Урок "Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць.

Про матеріал

Урок інформатики який буде формувати в учнів поняття про таблиці, допоможе сформувати навички доповнення вже готових таблиць;розвивати вміння користуватись готовими таблицями і вносито до них зміни.

Перегляд файлу

 

Кінецьпільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 Первомайської районної ради Миколаївської області

 

 

 

Розробка уроку: 

«Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць»

 

                        3 клас

Підготувала 

вчитель інформатики:                                              Мірянова Н.П.

 

Урок № _____                  3 клас                                          ____________(дата)

Тема: Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць.

Мета уроку:

освітня: навчити орієнтуватись у простій таблиці, доданій у текст;

сформувати навички доповнення готових таблиць; розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за

інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність,

дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань; 

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, навчальна презентація. Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця

знань,Інформатика. 2-й рік навчання, браузер, підключення до мережі Internet, текстовий редактор Microsoft Office Word.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап  (Вітання з учнями. Перевірка відсутніх учнів.)

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок? Тож пора нам поспішати – Кличе в подорож дзвінок. Щоб урок цей був цікавим, Ти активним мусиш буть.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

      Давайте у  важно подивимось на картинки. Що зображено? Так вірно. Отже, сьогодні на уроці ми будемо вчитись орієнтуватись у простих таблицях  та доповнювати вже готові таблиці текстом, зображеннями. Вивчення основ роботи з таблицями є дуже важливим. Так як  в текстових  документах часто використовують таблиці, які дають  можливості скорочувати та вдосконалювати нудний текст подавши його  у вигляді таблиці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Підготуємось до активної роботи та розгадаємо декілька ребусів.

Ребус  «Таблиця». 

А знає з чого складається будь-яка таблиця?

 

 

 

 

 

Ребус  «Рядок». 

Таблиця складається з рядків та …

 

 

 

 

Ребус  «Стовпчик».

 Саме так – із стовпчиків.

Молодці. Гарно розпочали працювати. Отож, вперед.   

Де в вашому житті зустрічались таблиці? Чи

корисні вони були для Вас?

IV. Вивчення нового матеріалу

(Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації) 

У таблицях дуже зручно подавати інформацію. Ви ознайомлені з табличкою множення. Чому табличкою? Бо інформація подана у вигляді таблиці. В магазинах

купівлі одягу можна побачити таблиці розмірів, а таблички, що часто знаходяться на зошитах з математики навиваються таблицями Піфагора.  По даній таблиці дуже легко рахувати. І займає вона не так багато місця, 9 таблиць множення.

 

Погляньте на даний текст. 

Прізвище, ім`я 

Адреса 

Іванов Павло

вул. Шкільна, 1

Сидорова Ганна

вул. Центральна, 10

Щербань Ірина

пер. Зоряний, 12

 

Чи це є таблиця? Тут інформація подана у вигляді таблиці та просто не вистачає контурних ліній. Їх ми додамо пізніше. Кожна таблиця складається зі стовпчиків. Скільки їх тут?

Також в будові таблиця має рядки. Скільки рядків ви бачите?

Отже, можна зробити висновок, що поєднання рядків та стовпців утворюють таблицю.

Місце в якому перетинається обраний рядок та стовбець називають коміркою.

Саме в комірках міститься інформація.

Зазвичай стовпці та рядки мають свої назви (заголовки).

 Якщо є таблиця, але немає заголовків то щоб назвати комірку використовують латинську літеру та цифру.

 А, зараз ми переглянемо таблицю для гри «Морський бій» та назвемо адреси деяких комірок.

 

 

 Для додавання таблиці до документу (її вставки) потрібно перейти у вкладку

«Вставка» та скористатись одним із способів додавання.

 

 Спосіб 1. Натискаємо на пункт «Таблица» за допомогою позначених квадратиків просто введемо таблицю з потрібною кількістю рядків і стовпчиків, а потім натиснемо по вибраному квадратику ЛКМ. 

 

Хто скаже чим цей спосіб не зручний? Чому буде другий спосіб? Даний спосіб не зручний бо є обмеження у створюваній табличці. Така таблиця може мати лише 10 стовпчиків та 10 рядків. А що робити. Якщо потрібна більша таблиця? 

 Нам допоможе 2-й спосіб. 

Спосіб 2.Тиснемо знову на пункт «Таблица» та оберемо «Вставить таблицу».

 У вікні, що відкриється вкажемо кількість стовпців та рядків. Тиснемо «ОК» і таблиця побудована.

 Тепер при натисненні на обрану комірку ЛКМ можемо з клавіатури додавати потрібний текст, або за допомогою інструментів копіювати та вставити можемо додавати зображення.

V. Фізкультхвилинка

Ми з вами добри попрацювали і прийшов час трішки відпочити. Отож  діти давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі ці дії які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка).

VІ. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок Робота за комп’ютером 

1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером. 2) Інструктаж учителя.

Практичне завдання

Завдання

1.               Відкрийте новий документ Microsoft Office Word 20

2.               Створіть таблицю розміром 4 стовпці та 3 рядки.

3.               Заповніть дані за подібними зразком для свого класу:

№ з/п

Прізвище, ім’я 

Рівень навчання

Кращий друг

1

Горобченко Євген

Достатній

Іванова Сергій 

2

Михайлова Аліна

Високий

Щербань Вікторія

 

4.               Збережіть документ у свою папку на диск D та назвіть «Таблиця 1 – Ваше прізвище та ім’я».

5.               Відкрийте документ, що знаходиться на робочому столі та має назву «Таблиця 2» у папці «3 клас – Таблиці»

6.               Вкажіть своє прізвище та ім’я у першому рядку. Виконайте обчислення та запишіть результати.

 

 

Ваше прізвище та ім’я

4000+5000=

 

 

 

(12*2)-10=

 

 

 

(20+20)*(25-5)=

 

 

 

 

7.               Збережіть документ у свою папку на диск D та назвіть «Таблиця 2 – Ваше прізвище та ім’я».

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

          «Малюємо носом»

Пропоную вам пограти в гру парами. 

Один в повітрі намалює  носиком який-небудь предмет або букву, а сусід по парті спробує вгадати, що було намальовано. Потім поміняєтесь місцями.

VII. Підведення підсумків уроку

Бесіда

Дати відповіді на питання:

1.     З чого складається будь-яка таблиця?

2.     Де знаходяться дані на перетині стовпця та рядка?

3.     Які назви мають рядки коли немає заголовків?

 

Рефлексія 

Закінчіть речення.

ü Я виконував завдання…

ü Тепер я вмію…

ü У мене не вийшло

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
23 липня 2018
Переглядів
4165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку