Урок "Що таке ідентичність"

Про матеріал
Ознайомити учнів про сутність особистості та її багатовимірний характер, про власне «Я»; ознайомитися із поняттям «ідентичність» , та визначати види ідентичності; формувати усвідомлення того, що кожна людина є унікальною і неповторною.
Перегляд файлу

Тема : Що таке ідентичність?

Мета: ознайомити учнів про сутність особистості та її багатовимірний характер, про власне «Я»; ознайомитися із поняттям «ідентичність» , та визначати види ідентичності; формувати усвідомлення того, що кожна людина є унікальною і неповторною.

 

Хід уроку

Епіграф

Я даю собі та іншим людям пораду,

Що звучить майже як заповідь:

«Пізнай самого себе!»

Сократ

І. Організаційний момент класу

Доброго дня, дорогі діти, скажіть, що вам подобається робити, а що не подобається? Що зазвичай роблять хлопці, а що дівчата?

(відповіді учнів)

Повідомлення теми та мети уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Кожен день упродовж усього нашого життя ми робимо вибір і приймаємо рішення. Свобода вибору у формуванні власної ідентичності є засадничою характеристикою дотримання прав людини. Кожна людина має право вибирати, чи змінювати, на свій розсуд, різні спільноти, взаємодіяти з іншими групами, культурами тощо.

Питання

  • Чи погоджуєтесь ви з думкою, що людина—джерело незвичайного в природі?
  • Назвіть якості, що виділили сучасну людину з пралюдей?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Питання

  • Що потрібно кожному з нас для того, щоб іменуватися Людиною?
  • Чому кожна людина є неповторною, особливою?
  • Бути людиною—це не лише щастя, але й відповідальність. Якою може бути наша відповідальність перед собою, перед іншими?

IV. Вивчення нового матеріалу

Ми народжуємось у цьому світі і поступово набуваємо певних, притаманних лише нам фізичних ознак і рис характеру. З волі батьків, родичів ми отримуємо ім’я і прізвище. Проживання в певному населеному пункті дає нам можливість називатися його мешканцями. Наше походження, особливості культури допомагають сформувати у нас відчуття належності до певної спільноти. Під час навчання, професійної зайнятості, громадської активності, у стосунках із сім’єю, родиною, друзями, колегами ми формуємось як особистості, розвиваємо власні «Я».

Ідентичність—це невід’ємна характеристика людини, що виявляється у визнанні своєї унікальності, з одного боку, й відчутті приналежності до певної спільноти, з іншого.

Є різні класифікації ідентичності, проте подумайте, чим ви можете відрізнятись від інших людей?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поміркуйте, чи всі види ідентичності представлені у схемі? Додайте власні варіанти.

Усі види  ідентичності мають свої особливості, що відрізняють нас від інших людей, громад, спільнот, народів. Адже кожна людина є особистістю унікальною і неповторною, а також невід’ємною у нашому суспільстві.

Гра «Точки зору вибору ідентичності»

Учні прослуховують цитати авторів різних країн. Обирають цитату, з якою вони або абсолютно згодні, або абсолютно не згодні.  Учні, які обрали ті ж самі цитати, утворюють невеликі групи (не більше шести осіб) і обговорюють причини свого вибору. Групи призначають спікера. Через 5 хвилин  спікер виступає з короткою цитатою про вибір цитати і діти обгрунтовують свій вибір.

Слухачі підбивають підсумки і повинні виділити ключову думку, яку вони для себе відзначили, слухаючи промову, наприклад, «Багато наших виборів є не зворот­ними» або «Коли ми робимо вибір, ми здійснюємо право на особисту свободу». 

 

v4_p40_gr

 

 

 

 

Цитати для гри

Якщо ви хочете, щоб щось було сказане, попросіть це зробити чоловіка; якщо ви хочете, щоб щось було зроблене – попросіть це зробити жінку.

Маргарет Тетчер

Свобода, у своєму прямому значенні, полягає в множинності вибору.

Симона Вейль

Все, що ви зараз робите, ви вибрали. Деякі люди не хочуть вірити в це. Але якщо ви старше двадцяти одного року, то ваше життя таке, яким ви його робите. Для того, щоб змінити своє життя, вам необхідно змінити свої пріоритети.

 Джон С. Максвелл

Можливість вибору добра і зла знаходиться в межах досяжності всіх і кожного.

Оріген

Ви маєте тренувати свою інтуїцію – ви повинні довіряти тихому голосу всередині вас, який говорить вам, що сказати, і який вибір зробити.

Інгрід Бергман

Обираючи та діючи у своєму житті, ми створюємо ту людину, якою ми є, і ті маски, які ми вдягаємо. 

Кеннет Паттон

Отже, ми формуємо нашу ідентичність за допомогою вибору і рішень, які ми приймаємо. Саме це підкреслює активну роль особистості і вказує на елемент навчання. У житті ми робимо помилки і тому також усвідомлюємо хибність того чи іншого вибору, який ми зробили. Ми можемо бути в змозі скасувати деякі вибори і виправити їх, але деякі вибори є незворотними. Зрештою, час можна витратити тільки один раз у житті. Тому наша ідентичність є певною мірою статичною і стабільною.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Питання

  • Що таке ідентичність та які її види ви знаєте?
  • Проаналізуйте ідентичності на прикладі представників своєї сім’ї, родини, спробуйте пояснити причину спільного та відмінного в їхніх ідентичностях.
  • Що нового про ідентичність ви дізналися у процесі дослідження та обговорення цього поняття?

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 1 підручника.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кобцева Наталя Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кушнір Олександра Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 серпня 2019
Переглядів
27321
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку