Урок-сценарій позакласного заходу

Про матеріал
Сценарій позакласного закладу спрямований на розвиток громадянської компетентності, розроблений для виховної години у 1 класі
Перегляд файлу

Тема уроку:

"Україна – моя Батьківщина!"

Перший урок для першокласників

Мета уроку:

виховувати любов до Батьківщини, свого народу;

формувати у учнів  усвідомлення невід ємної  частинки своєї родини, шкільного колективу и своєї приналежності до  украинскої нації;

виховувати повагу до традицій  і звичаїв рідного народу, державним  символам, усвідомлення своєї приналежності  до нього як його представника, спадкоємця і наставника.

Эпіграф уроку

Моя рідна Україна ...
О, як же я люблю тебе ...
Твої безкраї долини ...
Озера, річки і моря ...

Вступне слово вчителя

- Дорогі діти! Сьогодні у вашому житті велика подія: почалася нова сторінка вашого життя.  Вы переступили поріг Країни Знань. Всі мешканці цієї країни носять почесне звання – учень або учениця, школяр або школярка. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків та дівчаток перетворилися в учнів та школярів. Я вітаю вас з цією видатною подією і хочу вручити  ключики від Країни Знань. За допомогою цих ключиків ви впродовж багатьох років будите відчиняти скарбнички, у яких будуть не гроші, не дорогоцінне каміння або золото, а те, що є найбільш цінніше усіх скарбів світу - різноманітні знання, вміння, навички, отримавши які, для вас відкриються безмежні можливості людського життя. Правда кажучи, шлях до цього не дуже легкий, але всі ми разом: вчителі, батьки, і, звичайно , ви, діти, прикладемо максимум зусиль, щоб цей шлях був успішний, захоплюючий, радісний и запам ятаючимся.

Так в добрий путь йдемо,
  в просторий світлий клас.
Життя цікаве та щасливе
Сьогодні починається для вас!

Сьогодні до нас  у наш шкільний дім пожалували дівчинка Марійка та хлопчик Тарасик.

 – Діти, як ви гадаєте, хто вони? Правильно вони справжні українці, бо одягнені у національні українські костюми.

 А хто знає, як називається сорочка, яка на них? Правильно, вишиванка. Це урочистий національний одяг, який одягають на свята або коли зустрічають гостей,це  символ здоров'я і краси, щасливої долі і родинної пам'яті, любові і вірності. Це шанування звичаїв та традицій рідної Батьківщини. У давнину вишиванка вважалася сильним оберегом, її вишивали жінки для свої чоловіків, які йшли на війну, в них вдягалися молодята, які одружувалися. Як ви бачите, Марійка і Тарасик теж вдягли вишиванки, бо сьогодні урочисте свято і вони зустрічають вас у нашому класі.

Але вони не просто прийшли до нас у клас, вони хочуть допомогти нам  об’єднатися в одну дружню родину – наш рідний клас!. Говорять, коли народжується людина, на небі з являється нова зірочка. Сьогодні на вечірньому небі засіяє наша з вами зірочка. Вона скаже всім людям, що в 1-__ класі зародилося сумісне життя ___- першокласників. Від нас з вами залежить, якою буде наша зірочка, ясною чи  тусклою. А днем ​​буде нагадувати, що всі  живуть  дружно, мирно, весело.

Сподіваюся, що ваше життя буде цікавим і ви всі зможете подружитися один з одним. А щоб краще нам подружитися, давайте запалимо зірочки(у дітей прикріплені зірочки скетчем на парті) над Марійкою та Тарасиком і голосно вимовимо наші ім я  (діти  запалюють зірочки заздалегідь заготовлені і називать імена). А тепер поверніться один до одного  і потисніть  друг другу руки в знак дружби, і посміхніться один одному .

Окрім цього, Марійка і Тарасик хочуть запросити вас у подорож всією шкільною родиною помилуватися  красотою нашої Батьківщини і ознайомитися з українськими  державними символами.

А, якщо ви будите трошки втомлюватися від подорожі, наші Марійка та Тарасик  вибируть  цікаві міста для відпочинку і ви не тільки відпочинете, але і дізнаєтеся багато цікавого про свою Батьківщину. Отже,  відправляємося у подорож!

Розповідь вчителя про Україну (мультимедійний супровід)

Україна - це наша земля, наш рідний край, наша держава з багатовіковою славною історією, мудрими людьми, чарівними  піснями, з богатими народними традиціями, живописними картинами природы. Вона у всьому, що нас оточує: …………….

А зараз наші Марійка і Тарасик пропонують нам зупинитися у столиці нашої держави –славному місті Київі.

Вчитель зачитує вірш:

О,Києве! Красива назва,

Столиця України на Дніпрі,

 І де б не був я, моє серце,

 Завжди належитеме тобі!

Метод «мікрофон»

- Хто бував у Київі? Що ви знаєте про Київ?

А тепер Марійка та Тарасик пропонують подивитися трошки вгору. А там над ними розвивається флаг нашої України. (Слайд або плакат з прапором України).

Україна, як і кожна незалежна і суверенна держава, має власні національні державні  символи.

Існує  така легенда:

Жила колись жінка. В неї було 3 сини. Сини росли чесными, сміливими, дуже любили свою матусю і готові були віддати за неї своє життя.

         Виросли сини і розішлися по усьому світі, прославляючи свою матусю. Найстаршому мати подарувала на пам*ять про себе золоту корону з трьома промінями. Корона зігрівала людей, вела вперед. За цю трьохпроміневу корону люди дали першому сину им*я Тризуб.

          Середньом сину мати дала в дорогу синьо-жовтий одяг. Сміливий і сильний був есредній син, і прославив він свою матусю добрими переможними вчинками. Люди запам*ятали його і назвали Прапором (Знаменем).

          А молодший син отримав в подарунок від матусі  голос солов*я. І де би він не був, всюду звучала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і чарівний спів люди дали йому ім*я Гімн.

          Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну матушку-Україну.

Державним гербом Україны є тризуб-символ влади над трьома світами (небесним, земним, підземним)

Державний гімн України – це музично-поетична емблема держави. Сьогодня ви мали змогу на нашій урочистій лінійці прослухати гімн України. Виконання державного гімну обов*язково на початку усіх офіційних зустрічей, при прийнятті військової присяги, спортивних змагань та важливих подій.

Гра «знайди зайве». (Слайд № або малюнок)

Вчитель. Молодці! Ви добре справилися з завданням.

Дорогі діти! Символами нашого народу також є калина, сонячник, колоски пшениці. Наш народ називає їх народним символами України. Вони успівуються  у піснях, бо Україна- песенна земля, а українська мова дуже мелодійна. Зараз я пропоную вам піднятися і трошки потанцювати.

Діти виконують танцювальні рухи, за вчителем, під пісню Тетяни Піскарьової  «Пісня соловїна-рідна Україна» (фізкультхвилинка)

Не просила, не молила,

Не стелилася до ніг,

Розправляла доля крила

Та й казала мені:

"Треба жити, як співати,

А співати, наче жить,

Людям душу віддавати,

Бо інакше болить".

 

Приспів:

А наша пісня солов'їна

Аж до неба лине.

Вгорі не загине - і не чекай.

Все в нас з вами буде,

Як ми добрі люди,

Тільки ж ти цю пісню не забувай!

Пісня солов'їна - рідна Україна,

Вгорі не загине - і не чекай.

Все в нас з вами буде,

Бо ми - добрі люди,

Тільки ж ти цю пісню не забувай!

 

Як погляну на дорогу

Та й нікуди не піду,

Бо немає більш нікого,

Соловейка в саду.

 

Приспів.

 

Пісня солов'їна

Аж до неба лине,

Вгорі не загине - і не чекай.

Все в нас з вами буде,

Як ми добрі люди,

Тільки ж ти цю пісню не забувай!

Пісня солов'їна

Аж до неба лине,

Вгорі не загине - і не чекай.

Все в нас з вами буде,

Як ми добрі люди,

Тільки ж ти цю пісню не забувай!

 

Наші  Марійка та Тарасик зараз запрошують нас до живописного міста, розташованого на сході України (слайд № або малюнок)

Хто упізнав це місто? Ну звичайно, це наше рідне місто Запоріжжя.

Тут живе ваша родина, ваші друзі, однак дуже важливим закладом для всіх нас є наша школа, котра сьогодні гостинно запросила вас у свої класи, тут  зустріла  вас я, ваша перша вчителька, сюди пожалували наші Марійка і Тарасик, котрі здійснили з вами подорож по Україні.

Тому підведемо підсумок нашого першого уроку.

  • Що для вас відображає слово «Батьківщина»?

Вправа «Сонце Батьківщини»

Вчитель пропонує учням перерахувати все, що об*єднує слово Батьківщина (родину, друзів, улюблене заняття,рідне місто, місто відпочинку, символи держави, тощо.) і малює на дошці сонце Батьківщини. Від сонця повинно відходити стільки променей, скільки гарного перерахували діти.

 -Тому відповідь на питання, де найкраща  земля ?  Найкраща  земля та, де народився ты.

    А зараз прийшов час попращатися з Марійкою і Тарасиком, бо вони поспішають до інших учнів, котрі теж хочуть знати про свою Батьківщину. Дякуємо вам, (хором) приходьте до нас наступного разу.

Виконання практичного завдання  "Обійми Україну теплом своих долоней"

- А зараз кожен учень візьме з парти «долоньку»  і по черзі  ми всі  розмістимо їх навколо вот такого схематичного відображення території України (тобто карти)і висловимо свої побажання нашій країні, щоб наша Батьківщина була захищена любовью, теплом наших долоней.Цю карту мы повісимо у класі і будемо завжди пом*ятати, что ми громадяни своєї України. Ми її сини і дочки, а тому ми все будемо робити для того, щоб Батьківщина наша процвітала, була сильною державою. А ви, діти, будете старанно вчитися на благо своєї Батьківщини.

(При виконанні цієї роботи доцільно включити запис пісні "Як у нас на Україні»К.Бужинська)

 

docx
Додано
5 серпня 2021
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку