Урок "Серцево-судинні хвороби та їх профілактика"

Про матеріал
Пропонована розробка "Серцево-судинні хвороби та їх профілактика" містить детальний конспект уроку. Формує в учнів комунікативні, пізнавальні компетентності, розвиває логічне мислення, навички надання першої долікарської допомоги.
Перегляд файлу

Розробка уроку на тему: «Серцево-судинні хвороби та їх профілактика»

(8 клас)

 

Мета: допомогти дати  характеристику найпоширеніших хвороб серцево-судинної системи, встановити причини їх виникнення, усвідомити небезпеку серцево-судинних захворювань, формувати вміння виділяти головне, аналізувати, порівнювати, працювати з додатковою літературою, розвивати логічне мислення, пояснити значення дотримання правил раціонального харчування, уникнення емоційних стресів, фізичного навантаження для здоров’я людини.

Обладнання: підручник, дидактичні картки, презентація.

Тип уроку: розвиток компетентностей.

Предметні компетентності: мовленнєва, логіко-змістова, комунікативна, пізнавальна, здоров’язбережувальна.

Наскрізні змістові лінії:

  • екологічна безпека та сталий розвиток (розуміння залежності роботи серцево-судинної системи від екологічного стану навколишнього середовища);
  • здоров’я і безпека (усвідомлення важливості заходів запобігання хворобам серцево-судинної системи);
  • громадянська відповідальність (усвідомлення особистої відповідальності за збереження власного здоров’я).

Очікувані результати:

називає:  захворювання серцево-судинної системи;

оперує: термінами стосовно серцево- судинних хвороб;

застосовує знання: для профілактики серцево-судинних  захворювань;

усвідомлює: небезпеку серцево-судинних  захворювань; необхідність здорового способу життя;

робить висновок: про необхідність дозованого фізичного навантаження, уникнення емоційних стресів, раціонального харчування та відпочинок на природі для запобігання серцево-судинних хвороб.

 

 

                                            Найбільший ризик у житті-це не піти на ризик.

                                                                                                         К. Барнард

 

Хід уроку

 

І. Етап орієнтації, мотивації діяльності

Привітання з учнями, підготовка учнів до уроку.

З яким настроєм прийшли на урок?

Створення сприятливої атмосфери, налаштування на позитивну співпрацю (обирають собі смайлик).

 

1.Актуалізація знань.

 

Контроль знань.

 

Біологічний диктант

1.Ритмічні коливання стінок артеріальних судин, викликані підвищенням тиску в аорті під час скорочення серця….

2.Під шкірою руки людини проглядаються кровоносні судини…

3.Як довести, що по венам рухається кров до серця…

4.Найбільша швидкість руху крові …

5.Кров в серці рухається в напрямку…

6.В артеріях малого кола кровообігу тече кров…

 

2. Мотивація

 

Серце-центральна ланка нашого організму, що забезпечує безперервний рух крові по судинах. Цей тандем-серце і судини-утворює серцево-судинну систему. Від їх злагодженої роботи залежить якість та тривалість життя людини. Вікові зміни органів і тканин, обмінні порушення призводять до гіпертонії, інфарктів та інсультів. Щороку у світі серцево-судинні захворювання забирають 17 мільйонів життів. В Україні вони є основною причиною смертності-майже 70%. І розміщені на першому місці у структурі причин загальної смертності.

 

ІІ. Етап цілевизначення і планування

 

Мета уроку:

  • охарактеризувати  серцево-судинні захворювання та причини їх виникнення;
  • з’ясувати небезпеку серцево-судинних захворювань;
  • пояснити значення дотримання правил раціонального харчування, уникнення емоційних стресів та фізичного навантаження для здоров’я людини.

 

Очікувані результати:

знаннєві: називають захворювання серцево-судинної системи та причини їх виникнення;

діяльнісні: застосовують знання для профілактики серцево-судинних захворювань;

ціннісні: усвідомлюють небезпеку серцево-судинних захворювань та розвивають навички надання першої долікарської допомоги.

 

План роботи

1.Захворювання серцево-судинної системи.

2.Історія кардіохірургії та її сучасні досягнення.

3.Причини виникнення та профілактика серцево-судинних захворювань.

 

Визначення особистісних цілей учнів.

 

 

 

ІІІ. Етап цілереалізації

 

В Україні серцево-судинні захворювання є головною причиною смертності населення. За цим показником наша країна лишається одним зі світових лідерів.

Саме хвороби серця і судин є головним чинником втрати здоров’я українців.

 

https://lh4.googleusercontent.com/EpbJ0t6Ho6z9oQfiB5V88sJ9hQPfAfgdVABZ2r3-babpZOTA0E80u78nb6WuTbPcfG-F7RLy9A3rg8-rqjOKGa5maYK_mt6iLwVS_BE-b7yoEI6N6VtWKTDondYi-e7PVbnYLVud

 

Проблемне питання:

 

Які захворювання переслідують серцево-судинну систему? Чому?

 

 

 

СЕРЦЕВО-СУДИННІ ЗАХВОРЮВАННЯ

 

 

ХВОРОБИ  СЕРЦЯ

 

ХВОРОБИ  АРТЕРІЙ

 

ХВОРОБИ  ВЕН

 

      інфаркт міокарда                         дистонія                                       варикозне 

      аритмія                                         інсульт                                          розширення                                   

      міокардит                                     атеросклероз                                вен

      вади серця                                    гіпертонічна хвороба                  тромбофлебіт

 

 

Робота учнів в парах «Творча лабораторія» (підручник параграф 20,  додатковий матеріал)-заповнити дидактичну картку.

 

 

 

 

Зразок

 

Назва захворювання

Інфаркт міокарда

Ознаки

Різкий біль, почуття здавлювання за грудиною, аритмія, запаморочення, слабкість, холодний піт.

Причини виникнення

Порушення кровопостачання міокарду серця, атеросклероз, гіпертонія, високий рівень холестерину, перевтома, паління.

Профілактика

Режим та раціональне харчування, позитивні емоції, загартовування, фізична активність.

 

 

Пояснення вчителя

 

Кардіохірургія-виникла у кінці 19 століття і займається лікуванням захворювань серцево-судинної системи. Будь-яка операція на серці складна. Перша пересадка серця від людини до людини була зроблена південноафриканським кардіохірургом К. Барнардом у 1967 році. Це був успіх, хоча пацієнт прожив всього 18 днів. Він у 1974 році  розробив унікальну операцію з пересадки хворому другого серця. Нині створені штучні моделі серця. Першу пересадку серця в Україні провів у 2001 році Б. Тодуров. В Україні провідними закладами є: Національний інститут серцево-судинної хірургії ім. М. М. Амосова, Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології, Київський міський центр серця. Тут проводять всі можливі операції на серці. У грудні 2020 року у місті Рівне була проведена успішна операція з пересадки серця  мешканцю нашого міста Сарни. Людина, яка вже ледь ходила проходить реабілітацію і має плани на майбутнє.

 

Фізкультхвилинка (музичний супровід)

 

Хвилинка-цікавинка (повідомлення учня)

 

29 вересня - Всесвітній День серця. Основна мета-це підвищення інформованості населення про захворювання серця і судин, фактори ризику та методи профілактики. В цей день проводять масові перевірки здоров’я, лекції, виставки, спортивні змагання та організовані прогулянки.

Приблизний розмір серця людини-її кулак, вагою 220-260 грамів. Одним з факторів нормалізації кровопостачання та роботи серцево-судинної системи-відновлення водного балансу. У людей, які випивають від 5 склянок питної води в день, на 46 % нижчий шанс розвитку серцево-судинних захворювань. Чудовими ліками для серця є сміх, під час якого об’єм крові, який перекачує серце, збільшується на 20 %. Тож нам потрібно піклуватись про наше серце, підтримувати його в здоровому стані.

 

 

Профілактичні заходи серцево-судинних захворювань (робота учнів з підручником).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Етап рефлексивно-оцінювальний

1.Узагальнення знань і вмінь (самостійна робота, тестові завдання)

Признаки инфаркта, при которых нужно звонить в скорую1.Змертвіння частин м’язових клітин серця-це:

а) інфаркт

б) інсульт

в) атеросклероз

г) аритмія

2.Порушення кровообігу в головному мозку-це:

Інсульт - Медичний центр OCULUSа) інфаркт

б) інсульт

в) атеросклероз

г) аритмія

3.За допомогою ЕКГ можна виявити захворювання:

ЕКГ в спорті |а) інфаркт

б) інсульт

в) атеросклероз

г) аритмія

4.Ущільнення стінок артерій, звуження їх просвіту-це:

а) інфаркт

Атеросклероз: симптомы, причины, диагностика, лечение: операция при  атеросклерозе бесплатно в СПбб) інсульт

в) атеросклероз

г) аритмія

 

2.Підсумок

 

Захворювання органів серцево-судинної системи є одними з найпоширеніших. Серед них інфаркт, інсульт, гіпертонія, тромбофлебіт можуть призводити до тяжких наслідків. У разі виникнення таких захворювань слід якомога швидше надати людині медичну допомогу. Для їх попередження необхідно дотримуватись профілактичних заходів і вести здоровий спосіб життя.

 

3.Рефлексія (саморефлексія)

«Мікрофон»

  • чи досягнуті цілі….
  • урок важливий, тому що…
  • я зрозумів…
  • тепер я можу…
  • було складно…
  • у мене вийшло…
  • я змогла…
  • я вже знаю…

 

 

Визначення свого настрою (смайлик).

 

V. Етап повідомлення домашнього завдання

(інструктаж щодо виконання)

Прочитати параграф 20.

Встановити логічні зв’язки (за зразком)

 

Причини                           Захворювання                       Профілактика

 

• ожиріння   • інфаркт  • раціональне харчування

• гіподинамія  • атеросклероз • активний спосіб життя

• стрес   • інсульт  • контроль артеріального тиску

• гіпертонія   • аритмія  • відмова від шкідливих звичок

• негативні емоції • гіпертонія  • уникнення стресів

• забруднення довкілля • варикозне розширення вен  

• вживання жирної їжі

 

docx
Додано
3 січня 2022
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку