17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок "Сезонні особливості клімату України. Кліматичні ресурси"

Про матеріал

сформувати і закріпити знання про сезонні особливості клімату України, кліматичні ресурси, продовжити формування поняття „коефіцієнт зволоження", „кліматичні ресурси". Виховати в учнів усвідомлення значення знань про клімат для розвитку господарства.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сезонні особливості клімату України.

Кліматичні ресурси.

 

/8 клас/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Почкун Н.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Суми


Тема: Сезонні особливості клімату України.

Кліматичні ресурси.

 

Тема: сформувати і закріпити знання про сезонні особливості клімату України, кліматичні ресурси, продовжити формування поняття „коефіцієнт зволоження”, „кліматичні ресурси”. Виховати в учнів усвідомлення значення знань про клімат для розвитку господарства.

Обладнання: фізична та кліматична карти України

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма проведення: групова

 

Структура уроку

I. Організаційний момент                                       - 1 хв.

II. Актуалізація знань                                              - 10 хв.

III. Мотивація навчальної діяльності                     - 2 хв.

IV. Вивчення нового матеріалу                              - 24 хв.

V. Закріплення нових знань                                   - 5 хв.

VII. Д/з                                                                      - 1 хв.

VIII. Підсумок уроку                                               - 1 хв.

 

I. Організаційний момент – джерела географічних знань на уроці: підручник, атлас, додаткова література.

 

II. Актуалізація знань – інтерактивна вправа „мозковий штурм”.

Що таке? – клімат, кліматотвірні чинники, сонячна радіація(види), повітряна маса(типи), циркуляція атмосфери, циклон, антициклон, атмосферний фронт(теплий, холодний), Вісь Воєйкова, кліматичний пояс, альбедо.

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель зачитує легенду „Пору року”(із книги: Хрестоматія з фізичної географії України, авт. Т.Г.Бершадська, стр. 56).

 Яка географічна закономірність покладена в основу цієї легенди? – ритмічна зміна пір року.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

     План

1. Сезонні особливості клімату

2. Кліматичні ресурси

 

― Учням пропонується у формі бесіди підібрати асоціаційні слова до слів: зима,весна, літо, осінь.

/метод гронування – асоціаційний/

 Наприклад:

Зима: сніг, Новий рік, мороз, ожеледиця, холодно, шуба…

Весна: дощ, калюжі, цвітіння дерев, тепло, повінь, 8 Березня, конвалія, зливи…

Літо: сонця, пляж, море, канікули, жара, дощ, град…

Осінь: вітер, школа, яблука, овочі, перший сніг…


Зима

Надійшли морози, ріки закували

І берізкам коси інеєм прибрали.

Пухова перина очі убирає,

Біла скатертина – ні кінця, не краю

Під серпанком білим трава й листочки,

Річка оніміла, не дзюрчать струмочки.

Омертвіли лози, ледь гіллям хитають.

А в полях морози та вітри гуляють

 

      Весна

Весна в наш край прийшла

Зазеленіла вже дрібнесенька трава.

З-під снігу пролісок пробився,

І весь світ розвеселився.

Пташки веселі пісеньки співають,

Дзвінкі струмочки їм допомагають,

А сонечко сміється й ніжно грає,

Бо все навколо квітне і радіє.

 

     Літо

Літує літо у липневім цвіті,

Гречки медами пахнуть звіддаля,

Вже пожовтіли ниви і поля,

Десь перепілки заспіва у житі.

Після дощу розморена земля

Лежить і слухає ,що робиться у світі,

Ласкаве сонце спиниться в зеніті

І дивиться, як квітне вся земля.

 

    Осінь настає …

Ніби притомилось сонечко привітне,

У траві пожовклій молочай не квітне.

Облетіло літо листячком із клена,

Лиш ялинка в лісі сонячно-зелена.

Журавлі курличуть „летимо у вирій!”

Пропливає осінь на хмаринці сірій…


 

Працюють у 4х групах: Підібрати особливості пір року та записати їх до зошиту.

Пора року

Особливості

Зима – I група

t°<0, 130 дн.(Пн.-Сх.)→ 85дн.(Пд.-Зах.) - 8°, мін. 33,6°

помірно-м′яка: на Зах.–       Ц (Ісланд.мін) на Сх..–       Ц

(Сиб., аркт. мак.)

Ожеледь, хуртовини

Весна – II група

t° від 0 +15°С (+7°,  +10°) ,    АПМ – t°

100 дн. (у Карпатах) – 50 дн. (на Сході)

Грози, зливи, заморозки(до травня), пилові бурі(Пд.)

Літо – III група

t°>15°(+16°..+23°), макс. 37,8° (помірне)

95-100дн.(на Пн.-Зах.) – прохолодне

140дн.(на Пд.) → тепле

        - Ц з Атлантики         А.(Азоркс. макс.)

Суховії, посухи, грози, град

Осінь – IV

t° від +15° до 0° (сер. +5°..+12°)

65дн.(На Сході)

100дн.(Карпати, ПБК)

Погода не стійка, ранні заморозки, туман, ожеледиця

 

Через 15хв. учні звітують про особливості клімату кожної пору року.

 

Висновок: в Україні чітко виявляються пори року і різкі переходи між ними.

 

2. Кліматичні ресурси – невичерпні природні ресурси, які об’єднують сонячну радіацію, вологу та енергію вітру.

 

 

Види кліматичних ресурсів

 

 


агрокліматичні

 

 

1) сума середньодобових t°

>10°   2400°(Пн.) – 190 днів  

           3600°(Пд.) – 290 днів

2) коефіцієнт зволоження (к)

К=

якщо К>1 – надмірне(Пн.)

якщо К=1 – достатнє(Центр.)

якщо К<1 – недостатнє(Пд.)

енергетичні

 

 

СЕС, ВЕС

 

 

 

 

 

 

 

 

рекреаційні

 

 

відпочинок             

  1. ПБК
  2. Карпати

 

 

 

 

 


 

 

Кліматом визначається тривалість опалювального періоду (t°<+8°С) ≈ 185 днів (15.10-15.04)


 

V. Закріплення.

Чи можна Україну назвати територією з кліматичним комфортом?

  ЗА - I та II групи                              ПРОТИ - III  та  IV групи

 

Метод „Займи позицію”

/Назвати найбільш переконливі аргументі своєї точки зору/


ЗА

  • помірні і субтропічні пояси
  • 4 пори року
  • 4 агрокліматичні зони (с/г)
  • енергетичні ресурси
  • рекреаційні ресурси
  • достатньо опадів

 

ПРОТИ

  • несприятливі погодні явища (посухи, суховії, бурі, заморозки)
  • мало опадів у Сх. та Пд. районах

 

 

 


 

 

Висновок: клімат України є сприятливим для господарської діяльності, умов життя і відпочинку    людей.

 

Д/з  §23 (Ознаки зміни погоди)

        * Народні приміти, які пов’язані з передбаченням погоди.

doc
Додано
29 червня 2018
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку