Урок-гра "Зуби, догляд за зубами"

Про матеріал
Данна розробка допоможе дітям придбати добрі звички по догляду за зубам» в ранньому віці, з тим, щоб ці звички залишалися з ними і допомогали їм зберегти здорові і міцні зуби на протязі всього життя, привикати санітарно - гігієнічні навички; -розвивати інтерес до знань, мислення; -виховувати культуру правильного харчування.
Перегляд файлу

Тема:  Зуби, догляд за зубами

Мета: - допомогти дітям придбати добрі звички по догляду за зубам» в ранньому віці, з тим, щоб ці звички залишалися з ними і допомогали їм зберегти здорові і міцні зуби на протязі всього життя, привикати санітарно - гігієнічні навички;

-розвивати інтерес до знань, мислення;

-виховувати культуру правильного харчування.

Обладнання: Анограми, картки, таблиці, малюнки, муляжі овочів та фруктів.

Тип уроку. Урок-гра

Хід уроку

 

1. Любі діти, у наш клас завітали люди щирі Привітайте в добрий час Людей посмішкою й миром

                             Ми вам раді люди добрі,

                             І вітаєм щиро вас

                             І запрошуєм ласкаво

                             На урок у 2 клас

 

І . Актуалізація опорних знань.

Я бачу ваші світлі очі, в яких горить вогник бажань узнати щось нове, цікаве, і я впевнена, що на сьогоднішньому уроці ви почуєте багато цікавого і корисного для себе.

  •       Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь про що ми будемо говорити на уроці.

Повен хлівець білих овець, хлів    відкрию, овець не випущу.

 ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Сьогодні на уроці ми узнаємо для чого потрібні зуби, що потрібно робити для того, щоб вони були здоровими і красивими. А також згадаємо, як правильно користуватися зубною щіткою. Запис теми уроку в зошитах.

  •       Навіщо людині потрібні зуби?
  •       Але є продукти, які не обов'язково жувати? Назвіть їх.

(морозиво, кока-кола. манна каша)

  •       Якщо людина буде їсти тільки ці продукти зможе вона бути здоровою і

cильною? (Ні, потрібно їсти овочі і фрукти)

  • Вірно. Зуби потрібні людині для того, щоб вона могла вживати в їжу різноманітні продукти, які сприяють зміцненню здоров'я.
  • А тепер давайте подивимось, що собою уявляють наші зуби? Для цього візьміть дзеркальце і подивіться?
  •       Що ви бачили?

Ви побачили білі пластинки. Вони називаються коронкою.

  •       А чи весь зуб можна побачити, дивлячись у дзеркало на зуби? (Ні)

Інша частина зуба захована у яснах. Ця частина зуба називається коренем. Корінь міцно утримує зуб в щелепі.

 

А зараз давайте звернемось до таблиці і детальніше розглянемо будову зуба

Емаль - біла та досить тверда частина зуба.

 Дентин - це жовта частина зуба  м 'якша, ніж емаль.

 Пульпа - тут містяться нерви та кровоносні судини.

 Завдяки ним зуб відчуває тепло та холод.

 Корінь

 

  • Зуб має корінь.
  • А ще що може мати корінь? Згадай з уроків української мови, що це за слова?

Людині потрібно мати не просто зуби, слід мати здорові та міцні зуби. Коли зуб захворіє, він стає джерелом розмноження бактерій.

Бактерії - мікроорганізм, вид микроба, їх не можна побачити без спеціального приладу. Бактерії в великій кількості зустрічаються в повітрі, воді, на землі, а також в порожнині рота. (Словникова робота)

Бактерії руйнують зуб. Зруйнований зуб шкідливий для інших органів, виникають захворювання печінки, кишечника, горла.

Щоб мати здорові зуби і уникнути інших хвороб в наш організм повинні регулярно поступати деякі речовини. А як вони називаються, ви узнаєте, якщо розгадаєте ці зашифровки. (Щоб їх розшифрувати треба цифри поставити в порядку їх зростання і ви прочитаєте зашифроване слово).

Ц К Л Ь А Й І Ф РОСФО Т Р О Ф

  5     1    3  4    2    7    6                          4   6   5  3  1  2                         2   4     3     1

Ось ці речовини ми повинні вживати в їжу.

  • Д іти, а хто з вас бачив продукти з назвами фтор, фосфор, кальцій ?
  • А можливо хтось купляв.

Так, вам не приходилось купляти в магазині продукти з такими назвами. Та ви не переживайте, ці речовини є в продуктах, які ми вживаємо в їжу. Подивіться, будь ласка, уважно на піднос і назвіть продукти, які містять кальцій (На підносі: сметана, ряжанка, сир.    горіхи, молоко, кефір, ізюм, абрикоси)

- А фосфором багата риба (малюнок з рибами)

- А які продукти містять фтор.

       Фтор - це дуже цінна речовина для побудови хороших зубів (чай, мінеральна води). Запам'ятайте ці речовини.

Продовжіть речення (і запис в зошитах)

Ми повинні вживати в їжу продукти, які багаті : фтором, кальцієм, фосфором.

А крім вживання цих речовин ви повинні виконувати ще ряд правил, щоб у зубах з'являлось як можна менше порожнин, а також, щоб уникнути запалення ясен. З ними вас познайомлять Здоров’яка, Нехворайка та їхні друзі.

 

Правило 1. Їжте побільше сирих овочів, фруктів, сиру, молока.

Правило 2. Не захоплюйтесь солодощами з цукром, особливо тими, що прилипають до зубів.

Правило 3. Не їжте водночас холодну і гарячу їжу, наприклад, морозиво та чай.

   Правило 4. Не розгризайте зубами горіхи, кістки, олівці та інші тверді предмети.

Ними можете пошкодити емаль і навіть зламати зуб.

Правило 5. Ходіть і сидіть прямо. Неправильна постава може зашкодити вашим

зубам.

Правило 6. Щонайменше двічі на рік відвідуйте зубного лікаря. Звертайтесь до нього при перших ознаках хвороби зубів чи ясен.

Правило 7. Щодня чистіть зуби після сніданку та вечері зубною пастою з фтором. Ретельно полощіть рот після інших прийомів їжі.

- Дякую вам, наші друзі.

Запам'ятайте і   виконуйте ці правила

Нехворайка: - А чого це Сашко такай сумний сидить?

Інсценізація казки «Чарівна паличка»

   Сашко:      - У мене зуб болить.

  Катя:          -А у мене зуби ніколи не болять.Тому що у мене є чарівна паличка, вони у мене білі і здорові.

    Сашко:     - Покажи свою чарівну паличку

    Катя:        - (Показує зубну щітку)

Сашко:     - Так це ж просто зубна щітка. У мене теж така є. Тільки я з нею не            дружу, що тут цікавого.

     Катя:          -А тобі це нецікаво тому, що ти не вмієш чистити зуби


 


 


Ось бачите, діти, що трапилось із Сашком, який не дружив з зубною щіткою і не чистив свої зуби. Хочу, щоб ви знали, що бактерії (мікроби) як і діти люблять солодощі, особливо ті цукерки, які прилипають до зубів. Ці цукерки можуть часами залишатися в роті: біля ясен, між зубами. Для бактерій це дуже зручно: їх звідти не вигониш. Ви скажете, як же вони держаться за зубах?

На зубах з'являється наліт від їжі. А бактерії виділяють клейкі речовини приклеюються до нальоту. В ньому дуже багато солодкого, а для бактерій це перш діло, вони такі ласунки. Всередині бактерій солодке перетворюється в кислоту і руйнують зуб. В зубі виникає пустота, як дупло в дереві. І може виникнути карієс.

(Робота по таблицях)

 1. Кислота руйнує емаль.

 

 

 

 

 

Щоб цього не трапилося з вашими зубами, зубна щітка і паста зараз нагадають, пі правильно чистити зуби, а хто не вміє це робити, нехай вчаться. (З'являються зубна щітка і паста).

 Паста:    - Для чищення зубів вам потрібно мати дитячу зубну пасту.

Щітка:   - І зубну щітку, а також стаканчик для води. Зубну щітку необхідно міняти один раз в 3 місяці.

Паста:     - Паст є багато, але найкраще всього брати зубну пасту з флористатом.

 

Рекламна пауза

(Виставка зубних паст). Ви не знаєте, яка паста краща?

Ми пропонуєм вам нову дитячу зубну пасту "Бобер суперзуб"

Чистіть зуби пастою Бобер

Лише паста Суперзуб

Зробить зуби відтепер,

що гризуть не тільки дуб,

а плотину із бетону і заліза хоч із тонну.

Я думаю ви зробити правильний вибір, купуючи зубну пасту.

Паста:    - Коли чистите зуби краще стояти перед дзеркалом. Прополоскавши

рот теплою водою, мочимо зубну щітку і видавлюємо на неї зубну пасту, щоб вона покрила всі щетинки.

 

Щітка:   - Чистити зуби не просте діло. Потрібно в умі розділити весь верхній ряд на З частини: ліву, передню і праву. Або бокові і передні. Кожну частину чистимо окремо. Щіткою вичищаємо зовнішню поверхню бокових зубів, зверху вниз (від ясен до кінця зубів) і так 10 раз. Потім точно так внутрішню поверхню бокових зубів.

 

Паста: - Почистивши бокові зуби переходимо до передніх. Так само чистимо

передні зуби, поділивши в умі на 3 частини. Чистити зуби необхідне З хвилини. Зробивши при цьому більше 100рухів щіткою.

 

Ви уважно прослухали і запам'ятали як потрібно правильно чистити зуби.

Від ясен до жувальної поверхні, оберігаючи краї ясен. А закінчуємо чистити зуби каловими рухами.

Закріплення вивченого матеріалу.

А зараз я перевірю ваші знання.

Перше завдання: спробуйте розгадати правила догляду за зубами, які сховались у малюнках.

(Показ малюнків)

Отже, щоб мати здоров'я, треба мати здорові зуби. А здорові зуби - це красива і сяюча посмішка.

Тож пропонує вам розгадати кросворд, який так і називається "Сяюча

посмішка"  Нехворайка записує відповіді

 

4 учні працюють за карточками (Необхідно підкреслити продукти корисні та безпечні для зубів: кока-кола, тістечка, фрукти, морозиво…)

 

По вертикалі:

1 Білі силачі рублять калачі (Зуби)

2.Сидить дівчинка в коморі, а коса її надворі (Морква)

3.Як називається лікар, що лікує зуби (Стоматолог)

4.Із сорочки в світ приходить. а по світу голий ходить (Сир)

По горизонталі:

5.Зелене, а не дуб, кругле, а не місяць, з хвостиком, а не миша (Яблуко)

5.Біла ароматна, між зубами стриб га стриб. Заблищали зубки, червоніють губки

7.Рідке, а не вода, біле, а не сніг (Молоко) Паста 8.Костяний хвостик, а на спинці щитинка (Щітка)

9.Кисло-молочний продукт із фруктовими добавками (Йогурт)

10.І тоді у вас буде красива і сяюча .... посмішка

  •       Скільки хвилин чистим зуби?
  •      Як часто ми міняємо щіточку?
  •       Які зуби починаємо чистити першими?

Молодці, ви добре попрацювали на уроці, запам'ятали всі правила. Коли ви будете їх завжди виконувати, тоді ваши зуби будуть здоровими і красивими і посмішка також.

Нехворайка та Здоровяка: - А ми хочемо вас, діти, пригостити яблуками, для укріплення  вашого здоров 'я.

Продовжіть речення:

  1.    Біла частина зуба називається коронкою.
  2.      Інша частина зуба захована в корені.
  3.     Корінь міцно утримує зуб в щелепі.
  4.     Зуби потрібно чистити 3 хвилини.
  5.      Першими починаємо чистити бокові зуби.

           Домашнє завдання: Розробити нову марку зубної пасти (назву, запах, колір).  Записати в зошиті. Замалювати 5 продуктів корисних для зубів.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 грудня 2019
Переглядів
3478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку