Ранкове коло
Діти рухаються по колу. Коли вчитель плесне і промовить «Один, два, три – пару собі обери», кожен учень знаходить собі пару. Учитель коментує, яким чином діти мають привітатися.
«Чарівні окуляри»
У мене є чарівні окуляри. А знаєте чому вони чарівні? Той, хто одягне їх, буде бачити в інших людях лише гарне. (Діти по черзі приміряють окуляри і називають гарні риси однокласників).
1)Гра «Незакінчене речення»
Потяг, автомобіль, літак рухаються завдяки ….
Я бігаю, стрибаю, працюю, навчаюсь завдяки ….
Телевізор, пральна машина, праска працюють завдяки …
Щоб організм або механізм почав працювати, потрібна… (Енергія)
- Тож, ми продовжуємо говорити про енергію.
2) Крісло автора
Ваші однокласники підготували цікаву інформацію стосовно енергії.
Сонце виділяє достатньо енергії за одну секунду, щоб задовольнити потреби всієї планети протягом 500 000 років!
Перший успішний електромобіль був побудований в 1891 році американським винахідником Віьямом Моррісоном.
Електричний струм рухається зі швидкістю світла, рівною 300 000 км в секунду.
Якщо птах сидить на одній лінії електропередач, вона в безпеці. Однак, якщо птах торкнеться іншої лінії крилом або ногою, він створює ланцюг, в результаті чого електрика пройде через тіло птаха. Це призводить до ураження електричним струмом.
Першими чотирма домашніми приладами, які працювали від електрики, були швейна машина, вентилятор, чайник і тостер.
Урок
Тема: Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати?
Мета: формувати поняття корисні копалини, способи їх добування, три стани, в яких вони перебувають; ознайомити з колекцією корисних копалин і їхніми властивостями; розвивати допитливість і пізнавальний інтерес до вивчення корисних копалин, навички дослідницької роботи; виховувати бережливе ставлення до корисних копалин як природного багатства своєї країни.
Обладнання: колекції корисних копалин, презентація.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
I.Актуалізація опорних знань:
Вправа «Мозковий штурм»
Із чого складається зовнішня тверда оболонка Землі?
Що таке гірські породи?
Наведіть приклад гірських порід.
Що таке мінерали?
Наведіть приклад мінералів.
II. Робота над новим матеріалом.
Розповідь вчителя (Презентація)
III. Закріплення і уточнення знань.
1)Прийом «Кластер»
Узагальнюючи наші знання, створімо схему «Корисні копалини»
2) Практична робота.
Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин.
Діти по черзі беруть з кошика картки і об’єднуються відповідно корисної копалини, яка їм випала.
4)Робота в групах
5) Презентація робіт
VІ. Підсумок уроку
1) Вправа «Кубик Блума»
Поясни назву «корисні копалини».
Назви корисні копалини.
Чому корисні копалини видобувають різними способами.
Поділися інформацією про використання корисних копалин.
Запропонуй ідеї щодо використання крейди.
Придумай запитання для однокласника з теми «корисні копалини».
2) Домашнє завдання:
Опрацювати статтю підручника (с.64-65). Записати, які речі, виготовлені з корисних копалин, є у вас вдома.