Урок "Схема розв'язування рівнянь"

Про матеріал
Мета уроку: Навчальна: домогтися засвоєння схеми розв'язування рівнянь, вміння розв'язувати рівняння; Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; Виховна: виховувати інтерес до математики, культуру мовлення. Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок
Перегляд файлу

6 клас

Тема уроку: Схема розв'язування рівнянь

Мета уроку:

Навчальна: домогтися засвоєння схеми розв'язування рівнянь, вміння розв'язувати рівняння;

Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу;

Виховна: виховувати інтерес до математики, культуру мовлення.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок

Ключові компетентності: спілкування рідною мовою, математична компетентність та інформативна компетентності, ініціативність і підприємливість.

Обладнання: мультимедійний комплекс, презентація PowerPoint, роздатковий матеріал

 

Структура уроку

  1. Організаційна частина
  2. Актуалізація опорних знань

1. Фронтальне опитування

2. Виконання усних вправ

1) Розкрийте дужки

2) Спростіть вираз

  1. Повідомлення теми та завдань уроку
  2. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
  3. Застосування знань, умінь та навичок

1. Виконання усних вправ

2. Колективне виконання завдань під керівництвом вчителя

1). Розв'яжіть рівняння

2) Знайдіть корінь рівняння

3) Знайдіть х, при якому набувають однакових значень вирази

4) Самостійно (із взаємоперевіркою)

  1. Підсумок уроку
  2. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційна частина

Перевірка присутніх

  • Погляньте на зображення на екрані, та скажіть з якого воно мультфільму? (Слайд 1)

II. Актуалізація опорних знань

  • Хто є головними учасниками всіх ваших починань, до кого ви йдете за порадою?
  •    Як звали вожака-вовка, що захистив Мауглі? (Акелла)

1. Фронтальне опитування (Слайд 2)

  •      Яку теми ми почали вивчати?
  • Що таке «рівняння»?

(Рівняння - це рівність, яка містить невідоме. Невідомі числа в рівнянні називають змінними. Змінні найчастіше позначають буквами х, у, г, хоч можна позначити їх і іншими буквами)

  • Що називають «коренем рівняння»?

(Число, яке задовольняє рівняння, називається його коренем, або розв'язком)

  •      Які основні властивості рівняння ви знаєте?
  •      Як помножити два числа з різними знаками?

2. Виконання усних вправ (Слайд 3-4)

  • Чи уважно ви дивилися на зображення мультфільму? Зараз ми це перевіримо: хто відсутній на зображенні? (Пітон - Каа)
    1. Розкрийте дужки:
      1.     c)
      2.    d)
    2. Спростіть вираз:
      1.    с) 0,2х
      2.   5хх d) х0,1х
  • Найбільшого пітона знайшли у Джакарті, Індонезія. Завдовжки 15 метрів та масою 450 кілограмів
    1.       Повідомлення теми та завдань уроку (Слайд 5)
  • Математик Станіслав Коваль говорив: «Рівняння - це золотий ключ, що відчиняє усі математичні сезами». Для того щоб збагнути всі математичні таємниці, потрібно здобути ключ, тобто навчитись розв'язувати рівняння. Останніми уроками ми ретельно готувались до засвоєння схеми розв'язування рівнянь - вивчали їх властивості. У математиці існує безліч різноманітних видів рівнянь. Сьогодні ми з вами вивчимо схему і навчимося її застосовувати до одного з цих видів рівнянь.
  1.       Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу (Слайд6-7)
  • Чорна пантера Багіра просить допомогти їй скласти схему розв'язування рівняння .
  •  

Лекція з елементами бесіди

Колективне виконання завдань під керівництвом учителя

Схема розвязування рівнянь

Розв'яжіть рівняння

1.Якщо потрібно, розділіть або помножте обидві частини рівняння на одне й те саме число, яке не дорівнює нулю.

1) Розділимо обидві частини рівняння на 6:

2. Якщо потрібно розкрийте дужки.

2) Розриємо дужки:
 

3. Перенесіть доданки, які містять змінну, в ліву частину рівняння, а доданки, які не містять змінної, - в праву.

3) Перенесемо доданки, які містять змінну, в ліву частину рівняння, а доданки, які не містять змінної, - в праву, змінивши їх значення на протилежні:

 

4.Спростіть вираз в обох частинах рівняння.

4)Спрости вирази в правій та лівій частинах рівняння:

5. Знайдіть невідоме

5) Знайдемо

 Відповідь:

 

 

  •        Пантери можуть розвивати швидкість від 16-18км/год до 55 км/год.

V. Застосування знань, умінь та навичок

1. Виконання усних вправ (Слайд 8)

Розв'яжіть рівняння:


  1.   

2.Колективне виконання завдань під керівництвом вчителя

  •      В чиїй школі навчався Мауглі? (Ведмедя Балу)

1) Розв'яжіть рівняння (Слайд 9):

  1.      3)
  2.      4)

2) Знайдіть корінь рівняння (Слайд 10)і

  1.      с)
  2.      d)

3) Знайдіть х, при якому набувають однакових значень вирази (Слайд 11):

  1.     3(х – 2)  і   х + 2 3) 5(1 - х) і 2(х - 8)
  2.     2(х - 3)  і  7(2 + 6х) 4) 11(5 - 2х) і 3(х + 7)

- Найбільший хижак України бурий ведмідь, сама якого сягає до 600 кг. Найбільшого бурого ведмедя знайшли на острові Кадьяк, розташований біля південного узбережжя Аляски, належить СІЛА, масою 1134 кг.

 

4)Самостійно (із взаємоперевіркою) (Слайд 12-13)

Запишіть твердження у вигляді рівняння і розв'яжіть його.

  1.          Число х додали до числа 10 і отримали 36,
  2.          Число х помножили на 3 і отримали 15.
  3.          Від числа 18 відняли число х і отримали подвоєне число х.
  4.          Число 186 поділили на число х і отримали 15,5.

Перевірка (Слайд 14)


 

 

 

 

 

  1.    

VI. Підсумок уроку (Слайд 15)

- Використовуючи схему розв'язування рівнянь знайдіть значення а, зайого рівняння має корінь, що дорівнює З?

VII. Домашнє завдання (Слайд 16)

1.Розв’яжіть рівняння:



2. Знайдіть корінь рівняння:



3. Використовуючи рисунок, складіть рівняння, яке відповідає умові задачі: «У саду росте 40 фруктових дерев – яблуні та груші. Яблунь на 10 більше, ніж груш. Скільки груш росте у саду?»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
2387
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку