантажу і маса блоку дорівнює: (P=mg)

 m 2-?                                m1+m2=P/g ;              

image                    звідки маса вантажу                                             m2=P/g - m1image

                    Обчислимо:

                                         Р=2·250 Н=500 Н;                    m2 = (500H/9,8Н/кг) - 5кг = 51кг - 5кг = 46кг Відповідь: m2 = 46кг

 

5. Вчимося розв’язувати (виконати у зошиті)________________________Вправа № 35 (2,3,4)

 

pdf
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 40.Рухомий і нерухомий блоки
Додано
20 травня 2020
Переглядів
1603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку