Урок з інформатики який буде формувати в учнів поняття про середовища для читання текстів, віртуальні бібліотеки, енциклопедії, словники; розвивати вміння користуватись віртуальними бібліотеками, словниками, енциклопедіями.
Кінецьпільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Первомайської районної ради Миколаївської області
Розробка уроку: «Середовища для читання текстів. Закладки в тесті. Віртуальні бібліотеки, довідники, словники енциклопедії.» 3 клас Підготувала вчитель інформатики: Мірянова Н.П.
|
ТЕМА: Середовища для читання текстів. Закладки в тесті. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники. МЕТА:
освітня: навчити переглядати документи за допомогою програми Microsoft Office Word; розглянути призначення віртуальних бібліотек та текстових редакторів.
розвивальна: розвивати логічне мислення; пізнавальну активність; формувати навички роботи в мережі Інтернет.
виховна: виховувати інтерес до інформатики; прагнення до навчання.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: браузер Google Chrome, Microsoft Office Word.
Словничок: бібліотека, закладки, цитати, віртуальна бібліотека, довідники, електронна бібліотека, енциклопедії, текстові редактори, словник оn-лайн
ХІД УРОКУ
Перевірка готовності учнів до уроку.
Вправа «Настрій»: Перш ніж сісти за парти, я пропоную створити гарний настрій, налаштуватися на роботу, заручившись підтримкою один одного. Утворіть будь ласка коло, і беручи за руку свого сусіда, (за годинниковою стрілкою), посміхніться один одному.
Коли за справу людина береться із гарним настроєм, у неї все вийде, все складеться як найкраще.
Сьогодні девізом нашого уроку будуть наступні слова:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати.
На нашому уроці ми будемо знайомитись з новою програмою для перегляду документів Microsoft Office Word. А також ми побуваємо у віртуальних бібліотеках, познайомимося з довідниками і словниками он-лайн, але урок наш буде незвичайний. Зараз ми з вами вирушаємо у подорож до КРАЇНИ ЗНАНЬ.
Наш потяг відправляється до наступної зупинки на Станцію «Інформаційна»
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
(Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації)
Слово документ (лат. documentum — зразок, доказ, свідоцтво) походить від дієслова « docere» — вчити, навчати.
Давайте розглянемо малюнок. Що створюють діти? Які пристрої використовують?
У сучасному світі є багато різноманітних пристроїв для роботи з даними. Які з них ви знаєте? А які використовуєте вдома? Які документи створюєте за допомогою них?
Робота з текстами є важливою складовою діяльності людей. У давнину лише обмежене число людей було письменним. Професійно
переписуванням різних документів займалися писарі. Тільки з розвитком книгодрукарства ця професія втратила свою значущість.
З появою друкарського верстата процес створення документів прискорився. З появою комп’ютерів значно полегшився. Добавились нові можливості для створення текстів.
Для створення, опрацювання і зберігання текстових даних призначені спеціальні програми для опрацювання тексту. Програми для роботи з текстовими документами нерідко називають текстовими редакторами. Такі програми мають різні можливості. Одні працюють тільки з текстами, інші можуть працював також із графічними об’єктами: малюнками, таблицями, схемами, тощо.
Документи, що створюються за допомогою спеціальних програм, називають електронними текстовими документами, або текстовими документами.
А зараз, ми з Вами вирушаємо на Станцію «Історичну»
ФІЗКУДЬТХВИЛИНКА
Ми з вами дуже гарно працювали і зараз трішечки відпочинемо.
Продовжуємо подорож по станції «Інформаційна» Віртуальні бібліотеки для дітей.
Для сучасних школярів комп’ютер це незамінний та надійний помічник . За допомогою нього можна знайти будь-яку потрібну книгу чи інформацію. В пошуку необхідної інформації вам допоможуть електронні бібліотеки розміщені в Інтернеті лектро нна бібліоте ка (англ. Digital library) — розподілена інформаційна система,
що дозволяє зберігати і використовувати різнорідні колекції електронних документів (текст, графіка, аудіо, відео і т.і.) завдяки глобальним мережам передачі даних в зручному, для кінцевого користувача, вигляді.
Миколаївська обласна бібліотека для дітей ім. В.О. Лягіна
Харківська обласна бібліотека для дітей Українська електронна бібліотека нциклопенії.
Закладка — це відмітка або місце в тексті, якому надано певне ім’я, що дозволяє швидко переходити до нього надалі.
Наш потяг прибув на Станцію «Практична»
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ .
Ознайомитися з середовищами оn-лайн бібліотек.
1. Відкрити в Інтернеті Харківську обласну бібліотеку для дітей Знайти дитячу книгу відкрити, скопіювати частину і зберегти в програмі Word.
2. Відкрити в Інтернеті Миколаївську обласну
бібліотеку для дітей ім. Лягіна http://laginlib.org.ua/book-galaxy/d.php
3. Порівняти можливості використання оn-лайн ресурсів.
4. Продемонструвати виконання вчителю.
7. ПІДСУМОК УРОКУ.
Рефлексія
ü Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?
ü Що найбільше сподобалося?
ü Що запам’яталося?
Наша подорож підійшла до завершення. До нових зустрічей у комп’ютерному класі