14 квітня о 15:00Вебінар: Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей

Урок: "Що таке щастя" (Дистанційне навчання)

Про матеріал
Зясувати значення понять «щастя», «індивідуальність», «характер», «гармонія», «самооцінка»; що щастя людини залежить від нас, від відчуття гармонії в собі, взаємозв’язку з оточуючим середовищем; сприяти формуванню правильної самооцінки.
Перегляд файлу

Тема: Пізнай себе, щоб бути щасливим.

Урок для дистанційного навчання

Мета:  сьогодні я маю  пояснити значення понять «щастя», «індивідуальність», «характер», «гармонія», «самооцінка»; переконати вас, що щастя людини залежить від вас, від відчуття гармонії в собі, взаємозв’язку з оточуючим середовищем;сприяти формуванню правильної самооцінки.

Основні поняття і терміни: щастя, індивідуальність, характер, самооцінка, гармонія.

                                     Структура уроку

Записуємо у зошиті  тему уроку: Пізнай себе, щоб бути щасливим.

Урок буде проходити за таким планом:

  1. Що таке щастя.
  2. Що таке індивідуальність та характер.
  3. Як здійснити самооцінку.

Хід уроку

І.Вступна частина.

1.Мотивація навчальної діяльності

Бесіда вчителя.

 Уявімо себе в казці. Як відомо казкові герої дуже часто постають перед вибором: по якій дорозі йти. Сьогодні перед вами на уроці три дороги – вибирайте: ліворуч підете – друзів втратите, праворуч підете – сміятись розучитесь, прямо підете – щасливими станете.

(ви маєте обрати  шлях)

У житті як у казці, ми часто вибираємо яким шляхом простувати, як вчинити, як вирішити ту чи іншу проблему.

    Сьогодні на уроці за кожну правильну відповідь ви будете отримувати бонуси  у вигляді сердечок ( це будете робити ви самі). В кінці уроку ви підрахуєте, скільки їх буде у вас. 

Тоді починаємо.

  1. Що таке щастя.

А)  Запитайте у своїх батьків, що для них означає бути щасливими?

(За бажанням: запишіть це коротко)

  • Як бачите кожна людина має власне розуміння щастя.
  • Виразіть своє розуміння щастя одним словом.
  • З яким кольором ви порівнюєте слово щастя?

Б) Конкурс на кращого міма.

Вдома, перед дзеркалом,  за допомогою тільки міміки та жестів покажіть вираз щасливої людини.

В) Робота із таблицею «Закони щастя»

- Щастя не залежить від того, хто ви і що ви маєте.

- Щастя неможливо виграти, знайти, або отримати в подарунок.

- Щастя – це коли тебе розуміють.

- Насправді щасливий той, хто вміє задовольнятися невеликим.

- Людина – творець власного щастя.

- Щастя неможливе в самотності.

( читання та пояснення висловів)

Мудреці завжди вважали, що найщасливішими серед людей є діти. Як ви думаєте чому?

Г) Читання  та обговорення оповідання В.Сухомлинського  «Які ж ви щасливі…» https://youtu.be/WY6QWRFJKN0

Запитання:

  • У чому автор оповідання вбачає щастя?
  • Який закон щастя можна сформулювати за цим оповіданням?

Д) Окотренінг.

2. Що таке індивідуальність та характер?

А) Гра «Витинанка».

 Візьміть, будь ласка, аркуш тонкого паперу.  Перегорніть папір вдвоє і відірвіть один кут. Так повторіть декілька разів. Після чого розгорніть папір і подивіться на свою витинанку. Якщо б ми з вами це робили у класі то побачили б, що у кожного витинанка виходить різна. (Можете це зробити з батьками).

  • Чому ваші витинанки вийшли різні?
  • Чи можуть бути люди однакові?
  • Що у вас є особливого і неповторного, що не схоже на інших?

Б) Словникова робота. Запишіть визначення «щастя» у зошит

В) Подумайте і запишіть у зошит чого ви хочете найбільше.

 «Хочу найбільше…»

- У кожного з вас особисті думки, мрії, бажання, свої потреби.

- Чи можете ви відчувати себе щасливими, якщо у вас немає того, що ви бажали найбільше?

- Чи завжди ваші бажання співпадають з вашими можливостями?

Г) Релаксаційна пауза.

Сядьте рівно, підніміть руки долонями вверх. Закрийте очі, відчуйте, як у тіло через долоньки надходить космічна енергія, ви набираєтесь нових сил. Опустіть  руки, розплющте очі, усміхніться, збережіть настрій і бадьорість  якомога довше, почувайтеся щасливими.

Д) Дидактична гра «Аукціон». Напишіть у зошиті риси характеру людини, не повторюючись.

Е) Вправа «Риси характеру». Далі напишіть у два стовпчики:  свої позитивні та негативні риси характеру.

- Яка людина щасливіша: та, що має багато позитивних, чи негативних рис характеру? Чому?

- Чи важливо навчитись давати собі оцінку?

Є) Гра «Відрядження».  З кімнати на одну хвилину за двері  виходить учень. За цей час батьки дають йому характеристику.Після цього він заходить і характеризує себе. Учні співставляють характеристики.

ІІІ. Заключна частина.

1.Підведення підсумків

А) Робота в зошиті. Записати у зошит слова, які були ключовими на уроці.

Підрахувавши сердечка, учні визначають,чи гарно вони працювали протягом уроку.

ІV. Домашнє завдання.

  • Виписати народні прислів’я та приказки про риси характеру людини.

 

Міцного  здоров’я всім вам і вашим родинам. Бережіть себе.

До побачення.

 

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Розробки уроків
До підручника
Етика 5 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
12 листопада 2020
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку