Урок "Seasons and weather"

Про матеріал

Даний урок має на меті узагальнити знання учнів з теми "Погода та пори року" та сприяти розвитку навичок використання лексичних одиницб теми в усному мовленні.

Перегляд файлу

1 Организационный момент .

Good morning, children! I’m glad to see you.  Greet our guests. 
Thank you, sit down, please.

2. Постановка темы и цели урока.

- Let’s learn the TOPIC of our lesson. To learn it you should put the letters in the correct order.


-  12 братьев в их семье,

И с каждым мы знакомы.

Один приходит по весне,

Другой придет в морозы.

Кто любит стужу, кто тепло,

Но знаем точно мы одно,

Что каждый в гости к нам придет,

В подарок что-то принесет.

 

- Как у погоды характер капризен
Зависит от времени года -


img3.gif (3767 bytes)

 3. Фонетическая разминка. 

- Let’s begin our lesson with the phonetic exercise. Listen to the story about one boy who lives in the forest and repeat sounds after me.

Том любит все времена года. Зимой он любит кататься на коньках на озере. Когда он замерзает, то старается согреть руки дыханием: [w] - [w] - [w]: well, welcome, white, winter. Зимой Том любит повторять: «Well, welcome white winter!» 

Наступает весна, лес оживает от пения птиц: [ŋ] - [ŋ] - [ŋ]: sing, spring, pink, morning. «Morning! Sing! It’sspring!» - обращается Том к птицам 

Летом Том приглашает своих друзей в гости: [ʌ] - [ʌ] - [ʌ]: «Summer!Come to the country! Run and have fun!»  

Осенью Том любит гулять по лесу и любоваться разноцветными деревьями. Он с удивлением и интересом рассматривает нарядные деревья: [ᴐ:] - [ᴐ:] - [ᴐ:] :walk, draw, watch, autumn. «Walk! Watch! Draw autumn!» 

4. Лексическая зарядка.  

 -   And now look at the screen, listen to me and repeat after me! 


 Spring is green.

 Summer is bright,

 Autumn is yellow,

Winter is white.

Учащиеся прослушивают стихотворение о временах года, повторяют за учителем, далее учитель предлагает  прочитать стихотворение. Далее дети смотрят презентацию, позволяющую ещё раз повторить стихотворение о временах года.

- What is your favourite season? Answer this question using these lines:

Winter, Spring, Summer, Fall,

I like …best of all.

5. Совершенствование навыков аудирования

Look at the pictures and listen to the descriptions, guess what season, then match them.

(На доске представлены картинки с изображением времён года.)

T.  ….., go to the blackboard. (Один ученик работает возле доски) 

http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/518471/img1.jpg      

 

1. The weather is fine. The sun shines brightly in the blue sky. It is hot. The days are long and the nights are short.    

2. The sky is blue. The birds come back from the South and sing songs. You can see first green leaves and green grass. It is warm. The weather is usually fine. 

3. It snows and it is cold. The nights are long and the days are short. Children can skate and sledge. They make snowmen. 

4. The sky is grey. It often rains. The leaves on the trees are yellow, red and brown. The birds fly away to the South. The sun doesn’t shine brightly. 

T. Let’s look at the blackboard and check the answers.

Keys: 1 summer; 2 spring; 3 winter; 4 autumn.

Далее каждой паре предлагается выполнить тестовое задание.

 

Pictures

1. Winter

2. Spring

3. Summer

4. Autumn

№ of the riddle

 4

 2

 1

 3

 

6. Активизация лексических навыков.(Структура Corners).

 a) - Guess what months are these. (Догадайтесь, какие месяцы зашифрованы.)

- В каждом углу есть табличка summer, winter, spring, autumn. Ученик расшифро-вывает  месяц  и подходит к тому углу, которому принадлежит данный месяц.
 


creDmeeb 

Ailrp 

nJeu 

yMa 

chraM 

lyJu 

metbreSpe 

uugAts 

aynuJra 

removeNb 

euFayrbr 

     reOtcbo


- В конце дети заканчивают предложения:


 - Winter months are: ….   

- Spring months are: ….  

 - Summer months are: ….  

 - Autumn months are: ….                       


Thank you! Take your sits!

b)  - And now your task is to put the months in the correct order.

 

 -  Развитие диалогической речи. Работа с учебником.

 

 

Развитие навыков чтения.  

- New words

A) Repeat:


 each - каждый

 begin - начинать

 early – рано

 changeable - переменчивя

 late - поздний

 last - длиться

 a lot of – много


Б)  Translate into  Russian:

B)  Translate into  English:

 

Работа с текстом.

SEASONS

There are four seasons in a year. They are winter, spring, summer and autumn. There are three months in each season.

Winter begins in December. The winter months are December, January and February. The weather is cold, frosty and windy in winter. It often snows.   

Spring begins in March. The spring months: March, April and May. In early spring the weather is changeable. Sometimes it is cold and rainy, In late spring the weather is sunny and warm. Spring is a wonderful season. Children like spring. 

Summer begins in June and lasts for three months: June, July and August. Summer is the hottest season. The weather is warm, sunny and bright.  Schoolchildren have their summer holidays.

Autumn begins in September and lasts for three months: September October and November. In early autumn the weather is sunny, warm and bright. In late autumn it often rains. The weather is cloudy, rainy and wet. There are a lot of fruit and vegetables. 

 

 

Проверка понимания:

Say true or false.

1. There are three seasons in a year.

2. There are four months in each season

3. It often snows in winter.

3. Spring begins in April.

4. The spring months: March, April and June.

5. Summer is the coldest season.

6. Schoolchildren have their holidays in summer.

7. Autumn begins in October.

8. The weather is cloudy and rainy in autumn.

9. There are no vegetables and fruit in autumn.

 

  

Comlete the sentences:

 

weather   four  hot  Autumn  rainy    months    July     spring     changeable   February

 

There are _________seasons in a year.

They are winter,  ___________, summer and autumn.

The winter months are December, January and  __________.

The _________ is cold and frosty and it often snows.   

The spring ___________: March, April and May.

 In spring the weather is _______________. 

The summer months are June, ___________ and August. 

The weather is _________ and sunny.  

___________ lasts for three months: September October and November.

The weather is cloudy, __________ and wet.

 

 Put the sentences in the right order. (Индивидуальное задание.)

 

 

1. There are four seasons in a year.

___The weather is hot and sunny.  

___The winter months are December, January and February.

___In spring the weather is changeable

___They are winter, spring, summer and autumn.

___The weather is cloudy, rainy and wet.

___The spring months: March, April and May.

___Autumn lasts for three months: September October and November.

___The weather is cold and frosty and it often snows.   

___The summer months are June, July and August

 

 

 

 

 

Подведение итогов.

Find odd out.

  • autumn, September, winter, spring, summer
  • December, January,  June, February
  • March, April, July, May
  • January, February, March, December
  • May, June, July, August
  • September, April, October, November
  • November, April, March, May
  • July, winter, summer, autumn

 Рефлексия

1

На уроке я работал

активно

пассивно

2

Своей работой на уроке я

доволен

не доволен

3

Урок для меня показался

коротким

длинным

4

За урок я

не устал

устал

5

Мое настроение стало

лучше

хуже

6

Материал урока мне был

понятен

не понятен

7

Домашнее задание мне кажется

легким

трудным

And now, your marks…

…. you’ve been very active. Your marks are “ ………”, well done.

 

… I liked your work at the lesson very much and your marks are “………”, too.

 

  you’ve been less active; your marks are “………”.

 

    you’ve been a little bit passive. I will ask you next time. (Объявляются оценки).

 

Thank you for your working.

The lesson is over. Good-bye.

 

docx
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку