Тема: Принципи здорового харчування. Харчування при різному фізичному навантаженні.
Мета: дати розуміння того що харчування має відповідати віку, способу життя, стану здоров’я; ознайомити з принципами здорового харчування; поглибити знання про складові їжі; виховувати культуру харчування.
Предметні компетентності:
Ключові компетентності:
Обладнання та матеріали: клейкі папірці,
Попередньо підготувати:
Пазли хмари з написами принципів здорового харчування.
Хід тренінгу
I.Вступна частина
Зворотній зв'язок
Виступи учнів за результатами аналізу маркування засобів особистої гігієни
Актуалізація теми поточного тренінгу та формування цілей.
У роздаткових матеріалах на учня є папірці для запису на них цілей.
Учням запропонувати написати цілі та приклеїти до дошки на підніжжя зображеної гори
Знайомство
«Мозковий штурм»
Стартове завдання з підручника с.65
Назвіть ваші улюблені продукти харчування, страви. (записують на клейких папірцях і клеють хаотично на дошку).
Після збору страв запропонувати прокласифікувати їх на корисні та шкідливі (розмістити впорядковано у дві колонки).
Домовленість про правила
Формування квітки (на пелюстках діти пишуть правила і прикріплюють до квітки доповнюючи серединку.)
ІІ. Основна частина
Теоретична частина
Інформаційне повідомлення вчителя
Харчування і здоров’я.
Здорове харчування забезпечує нормальний розвиток і життєдіяльність людини, сприяє профілактиці захворювань. Воно передбачає, що в організм регулярно, в необхідній кількості та оптимальних співвідношеннях надходять усі необхідні йому поживні речовини — білки, вуглеводи, жири, вода, мінеральні речовини і вітаміни. Поживні речовини, які надходять в організм з їжею, виконують багато важливих функцій. Одна з них — енергетична. Лише для підтримання дихання та інших функцій організм підлітка щодоби потребує 1300– 1500 ккал. Помірна активність збільшує потребу приблизно на 1000 ккал. Інтенсивні заняття спортом - у 1,5–2 рази. Інші важливі функції поживних речовин — захисна і відновлювальна. Наш організм постійно протистоїть безлічі шкідливих чинників: стресам, забрудненням, інфекціям. Речовини, що надходять з їжею, допомагають організмові долати негативні впливи і дають сили та матеріал для відновлення і росту. Однак харчування впливає не лише на фізичне здоров’я. Коли людина голодна, у неї псується настрій, вона стає дратівливою. І навпаки, смачна їжа — джерело приємних емоцій, а спільні трапези збирають для спілкування родину, друзів і навіть ділових партнерів.
Практична частина
Вправа «ХМАРА»
Принципи здорового харчування
Учні отримують пазли від хмари з написом принципу харчування і складають одну хмару.
Руханка
«Зустріч поглядами» (3 хв)
Мета: підвищити рівень працездатності, розвивати увагу до невербальних засобів спілкування.
Хід вправи.
Всі учасники стають у коло й опускають очі. За сигналом ведучого мовчки піднімають очі і кожний дивиться на одну людину в колі. Якщо двоє зустрінуться поглядами, вони простягають один одному руки і виходять із кола. Завдання групи: якнайшвидше об’єднатися у пари.
Робота в групах
Характеристика поживних речовин
Об’єднати дітей у 4 групи за формою фігур.
Виконання групового завдання на с. 66 підручника.
1. Об’єднайтесь у чотири групи («білки», «вуглеводи», «жири», «вітаміни і мінерали»).
2. За допомогою матеріалу на с. 67–70 підготуйте повідомлення про ці поживні речовини і презентуйте їх класу.
ІІІ. Заключна частина
Висновки.
Здорове харчування забезпечує ріст, нормальний розвиток і життєдіяльність людини, сприяє профілактиці захворювань. Білки виконують в організмі багато важливих функцій. Особливо важливими є повноцінні білки, що містяться в продуктах тваринного походження.
Серед складних вуглеводів особлива роль належить клітковині. Проходячи через шлунково-кишковий тракт, вона прискорює процеси травлення, очищує кишечник, запобігає його розладам.
Лікарі рекомендують вилучити з раціону трансжири, що містяться в маргаринах, майонезах, кондитерських виробах та їжі швидкого приготування (фастфуді).
Організм має отримувати всі необхідні вітаміни і мінеральні речовини. Безпечна добова норма вживання кухонної солі — 5 грамів.
Домашнє завдання
Опрацювати параграф 9,
Виконати домашнє завдання що в підручнику. (визначити скільки ви споживаєте солі. Скористатися онлайн калькулятором)
Завершення тренінгу.
Перемістіть цілі які ви ставили на початку уроку до вершини гори настільки наскільки справдились ваші очікування.