Тема: Пізнай себе, щоб бути щасливим.
Урок для дистанційного навчання
Мета: сьогодні я маю пояснити значення понять «щастя», «індивідуальність», «характер», «гармонія», «самооцінка»; переконати вас, що щастя людини залежить від вас, від відчуття гармонії в собі, взаємозв’язку з оточуючим середовищем;сприяти формуванню правильної самооцінки.
Основні поняття і терміни: щастя, індивідуальність, характер, самооцінка, гармонія.
Структура уроку
Записуємо у зошиті тему уроку: Пізнай себе, щоб бути щасливим.
Урок буде проходити за таким планом:
Хід уроку
І.Вступна частина.
1.Мотивація навчальної діяльності
Бесіда вчителя.
Уявімо себе в казці. Як відомо казкові герої дуже часто постають перед вибором: по якій дорозі йти. Сьогодні перед вами на уроці три дороги – вибирайте: ліворуч підете – друзів втратите, праворуч підете – сміятись розучитесь, прямо підете – щасливими станете.
(ви маєте обрати шлях)
У житті як у казці, ми часто вибираємо яким шляхом простувати, як вчинити, як вирішити ту чи іншу проблему.
Сьогодні на уроці за кожну правильну відповідь ви будете отримувати бонуси у вигляді сердечок ( це будете робити ви самі). В кінці уроку ви підрахуєте, скільки їх буде у вас.
Тоді починаємо.
А) Запитайте у своїх батьків, що для них означає бути щасливими?
(За бажанням: запишіть це коротко)
Б) Конкурс на кращого міма.
Вдома, перед дзеркалом, за допомогою тільки міміки та жестів покажіть вираз щасливої людини.
В) Робота із таблицею «Закони щастя»
- Щастя не залежить від того, хто ви і що ви маєте.
- Щастя неможливо виграти, знайти, або отримати в подарунок.
- Щастя – це коли тебе розуміють.
- Насправді щасливий той, хто вміє задовольнятися невеликим.
- Людина – творець власного щастя.
- Щастя неможливе в самотності.
( читання та пояснення висловів)
Мудреці завжди вважали, що найщасливішими серед людей є діти. Як ви думаєте чому?
Г) Читання та обговорення оповідання В.Сухомлинського «Які ж ви щасливі…» https://youtu.be/WY6QWRFJKN0
Запитання:
Д) Окотренінг.
2. Що таке індивідуальність та характер?
А) Гра «Витинанка».
Візьміть, будь ласка, аркуш тонкого паперу. Перегорніть папір вдвоє і відірвіть один кут. Так повторіть декілька разів. Після чого розгорніть папір і подивіться на свою витинанку. Якщо б ми з вами це робили у класі то побачили б, що у кожного витинанка виходить різна. (Можете це зробити з батьками).
Б) Словникова робота. Запишіть визначення «щастя» у зошит
В) Подумайте і запишіть у зошит чого ви хочете найбільше.
«Хочу найбільше…»
- У кожного з вас особисті думки, мрії, бажання, свої потреби.
- Чи можете ви відчувати себе щасливими, якщо у вас немає того, що ви бажали найбільше?
- Чи завжди ваші бажання співпадають з вашими можливостями?
Г) Релаксаційна пауза.
Сядьте рівно, підніміть руки долонями вверх. Закрийте очі, відчуйте, як у тіло через долоньки надходить космічна енергія, ви набираєтесь нових сил. Опустіть руки, розплющте очі, усміхніться, збережіть настрій і бадьорість якомога довше, почувайтеся щасливими.
Д) Дидактична гра «Аукціон». Напишіть у зошиті риси характеру людини, не повторюючись.
Е) Вправа «Риси характеру». Далі напишіть у два стовпчики: свої позитивні та негативні риси характеру.
- Яка людина щасливіша: та, що має багато позитивних, чи негативних рис характеру? Чому?
- Чи важливо навчитись давати собі оцінку?
Є) Гра «Відрядження». З кімнати на одну хвилину за двері виходить учень. За цей час батьки дають йому характеристику.Після цього він заходить і характеризує себе. Учні співставляють характеристики.
ІІІ. Заключна частина.
1.Підведення підсумків
А) Робота в зошиті. Записати у зошит слова, які були ключовими на уроці.
Підрахувавши сердечка, учні визначають,чи гарно вони працювали протягом уроку.
ІV. Домашнє завдання.
Міцного здоров’я всім вам і вашим родинам. Бережіть себе.
До побачення.