Урок: «Що таке конструкція і пропорції»

Про матеріал
Художникові, який хоче правдиво зобразити ці речі, зрозуміло, що необхідно визначити конструкцію предмета (особливо якщо предмет складної форми) та його пропорції. Матеріали та інструменти: аркуші паперу, гумки, прості олівці.
Перегляд файлу

 Урок Що таке конструкція і пропорції

Мета:

  навчальна: ознайомити учнів з поняттями «конструкція», «пропорції»; навчити аналізувати предмети, визначати конструктивну будову та пропорції предметів;

  розвивальна: розвивати вміння аналізувати пропорції предметів, визначати їх конструктивні особливості; формувати естетичні почуття учнів;

  виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва. Оснащення

  Матеріали та інструменти: аркуші паперу, гумки, прості олівці.

  Зоровий ряд: репродукція твору А. Дюрера «Лінійно-конструктивний рисунок голови», конструктивне зображення вази.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Перевірка присутності учнів.

Перевірити підготовленість учнів до уроку.

     Доброго дня всім. А щоб він був насправді добрим і наш урок підняв вам настрій,  давайте привітаємо один одного посмішкою. Прикріплюю на дошці смайл «Радість» і бажаю вам всім гарного настрою і легкого засвоєння теми.

 

 2. Актуалізація опорних знань , вмінь

Бесіда.

На попередніх у роках ми звами вивчали

-

-

 

3.Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Подивіться будь-ласка на дошку. У нас є годинник, але він незвичайний. Вам потрібно розшифрувати слова, які і будуть темою нашого уроку.

І так тема уроку «Що таке конструкція і пропорції»

Знати:

Уміти:

А зараз відгадайте загадку.

Біля тіла - вухо, 
Голови немає. 
Молоко, сметану, квас 
Добре зберігає.

 (глечик). Сьогодні на уроці ми будемо малювати глечик.

 4. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. За словами видатного художника-педагога П. П. Чистякова, «предмет необхідно зображувати не тільки таким, яким він здається нашому оку, а яким він є, яким існує в натурі».

Ось і ми сьогодні дізнаємося, що необхідно знати для правильного і правдивого зображення всього того, що нас оточує.

 

5. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

Художникові, який хоче правдиво зобразити ці речі, зрозуміло, що необхідно визначити конструкцію предмета (особливо якщо предмет складної форми) та його пропорції.

Давайте розберемося у цих досить складних поняттях. Що ж таке конструкція предмета?

Конструкція – це побудова, взаємне розташування частин зображення.

Лінійно-конструктивна побудова повертає художника до його вміння «бачити предмети наскрізь»: чи то проста об'ємна форма, чи то складна форма (наприклад, ваза чи голова).

Якщо ми намагаємося побудувати конструкцію будь-чого, нам не обійтись без знання пропорцій. Саме пропорції обумовлюють правильне зображення характерних рис предмета чи об’єкта.

Пропорції (звязки частин і цілого) – один з найважливіших засобів гармонізації. Під пропорцією розуміється відношення частин цілого між собою і цілим.

Пропорція визначає співвідношення окремих частин, предметів і явищ між собою. Пропорція – одна із головних засобів, який застосовують у мистецтві, архітектурі, техніці, художньому конструюванні. Правильне встановлення пропорцій у своїй єдності – це пропорційно-гармонічний лад, порушення якого позбавляє зображення художньої виразності.

Фізкультхвилинка

6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

На сьогоднішньому уроці ми теж спробуємо бути художниками та виконаємо свою  графічну роботу із компонування предметів різних пропорцій та форм

-         Виконання практичної роботи

ІV.  Підсумок уроку

4.1.Прийом «Вернісаж художника»

(створення виставки  дитячих робіт, їх аналіз)

4.3. Оцінювання робіт учнів.

7. Рефлексія.

Ігровий прийом «Підіб’ємо підсумки»

Гра «Закінчи речення» 

 На уроці я... 

дізнався... 

зрозумів...

 навчився...

  найбільший мій успіх — це...

  найбільші труднощі я відчув...

 я не вмів, а тепер умію... 

  на наступному уроці я хочу...

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2.  Домашнє завдання: - Спостерігати за формами у природі, за об’єктами та їх пропорціями

3. Проголошення уроку завершеним.

                                                                        

 

 

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/obrazotvorche-5-zhelezniak/obrazotvorche-5-zhelezniak-59.jpg

 

 

 

http://3.bp.blogspot.com/-kKQdhpU6UDQ/VJWgC3zGKgI/AAAAAAAAA7c/xttsfN-h7KQ/s1600/00747749.png

docx
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку