18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

УРОК "Шануємо бабусю. Володимир Коломієць «Сиве сонечко»"

Про матеріал
Подану розробку можна використовувати на уроках літературного читання у 3 класі.
Перегляд файлу

Тема:Шануємо бабусю. Володимир Коломієць «Сиве сонечко»

Мета: розкрити учням красу і своєрідність поезій Володимира Коломійця; навчати розуміти поетичну мову, уявляти описані картини; розвивати спостережливість, творчу уяву, здатність сприймати звукові, словесні образи, емоційно реагувати на художнє слово; виховувати любов і повагу до старших членів сім’ї.

Обладнання: презентація до уроку, картки для словникової роботи, мікрофон, картки для складання асоціативного куща, картки з планом для складання твору « Моя бабуся».

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

I. Організаційний момент ( слайд1, 2)

II. Мовленнєва розминка

1)Чистомовка( слайд 3)

Ат – ат – ат – мама, тато….( брат)

Ра – ра – ра  - я й моя…( сестра)

М′я,м′я,м′я – це моя…(сім′я)

Ся,ся,ся – а якщо…(бабуся)

Усь,усь,усь – і старий …( дідусь)

Ки,ки,ки – і …(тітки й дядьки)

На,на,на – то це вся наша … ( родина)

2) Розгадування кросворду( слайд 4)

- Дочка моєї мами - …

- Син мого дідуся-…

- Своїх онуків розуму навчає старенький -…

- Найбільше пестить і голубить своїх дітей - …

- Батькам на втіху росте здоровий і розумний їхній - …

-Твою матусю донечкою кличе твоя-…

Ключове слово – родина.

III. Перевірка домашньогозавдання ( слайд 5)

1. Гра «Хто краще?»

Конкурс на краще виразне читання Дмитра Павличка «На щастя».

2. Слухання самостійно знайдених учнями відомостей про те, як і чому підкова стала символом щастя

IV. Мотивація навчальноїдіяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Послухайте вірш.( слайд 6)

Вареники

Лада ліпить вареники —

помага бабусі.

Вареники-стуленики...

Тістечко й на вусі!

Лада ліпить вареники.

Та так-бо вже щиро!

Вареники-стуленики

з вишнями, із сиром.

Лада ліпить вареники,

вся в борошні й тісті.

Вареники-стуленики,—

хто ж їх буде їсти?

А їстимуть три подружки:

кішка Мурка,

курка Кокотушка,

ну, а третя —

свинка Хрюшка.

Їстимуть і проситимуть:

— Ще, Ладо, ще!

— Який він за настроєм?

— Автор цього вірша — український поет Володимир Коломієць. З його творчістю ми ознайомимося на сьогоднішньому уроці.( слайд 7)

V. Cприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Опрацювання біографічної довідки ( слайд 8)

Фізкультхвилинка ( слайд 9)

До бабусі на город
Зібрались зайчата.
І  до моркви нахились,
Щоб її зібрати.
Та з-за тину на зайчат
Погляда бабуся
І кричить: «Ось я до вас зараз
Доберуся!»
Злякалися зайці, й нумо утікати,
До лісочка, до лісочка

Весело стрибати.

2. Опрацювання вірша Володимира Коломійця «Сиве сонечко»  ( слайд 10)

1) Гра «Передбачення».

— Прочитайте назву вірша і спробуйте здогадатися, про кого в ньому йти­меться.

2) Виразне читання вірша вчителем.

— Чи сподобався вам вірш? 

— Кого поет назвав сивим сонечком?

3) Словникова робота. ( робота в парі)

 

Ночви

уранці

дітлахи

лежанка

ніжаться

тупочеться

клопочеться

потягусеньки

Довідкове бюро

Ночви — довгаста посудина з розширеними доверху стінками для домаш­нього вжитку: виготовлення тіста, прання білизни, купання і т. ін.

Лежанка — низька піч у вигляді тапчана для лежання.

4) Різновиди читання

- « Бджілки»

- «Диктор телебачення» ( вправа « Мікрофон»)

- Вибіркове читання

— Як поет говорить про дітлахів?

— Якими словами передає нескінченні турботи бабусі?

— Чи звертається поет до кожного з нас? Доведіть свою відповідь.

5) Читання віршів учнями про бабусю ( раніше підготовлених) ( слайд 11)

6)Складання асоціативного куща( робота у групах) ( слайд 12)

- Які асоціації у вас виникли зі словом « бабуся»?

7) Усне складання твору “ Моя бабуся” ( слайд 13)

1. Якою людиною є твоя бабуся?

2.Яка у неї посмішка , очі, руки?

3.Що ти відчуваєш під час зустрічі з бабусею?

4.Твої почуття до бабусі.

5. Бабуся для мене – це…

                            Словничок епітетів

Добра,весела,мудра,близька,рідна,лагідна,ніжна,ласкава,теплі,спрацьовані,турботлива,сердечна,ніжна,чуйна,дбайлива,мила.

VІ. Підсумок уроку ( слайд 14)

— Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Який висновок ви зробили з прочитаного?

VІІ. Домашнє завдання ( слайд 15)

Виразно читати вірш Володимира Коломійця “Сиве сонечко” (ст. 121)

Підготувати розповідь про  свою бабусю.

 

docx
Додано
28 січня
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку